Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Lars Bergström

#31
Teknik / SV: Regler
14 september 2011, 21:29
Om teknikerna startade med avsnitten kring säkerhet, bilens och den personliga, så skulle det hjälpa alla. Tacksam för svar.
#32
Ralt RT1 Formula3

Ralt RT1, 1976, Chassis No. 52, Toyota Novamotor engine, Hewland Mk 5 Speed gearbox, Laptimer, BBS rims with slicks, 2nd rims with wets, some spare parts, HTP papers, Started in Monaco 1976.

Price: 29,000 GBP

http://www.racecarsdirect.com/listing/38532/ralt_rt1_formula3.html
www.biehl-racing.de

Seller: dr46rossi
Full Name: Marcel Biehl
City: Kaarst
Country: Germany
Phone: 0049 2131 756570
#33
1989 Argo JM18 Formula 3

Well known for F3 and their successful Group C and IMSA Cars, ARGO's were the brain child of the talented Swiss ex-Lotus and McLaren designer Jo Marquart. This car was entered into the French F3 Championship in 1990 (built 1989) for Eric Cheli who put it on Pole position in the second round of the championship. Powered by the Toms Toyota engine with a Hewland gearbox and accompanied by 2 sets of Mag. wheels and a spares package including body moulds wishbones etc. A winner of the Masters Class on its last outing in British Club F3. Current FIA papers.

Accepted for Monoposto in the UK(SPA, Brands GP etc) Accepted in French Classic F3, German HRA etc

Price £18000


http://www.pistonheads.com/sales/3191787.htm
http://www.racecarsdirect.com/listing/38546/argo_jm18.html

Location: Gloucestershire, United Kingdom

Contact: Andy Andy

Phone: 07071019512
#34
Hej!

Jag har en röd verktygslåda AmPro (från Mekonomen), 3 + 3 lådor. Lite konstig låsning av lådorna. Medelkvalitet men fungerar.
#35
Är det priserna du nämner i inlägget som gäller under Velodromloppet ellervad är det reducerade priset?
#36
F3 Dallara 382

Historic formula three Dallara 382 chassis number # 05 ex team Elf Alloni Italy the original Toyota Alloni engine is overhauled with new pistons, valves, adjustable cam pulley and new alloy timing case water pump included, 0 km since rebuilt, Dallara 382 is original fitted with FT 200 gearbox and big rear breaks with four pistons calipers and Koni dampers like a formula two. This chassis stored since many years need a little and very easy restoration the car come with an extra set of wheels and original new side pods but without other spares and can be viewed 80km West from Paris, other photos or information on request.

Price: 20.000 Euro

http://www.hra-online.de/ForSale.htm

teambidochon@orange.fr  (Alain Prat)
#37
Som jag har fattat det så ska ingen ytterligare HTP besiktning behöva göras. Däremot så ska det säljande landets motsvarighet till SBF anmäla "flytt" av bilen till SBF.
#38
Hej,

Det finns 2 st kojor på www.racecarsdirect.co.uk men de var ganska dyra så de går säkert att pruta en hel del på.

http://www.racecarsdirect.com/listing/32249/FIA_Mini_Cooper_S.html
http://www.racecarsdirect.com/listing/30984/FIA_Mini_Cooper_S_historic_race_car.html

Sedan finns det ett par danska kojor, en är 1071cc (kanske finns fler på deras site det är annars bara att leta, jag tror någon var såld också):
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7916&sid=85d73604665ea08208b135a2f65bfa82
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8493&sid=85d73604665ea08208b135a2f65bfa82

Annars tror jag vet att det kan finnas ytterligare en koja till salu i Sverige. Skicka mig ett PM om du är intresserad.
#39
F3 Dallara 1989

Dallara F 3 '89 med Alfa Romeo Motor Novamotor och 4 reservhjul, Pris euro 18.000, Tel. +39-038642131

http://www.f3classic.com/site.php?page=vente_details&annonce=2734
#40
RALT RT3-81

Ralt RT3-81 Ex Nikky Nüfher, Toyota Novamotor, neue Kolbenringe, Ventile neu eingeschliffen, neuer Tank, Gurte bis 2014, 2 Satz Felgen, Ersatznase, Ersatzfrontflügel, Ersatz Dreieckslenker und Rocker vorne und hinten. 27.500 Euro.

Ralt RT 3 Toyota Nova Bj.1981 Fia Htp . Ex nikky Nüfher Car, and f3 classic nr.42 refresht engine,new FT3 tank,Harnas 2014,2 sets wheels,reserve parts;nose coin,front wings,triangles and basculares avant et dernier,Tel.0031(0)485383135 € 27500,-

Th Cornelissen
thcornelissen@live.nl
Tel/Fax 0031(0)485383135

http://www.hra-online.de/ForSale.htm
http://www.f3classic.com/site.php?page=vente_details&annonce=2745
#41
Ulf,
För att lägga till en bild: Välj "Fler alternativ ..." längst ner och där "bläddra", peka på filen där bildenär lagrad, sedan "posta".
Bilden får sedan vara max. 600 kB.

Citat från: doc skrivet 13 februari 2011, 17:00
Hurgör man för att infoga bilder. När jag klickar på ikonen lägger den bara in en fåning kod men ingen bild kommer med
#42
F3 Ralt RT-3, 1984

F3Classic championship winner 2008
F3Classic Interseries runner up 2009, compl. rebuilt, fresh Bemani VW engine (dyno test time only), car comes with spare package (too many to list) € 36.000.-


http://www.racecarsdirect.com/listing/35604/Ralt_RT3.html
#43
Generell diskussion / Appendix J
31 januari 2011, 23:12
Var hittar man den "Artikel" som gäller ens biltyp?

Det som finns publicerat på http://www.fia.com/en-GB/sport/regulations/Pages/FIAHistoricRacingChampionships.aspx. verkar vara det inledande delarna, Artikel 251 - Artikel 256/269. Själv letar jag för formelbilar (F3) från mitten av 80-talet och det ska vara Artikel 275. Vart på FIA:s sidor finns dessa att hitta?

Sedan finns ju inte alla årsmodeller av Appendix J publicerade på FIA's sidor. Jag kan gissar att det beror på att det inte skedde några ändringar alla år i Appendix J. T.ex. finns Appendix J 1981, Appendix J 1985 och Appendix J 1990. Och inga år där emellan. Vilken väljer man om man har en bil från t.ex. 1983? Är det Appendix J 1981 eller Appendix J 1985?
#44
Generell diskussion / Appendix K
31 januari 2011, 21:46
Det blev något fel på länken till Appendix K nedan från Henrik:

http://www.fia.com/en-GB/sport/regulations/Pages/FIAHistoricRacingChampionships.aspx
#45
Hejsan Hellman,
Jag är inte helt säker på att din bil från 1982 fungerar, men jag hoppas. Som jag uppfattar dig så är din modell från 1982 lika som äldre modeller, dvs 1981. Hos RHK finns 2 st olika standardbilsklasser. En klass upp till och med 1965. Sedan en från 1966 upp till 1981. Kolla på RHK sida om de olika klasserna och under Standardvagnar 1966-1981. http://www.rhkswe.org/class.shtml
Men för säkerhets skulle så tycker jag att du ska kontakta någon av klubbens tekniker, se http://www.rhkswe.org/contact.shtml för att få klartecken innan du börjar bygga om din modell från 1982 är OK! Jag har också hört, som Bosse L. säger, att det ska vara modellen på bilen och inte årsmodellen som avgör.

Hologiseringshandlingen fick jag tag i för min bil (hundkoja från 1965) från SBF. Ring dem och kolla.

Appendix K hittar du på sbf hemsida; http://web.sbf.se/regler/up/4/FIA_APP_K_2010_swe.pdf

Sedan behöver du också Appendix J för din period. Fråga någon av RHK teknikerna var du får tag i den. De kanske kan förse dig med en kopia.

Sedan kan du kontakta "klasspappan" för Standardvagnar CT81, se  http://www.rhkswe.org/contact.shtml han säkert hjälpa dig med en hel del saker.

Sedan finns ett säkerhetsreglemente som alla ska följa: http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Tekniska-Regler_2011.pdf

Lycka till  ;)