Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Anders H

#31
Teknik / SV: safe wire
18 mars 2011, 22:01
Tack!

Gick betydligt bättre att googla på Lock wire och safety wire än på safe wire...

Denna är bra http://www.recreationalflying.net/tutorials/scratchbuilder/safetying.html

Sökte också efter bilder, hittat massor som jag aldrig har tänkt på att låsa med tråd...

Broms/olje/bensin nipplar/slangar...
Olje/vatten lock...
Oljefilter...
El kontakter...
Kranar... mm...

Vad har ni låst med tråd?

Anders
#32
Teknik / safe wire
16 mars 2011, 22:50

Är safe wire "bara" i stället för låsmutter/låsbricka, eller är det ett bättre/stakare sätt att låsa bulten/muttern?

Hur ska jag wira ventilkåpans muttrar när det är så långt avstånd mellan muttrarna?

Hur gör man om det endast är en bult med mutter? Förutom att borra ett hål för vajern...

Vet ni av några bra sidor med tips om safe wire?

Tackar för all hjälp!

Anders
#33
Teknik / Knutkors 106.3 x 32 mm
28 januari 2011, 22:11
hej

På Panteran sitter det knutkors med måtten 106.3 x 32 mm, är det någon som vet andra fordon som har samma mått?

Är det någon har SKF kataloger och kan kolla SKF art. nr. på dessa knutkors?

mvh
Anders
#34
Teknik / Köpa ovanliga bultar
28 januari 2011, 21:42
hej

var kan man köpa fin-gängade millimeter bultar, tum bultar, insex bultar styckevis?

Ska bara ha några av varje...

Anders
#35
Teknik / Lacka magnesium fälgar
29 november 2010, 23:18

Jag har ett par magnesium fälgar som behöver ny lack.
Ska man och blästra och lacka fälgarna med någon spec. lack eller är det pulver lack som gäller?

tacksam för tips

Anders
#36
Teknik / Gummi slangar
21 november 2010, 20:10

hur ofta byter ni gummi slangarna till kylningen?
Bensin slangar?
Bromsslangar?

Hur är det med silikon slangar funkar dom bra?
Byter ni dom lika ofta som vanliga gummislangar?

Anders
#37
har du inte några fler bilder på Caprin som du vill dela med dej...  ;)
#38
Delar Köpes / Ford 351C delar
26 oktober 2010, 22:06
Köpes

Block: eller Komplett 351C:
Helst Oborrad, som bara behöver borras max 0.02" / 0.5 mm.

Insug:
Ford Aluminium insug till 351C.
Ska passa till Holley 650 DP #4777

Svängningsdämpare: (351C BOSS, HO)
Ford D1ZX-6316-AA
D2ZX-6316-AB
(kanske finns det fler nr...)

Svänghjul: (351C)
Stål som klarar över 6000 rpm!

Ev annat intressant till 351C race motor

Anders Hellberg
anders.hellberg@luleweb.se-tabort
070 69 49 590
#39
Delar Köpes / Britax 4-P bälte
26 oktober 2010, 21:49
Köpes

Söker efter Britax 4-P bälten, svarta med gulfält där det står Britax med svart text.

Hört att det fanns i SAAB rally katalog ca 1975...

Anders Hellberg
anders.hellberg@luleweb.se-tabort
070 69 49 590
#40
Formel / SV: GRD formel 2
24 oktober 2010, 09:50
Citat från: Lars Bergström skrivet 23 oktober 2010, 18:16
Adam Ferrington adam@forgham.com har ett GRD Factory Register. Han kan även ha bilder.

http://www.forgham.com/phdi/p1.nsf/supppages/ferri?opendocument&part=5

Annars kan man vända sig till Chris Townsend och http://www.oldracingcars.com/ som kan ta fram ett historisk dokument för bilen där även fotografier ingår.

lånar lite, ;) finns det nått liknande för GT bilar? min GR3 Pantera har tävlat i Italien, har reg nr men tyvärr vet jag inget mer...
Anders
#41
Tävlingar / SV: RHK-finalen 2010
28 september 2010, 19:40
Citat från: Lassefalcon skrivet 27 september 2010, 22:36
Ja det var verkligen en kanonavslutning! Tack alla. Vill ni se hur kul jag hade det i en Falcon så häng med..    Falkenberg Classic 2010

vad är det för kamera du anv.?
hur har du satt fast den?

Anders H
#42
Teknik / SV: Hur ofta byter ni olja
06 november 2009, 15:22
Jo lite större vrid, men beror vad man jämför med...  ;) Jag ska åka otrimmat (GR3), 400 hp 6500 rpm.

Jag har oljetemp mätare på motorn (9 liter olja) och ska sätta dig temp givare för ZF (3.5 liter), har allt, bara att borra och gänga oljepluggen...
Problemet är att jag har en försänkt insex plugg så jag måste hitta på nått för att få dit givaren. Audi ska vist ha samma konstig gänga på pluggen så jag ska kolla om dom har en som passar.

Jag hörde om en kille från frankrike som körde GR4 Pantera för några års sen, han sa att ZF lådan inte överlever utan oljekylare när dom (+500 hp) körde. ZF oljan blev varmare än motorn oljan...

Det finns två danska GR4 Pantera (+500 hp + 7000 rpm) dom får inte ZF att hålla, haft många ras...

jag hart hört så länge jag varit intresserad av Pantera (80-talet) att lådan tål över 800 hp...

när ni pratar om efter 2-3 race då menar ni hela race helger, och byter på måndag så det är nya vätskor till nästa helgs race...

/Anders
#43
Teknik / Hur ofta byter ni olja
02 november 2009, 10:57
Hej

Hur ofta byter ni olja i motorn vid tävling och träning ? växellådan? samt bromsvätska?

när bör/ska man byta kylarvätska?

Anders
#44
Generell diskussion / Race batteri
03 oktober 2009, 10:01
Hej

Jag måste köpa ett nytt batteri, vill ha ett lätt, säkert och med mycket startström. Ska klara en V8 351 cu med 11:1 i komp.

Jag tar gärna emot förslag på batterier tillv. modell, och lämplig startström och var dom finns billigt...   ;)

Mvh Anders
#45
tack för hjälpen!

där finns App J:
61
65
69
71
75
76
81
86