Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Nya regler 2010

Startat av Anders Jensen, 29 mars 2010, 14:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Jensen

Vid vårt uppstartsmöte i helgen uppkom frågeställning om personlig utrustning och om det kommer förändringar om tex overaller.
Personligen känner jag ej till att några ändringar kommer 2010 men det är ju ett kryptisk tillägg på TR6.
Där står nämligen följande:

TR 6 är ej uppdaterad i denna utgåva (bortsett från hjälmvikter), uppdatering kommer att meddelas via officiella meddelanden på www.sbf.se

Några meddelande om TR6 finner jag inte så jag antar att uppdateringen kommer.  

Kanske någon av våra tekniker känner till och vill informera om det kommer nya bestämmelser 2010 så vi tävlande slipper få reda på "nyheterna" under besiktningarna?


/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Lars Bergström

Har också lite funderingar kring hur många år den personliga utrustningen och bilens säkerhetsutrustning får vara. Både vad gäller nationella tävlingar och internationella. Kanske någon på forumet kan klargöra. Jag vet att man kan lusläsa sig till detta men det skulle avsevärt underlätta om någon kunde sammanställa detta.
Lars Bergström

Anders Jensen

Ja då har det gått två och en halv månad utan ett enda inlägg från våra tekniker.

Vad har då hänt, jo i Anderstorp blev på besiktningen ett antal förare naturligtvis tillsagda att deras föraroveraller inte längre var godkända fast de var märkta med godkännande senare än 1986.

Så här står det i TR6
Flamsäker overall Gäller att overallen ska vara homologerad och godkänd av FIA enligt FIA 1986 standard eller Norm 8856-2000 vid alla nationella tävlingar.

Hur är det, har det kommit nya regler eller gäller de gamla som ligger ute på SBFs websida????

/Anders
#34
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Per H.

Det som är skrivet i regelverket måste ju vara det som gäller, såväl för de aktiva som de som skall kontrollera reglerna, annars så får vi ju anarki eller diktatur.
Hälsningar, Per H.

Anders Jensen

Vi får hoppas att det kommer information om de eventuella förändringar som är på G 2011 och inför 2012.
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Eva-Lisa

/ Eva-Lisa