Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Testkörning Anderstorp till helgen

Startat av Tommy J., 07 maj 2013, 19:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy J.

Jag noterar att, grrrr, för att ta del av den s.k test inkl.i anmälningsavgifen så gäller detta till KL. 12.00. Därefter är det bara att betala om man vill testa mera. För de flesta gäller att gå upp i tidiga ottan om man vill utnyttja detta "gratis"
erbjudande?! Sedan kostar det ännu mer! Där går gränsen.
De flesta bilarna har stått över vintern och med det ekonomiska nationella läget har säkert de flesta blivit klara för race de sista dagarna. M.a.o. behövs test i allra högsta grad. Jag tycker att det är illa skött att detta hanteras på detta sätt. Vi, RHK, som betalar och finansierar banägarens villkor borde kunna kräva mera. Speciellt med omtanke att bilarna förhoppningsvis skall kunna göra ett bra race till allas lycka!
Kör du sedan som jag 1000 Cupen får du inte ens testa på " norra slingan " så allt detta med test blir prov utan värde. Jag förstår att jag är väldigt udda, gnällig och vrång. Annars borde väl någon mer än jag gjort denna notering.
Jag tycker det är skit och det står jag för.
Inte för att jag vill vara cynisk men att seriös test kan också vara rent säkerhetstänkande i dessa vara eller icke vara HANS tider. MOTOR RACING IS DANGEROUSE står det alltid på Engelska depå pass. I helgen omkom Patric Devereux i en hundkoja på Donington i ett race i Masters Series. Hoppas det finns någon som ser facetten i mitt inlägg.

Jason


För en gångs skull så håller jag helt med dig.

Anders Jensen

#2
Jag ringde upp tävlingsledaren redan för 3veckor sedan och påtalade vissa brister i ursprunglig tidplan (daterad 2011) sett ur  tusencupens synvinkel,
bl.a. att vi inte kan vare sig testa eller träna på vår bansträckning, korta banan.
Han förstod problemet, medgav att det nog blivit en tankevurpa och lovade att titta över detta.

Med facit i hand kan vi säga att det enda som är ändrat i nuvarande tidplan är att det numera står rätt datum.

Jag bor relativt nära men eftersom fredag är arbetsdag så har jag heller ingen möjlighet att hinna ner före 09:00 eller 10:00 och köra "gratistester".
Det får bli ett par repor på RV40, torsdag kväll.   :pol: :pol:



Betr. olyckan på Donington så är det hemskt att det fick en sådan utgång.
Godspeed mr Devereux!
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

kadettsprint

Lexie467; det är flere av oss 1000-cupare som är enig med dig