Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - L-G Sjöberg

#91
Tävlingar / SV: Anderstorp 2011
11 maj 2011, 08:43
Citat från: Allo skrivet 11 maj 2011, 08:16
Har vi otur så har ingen licens för året jag har i varje fall inte fått min ännu.
Får vi åka hem då eller slopar man kravet?
Intressant.
Bengt

Du menar väl medlemskort?  Annars är du illa ute...
#92
Tävlingar / SV: Anderstorp 2011
11 maj 2011, 08:05
Citat från: Anders Jensen skrivet 11 maj 2011, 07:57
http://www.sbf.se/2010/04/13/andring-och-klargorande/

SBF vidhåller att man inte behöver visa medlemskort.

Kan arrangören då fortfarande kräva att få se medlemskort?


//Anders

Jag tänkte skriva samma sak, nu Anders hann före.  Resonemanget är att det är upp till respektive klubb att via spärrlistor se till att den som inte betalar medlemsavgiften inte heller skall få någon licens. 

#93
Kul att se att Nils-Fredrik Nyblaeus / Robert Pettersson deltog i förra helgens Donington Historic Festival med Nyblaues Healey 100M .  19:e totalt Woodcote Trophy för sportvagnar -56 och 5:a i klassen bakom en Lotus X och fyra andra Healeys :Y:.
#94
Citat från: Allo skrivet 09 april 2011, 15:13
Om det är omröstningen som gäller helt plötsligt, så är det väl ändå Kinnekulle som vi ska köra på!!!!!?????

Instämmer helt. 
#95
Citat från: GT350R skrivet 14 mars 2011, 18:29
Citat från: L-G Sjöberg skrivet 14 mars 2011, 10:59

Om du inte redan har lagt en beställning hos någon, så kan jag tipsa om Alucars i Hällestad (Östergötland).  Har just byggt en bur till min Jaguar Mk 1.  Kontakta Fjodde på 0122-502 00

Hej - tack för tips men har redan lagt min beställning. Karossen ska iväg i April så nu pågår sömsvetsning enligt "konstens alla regler"  :)  Var lite envis och byggde en egen kaross snurra - underlättar betydligt.
Sökte lite på Alucars - hittade ingen hemsida men lite info att dom bl.a. gjorde alu-tankar. Ska ringa och kolla upp det. Tänkt i.o.f. att köpa 2st större godkända tankar och lägga i skuffen men dom har kanske nån bättre idé.

/ Bertil   

Jobben räcker visst till mer än väl utan hemsida.  ;)
#96
Citat från: GT350R skrivet 26 januari 2011, 18:25
Tack för alla tips

Har börjat kolla runt lite och priset hos en firma är ca 20 000 - 25 000 kr + moms för en platsbyggd bur och dom flesta har några månaders väntetid.
Så det börjar bli dags för ett beslut.   ;)

Lite jag mer info som jag fått under vägen
Bröderna Båge i Vålberg = http://www.rallyprodukter.se/index.htm
Rolfstorps Svets & Smide AB: deras produktion är såld till Finess

Återkommer med bilder på bågen - när den är klar  / Bertil

flag

Om du inte redan har lagt en beställning hos någon, så kan jag tipsa om Alucars i Hällestad (Östergötland).  Har just byggt en bur till min Jaguar Mk 1.  Kontakta Fjodde på 0122-502 00
#97
Generell diskussion / SV: Bilsportgalan
10 februari 2011, 17:18
I rest my case
#98
Generell diskussion / SV: Bilsportgalan
10 februari 2011, 13:13
Bosse,

FIA Lurani Trophy är ett av FIA's internationella mästerskap, så då är väl de andra FIA-mästerkskapen klubbmästerskap också ;)?   Jag har inte gått någon tävlingsledarutbildning, så därför klarar jag väl inte av att se skillnad på en medlemsavgift och en serieavgift.  Om detta är lösningen på knuten så kan väl RHK döpa om medlemsavgifen till en serieavgift och därmed skulle problemet vara löst, eller...?
#99
Generell diskussion / SV: Bilsportgalan
10 februari 2011, 10:28
Att RHK-Cupen skulle vara ett klubbmästerskap bara för att man måste vara medlem i RHK kan nog avfärdas som bullsh-t.  ::) FIA Lurani Cup for formula junior är ett officiellt medlemskap, men för att få delta måste man vara medlem i FJHRA (Formula Junior Historic Racing Association).  Vad är skillnaden?
#100
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 13:47
Sorry, det blev för mycket understrykningar ::)
#101
Generell diskussion / SV: HTP
20 januari 2011, 13:46
Det är kanske idé att vi igen börjar ifrågasätta behovet av HTP för våra nationella tävlingar?  Argumentet att vi måste ha HTP eftersom vi kör efter Appendix K håller inte, vilket många har påpekat redan tidigare.  Appendix K paragraf 4.4.1 säger:  "All cars competing in FIA International events must be in possession of a (sic) HTP...

Man kan konstatera att det finns de som tycker att vi i Norden är underliga som insisterar på HTP.  I FJHRA's (Formula Junior Historic Racing Association) senaste newsletter (#155), så konstateras apropos Appendix K och HTP "...The result at the moment is that hardly any HTPs are being issued to Formula Junior cars.  We hope this impasse will be resolved soon, although, apart from FIA Lurani Trophy races, Monacor and Goodwood, and, bizarrely, national races in Scandinavia, HTPs have become something of an optional requirement amongst other Historic Series´and events."
#102
Synd att du inte noterade Anders Dahlgrens inlägg.  Var det bara jag som gjorde det? ???

L-G
#103
Citat från: Ordförande skrivet 17 november 2010, 12:26
Tack alla för uppstället på avslutningsmötet. En 100% ökning av deltagare gjorde tyvärr att vi alla inte kunde bo på det samma hotellet, hoppas att det inte störde allt för mycket.

En fråga som kom upp på planeringsmötet var om vi vill köra en av RHK cup tävlingarna på Våler eller Jyllandsringen, eftersom vi behöver ett snabbt svar så skulle styrelsen vilja ha lite snabba kommentarer och åsikter här.

Jag har för mig att frågan blev Våler, Jyllandsringen eller Kinnekulle.  Anders Dahlgren erbjöd ju, å SSKs vägnar, RHK att köra en tävling på Kinnekulle samma helg som Våler (27-28 augusti).  Jag röstar definitivt på Kinnekulle.

Beträffande avslutningsmötet och festen så tycker jag det var mycket lyckat och det gjorde inget att vi hamnade på Kanalhollet, även om man kan undra varför vi fick betala för dubbelrum+ (1195:-) för att ganska medelmåttligt rum.  Min hustru som har koll på affärerna påstår att det rum vi fick hade varit billigare om vi bokat direkt med Kanalhotellet...

L-G
#104
Det kanske finns någon mer åldring än jag som kommer ihåg att i början av 60-talet så brukade Teknikens Världs redaktör Gunnar Friberg få tillfälle att provköra en och annan tävlingsbil i slutet av säsongen.  Jag är på jakt dels efter artikeln där han provade Atterbergs Focus Mk IV, vilket borde ha varit i något nummer sent 1962, och dels där han provar Josephssons Marcos, vilket borde ha varit sent 1964 eller tidigt 1965.  Skulle vara väldigt trevligt om någon skulle ha möjlighet att kopiera och/eller scanna artiklarna och skicka till mig.

Hälsningar
L-G
#105
Citat från: Ordförande skrivet 07 november 2010, 11:48
Det har i Rutflaggan insmygit sig ett fel angående priserna i Karlsborg. Den gode Per.H har missuppfattat eller är felinformerad.
Det du ska betala vid ankomst är 500:- festen,195:- för båtturen och sedan hotellrum.



Det känns ju onekligen en aning surt att helt plötsligt få reda på att priset på hemsidans inbjudan inte gäller.  Så här ser inbjudan ut. 

Inbjudan till avslutningsfesten och planeringsmöte 13-14 Nov

Deltagaravgift 500kr/pers, för detta får du:

Båtresa på Vättern m lunch

Eftermiddagsfika

3-Rätters middag

Lunch söndag


Tillgängliga rum

Kombirum singel: 595:-/natt inkl. frukost
Kombirum dubbel: 725:-/natt inkl. frukost
Standardrum singel: 725:-/natt inkl. frukost
Standardrum dubbel: 895:-/natt inkl. frukost
Standardrum+ singel: 950:-/natt inkl. frukost
Standardrum+ dubbel: 1150:-/natt inkl.frukost

(kombirum är de som ligger i den hittills ej renoverade äldre delen av hotellet)

Alla avgifter betalas vid ankomst till hotellet (500kr/pers + ev rum)



Är det någon som där kan se att det tillkommer 195:- för båtturen med lunch.  Förhoppningsvis kan man välja att skippa den delen av programmet?