Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Ulf Bergers

#31
Formel / Förgasarbestyckning FF1600
19 mars 2014, 22:34
Någon som vet vad för munstycken som är lämpliga för en grundsetup på en Weber 32/36 DGV FF-1600? Tänker då på huvud/luft/acc och emulsionsmunstycken och även hur stor flottör/nålventil man behöver?
#32
Utmärkt. Kanske också en möjlighet att välja eget lösenord?
Även en sammanställning av vilka andra som också är anmälda hade ju varit kul att kunna få ta del av.
#33
Tack, vi slipper gärna hutlösa pålagor för att avlöna tjänster som inte gör bilen annorlunda... Ett registreringsbevis för en vanlig bil gäller tills skrotning!
#34
Anders, jag pratade med Per Karlsson för några dagar sedan på SBF:s kansli. Han sa att jag kunde köra på mitt FIA-HTP, utfärdat 2006, hela 2014 och förnya det mot ett nationellt motsvarande för 1500:- nästa vår. Jag måste dock skicka in handlingen nu då jag är ny ägare på bilen. Ändringarna kostar ingenting. Detta stämmer ju inte alls med prislistan du länkat till. Jag är dock inte förvånad då jag redan sett massor av inkonsekvens och allmän röra trots att jag är en "rokie" i branchen...
#35
Teknik / SV: Vem gör vad?
21 februari 2014, 12:19
Bult o mutter med tumgängor.
Hagby Bil & Smidesverkstad (Kalmar) har det mesta och tar hem det de inte har. Skickar även enstaka bult & muttrar.
0418 37013
http://hagbybil.se/
#36
Ok, tack för den upplysningen. Är ny och inte så insatt än. Kollade och visst kan man köra på en nationell handling för 1500:- vilket ju är rimligare.
Blev konfunderad då Anders Jensen här ovan skrev;

"Hej Henrik.
Vad det är för en ny internationell handling det talats om är oklart.
Det är nog den nationella som diskuterats."

/Ulf
#37
Tack Lars! Sprid det gärna vidare!
#38
Skall vi verkligen acceptera detta? 6400:- och uppåt för att förnya en bunt papper. Har de blivit fullständigt fartblinda??? Vad är det konkret som gör våra existerande handlingar obrukbara när de är fem år gamla. Är det risken att de skall vittra sönder eller att texten bleks? Det gör i mitt tycke varken från eller till på våra bilar och vi kör lika bra och har kul ihop utan all denna kostsamma byråkrati... Är det något som rent praktiskt måste ändras på bilarna vid pappersförnyelserna?  Man har snart lust att bara köra på träningsdagar utan papper! Protester efterlyses!
#39
Bilder / SV: Bildspel
11 februari 2014, 16:09
Ja det gör vi säkert. Tiden går fort nu och det skall bli förbaskat kul. Har ganska mycket jobb med bilen men hoppas få den klar i så pass god tid att det kan bli något provkörnings/träningspass innan debuten på Knutstorp i maj. Glasögon är ett elände och de passar inte i min nya FIA-godkända hjälm så jag tänker att det kanske går att nypa fast dem med en klädnypa i visiret istället. Passade fint i min gamla BMW-integralhjälm som byråkratin satt stopp för då den är av bättre kvalitet...
#40
Bilder / SV: Bildspel
11 februari 2014, 10:46
Tack för bildspel inspiration genom tiden. Också tack för tipset m glasögonnypan. Tänker jag apa efter!
#41
Delar Köpes / SV: Transponder
31 januari 2014, 15:23
Har köpt transponder.
#42
Delar Köpes / SV: Transponder
23 januari 2014, 20:43
Tack Anders.
#43
Delar Köpes / Hewland Mk9
22 januari 2014, 11:09
Hej, önskar köpa 22:30 och 22:29 drev till min Hewland mk9 ev även andra om någon har för många...
#44
Delar Köpes / SV: Transponder
22 januari 2014, 11:07
Vad har du för tankar för och mot? Vilken typ har du?
#45
Delar Köpes / Transponder
22 januari 2014, 10:49
Transponder köpes!
Ulf 0705-792 506 ulfbergers@hotmail.com