Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Bilsportgalan 2014

Startat av Anders Jensen, 09 december 2013, 08:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Jensen

Är det någon som skall åka upp till Norrköping "över dagen" från västra Sverige?

http://www.bilsportgalan.sbf.se/program.php

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Tommy J.

När man läser Anders bifogade program för Bilsportgalan blir i alla fall jag än mer övertygad om att SBF anser oss som en gärdsgårds serie, som kör klubb mästerskap,  i jämförelse med alla andra klasser i varierande mästerskap där vinnarna premieras. Både sorgligt och nedvärderande milt uttryckt!
Tommy #41

Bo Lindman

Tommy, Jag tror inte SBF gör någon annan värdering än att RHK liksom Spvm, SSK och långloppsserierna med flera inte har SM eller RM status.
Om det därmed är att betrakta som en gärdsgårdsserie eller inte ligger nog hos individen, snarare än något annat.

Eftersom RHK liksom Spvm verkar mer eftertraktat att tävla i än alla andra SM och RM klasser vete sjutton vad det skulle tillföra historisk racing?
Statusen detta medför stannar nog hos den som får utmärkelsen och de närmast sörjande, för övriga är den rätt betydelselös om vi ska vara helt ärliga.
Jag tror till och med det skulle vara kontraproduktivt i vår klubbracing. För det är det, det handlar om. HTCC var ett bra exempel hur det blir när man vill höja statusen. Dyrare, mer hårdsatsande team och ganska snart för få deltagare pga detta. EM i historisk racing samma sak. Den som vill åke racing enbart för pokaler och statusen i sina segrar har nog större behållning av andra racingserier än RHK tror jag.

Någon kommer säkert att anföra att rallygubbarna har ett RM i historiskt. Ja och vilka förutom de närmast sörjande bryr sig om det?  Däremot är det många som bryr sig om Midnattssolsrallyt, som inte ingår i något RM eller mästerskap alls. See that point?  :)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Tommy J.

Bosse, jag duckar och böjer mig! Kanske när det kommer till kitan att majoriteten i RHK tycker så. Allt för familjefriden.
Tommy#41

Bo Lindman

Nä men Så lätt får du väl inte ge dig Tommy? ;)
Apropå majoritetens åsikt, kanske en anledning att lämna en motion till årsmötet om RM status? Då lär ju majoritetsbeslutet oavsett ja eller nej ge en fingervisning.
En intressant frågeställning är det oavsett personliga preferenser i saken. För RHK är väl detta en av många  strategiskt viktiga frågor som egentligen ger svar på mer än bara statusen på klubbens tävlingar. Men för att inte kapa Anders tråd mera ska det nog diskuteras i egen tråd?
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Bosse:
Måste bara berömma dej :-) Absolut ett av de bättre inlägen du gjort på länge.

Bo Lindman

Pelle, jag bugar och rodnar 8)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Då var Bilsportgalan 2014 avklarad och många pristagare hyllades.
Tyvärr fick jag inget napp på ev samåkning över dagen.

Glädjande kan jag konstatera att min klubbkamrat i Borås MK, kartingesset Viktor Öberg, gjorde ett par turer upp på scen. racesmile
Svensk mästare och EM 2:a i KZ2. :Y:  :Y:
Inte dåligt med tanke på att han knappt hinner träna före racen pga sin stridspilotutbildning.

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"