Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - björn h

#1
I min enkla värld gäller bara undertecknade protokoll, även om beslut tagits per telefon. Något att tänka på även för HU.
Mvh Björn H
#2
Bilar Säljes / GRD f3 1975 renoverad
04 september 2014, 19:56
Bilen är renoverad av micke julin och mekaniskt av leif norberg.
Säljes eller bytes mot något som du föreslår och vi kommer överens om.
Finns stockholm värmdö.
Ring 070 71025 81 eller på bjorn@holmquist.at
No time wasters please
#3
Bilder / SV: Bildspel
10 februari 2014, 14:36
Trevligt och fina bilder,lycka till med dina utmaningar från en annan fyrtiotalist . Hälsningar från ca 2 meter snö.
#4
Teknik / SV: Ljudnivåer
14 oktober 2013, 10:00
Man kan tolka ljud - läs buller - på många olika sätt. Läs gärna vad  Arbetsskyddstyrelsen säger om mätmetoder samt sluklämmen om genomsnittsbuller per dag. Med den tolkningen borde det vara fritt fram med våra bilar, naturligtvis inom vissa normer. Hur klarar Drag racing bilarna bullerkraven ? Kanske dags att göra en riktig utredning om vad är buller och vilka grunder skall användas för beräkningen.
Hälsningar från 140 cm snö.
Björn H
#5
Alla sponsorer som inte har med banker att göra är bra. Tänk efter vems pengar de sponsrar med?
Ett klart intr.event . Hoppas ni får många deltagare.
Björn från österrike
#6
Formel / SV: Hewland mk9
11 juni 2012, 20:11
Jag har intresse, ring mig så talas vi vid. Ring på måndag efter lunch.. tel:070-710 25 81
Mvh Björn
#7
Brian James Race Shuttle RS3
Färg vit , registrerat 2008 , manuell winch.
Släpet har följande mátt : innerlängd 4,7m , innerbredd 1,95m , innerhöjd 1,60m. totalhöjd 1.99m.
Last 1.900kg/totalvikt 2.700kg. För utomlandstransport reggat för 100 km/tim. Alu-ramper 2,5m.
Har rullat ca 1000 mil sommartid annars förvarad i varmgarage. Pris: 70.000 kr

GE MIG ETT BUD (inte oförskämda) eller har du något att byta med.
För den som inte redan har nágot att ställa in i trailern finns det till 2 st F3 l salu: 1 GRD-75 samt en Viking mod TA1 chassinr 2.
]Ring:070-710 25 81 eller maila monica@holmquist.at
#8
Generell diskussion / SV: viking TH1a/b
15 november 2011, 01:01
Bilen ritades av Len Terry. Tore Helle beställde 10 st bilar. Den första bilen byggdes i England
resterande sattes ihop i Trosa troligen totalt 4 bilar. eftersom Helle inte betalade för sig frös
därefter projektet inne i England. Len Terry återtog en av de obyggda tuberna och byggde en
ny bil med namnet Technic. Bilen byggdes av firma  CTG men kom aldrig till start.Allt detta är jag klar på men var tog chassinr 3 och 4 vägen.
Den bilen jag har kommer genom Leif Norberg o köptes av mig 2002 den bilen kom fr.värmland och ägdes då delvis av Picko Troberg genom en del invecklade ekonomiska transaktioner, Micke Julin har bara varit inblandad i transporten men oxå senare velat köpa bilen men något avslut gjordes aldrig. Bilen finns sedan ca:8 år i Österrike där jag bor.
Hälsningar Björn H
#9
Generell diskussion / SV: viking TH1a/b
10 november 2011, 22:09
Tack Christer,Henrik och RCM för goda råd, ska följa upp dem.

Björn H
#10
Generell diskussion / viking TH1a/b
09 november 2011, 22:07
Kan någon kunnig i ämnet hjälpa mig med frågor kring Tore Helle projektet
Viking f3:or.
-Hur många bilar byggdes ?
-Vad är det för skillnad med A eller B i typbeteckningen ?
-Byggdes monoq, i England eller i Trosa ?
-När man läser startlistor från åren förekommer anmälningar med upp till 7 st.
vikingar-men levererades alla dessa bilar !
Eje Elgh´s bil skadades svårt och skrotades, han körde prototypbilen med
chassinr.1 . Jag har själv chassinr 2,den kördes av Conny Ljungfeldt, som är renoverad till 90%.(inte Conny utan bilen). Tuben är renoverad ,motor och växl.klara och monterade.
bromsar klara etc. Återstår isärtagning för slutfinish (lack). och återmontering.
-Nu till det stora problemet " Rotel " tillåter inte någon reklam som har med motorsport att göra-vad gör man.???!!!!
Om någon behöver tillverka något till någon annan överlevande bil,så har jag
alla blue prints även alla uppdateringar.
Kanske ses vi på banorna i sommar-beroende på FIA o HTP acceptansen hos
RHK. Bilen har Österrike handlingar.
#11
Bilen är komplett sånärsom på vx.låda ( Hewland Mk9 5vx ) mkt. reservdelar,orginal ritningar (kompl.set)med
mtrl specifikationer ner till minsta detalj. Motor Toyota Nova 2 L. Allt skall renoveras men är komplett.
Bilen är den som Conny Ljungfelt vann med i Monaco. Chassinr:TH 1
Bilen finns i Stockholm och visas efter överenskommelse. Ring eller maila mig 070 710 25 81 eller 83
mail: monicaholmquist@hotmail.com.
#12
Bilar Säljes / F 3 GRD-75 (Bilsom bilen)
13 augusti 2010, 12:14
Nyrenoverat Chassi (M.Julin) Motor Toyota Nova 2 L 0 timmar (Stewart Rolt) Hewland Mk 9 5vx (Leif Norberg)
Bilen är återmonterad av Micke Julin.
Bilen finns i Stockholm och visas efter överenskommelse Mail eller ring 070-710 25 81 eller 83.
mail: monicaholmquist@hotmail.com
#13
ff 1600 van Diemen RF 79, klar att börja aka med (innför nästa säsong skall nytt bälte och eldsläckare monteras).
F3  GRD-75, allt renoverat till toppklass b.l.a ny tank,motor Toyota Nova 2L (renov.av Stewart Rolt) 0 timmar,tot renov vx-lada etc. (Bilsom bilen)
F3  Viking chassinr 1, komplett bil med mängder av reservdelar,orginalritningar med materialspecar.Bilen kördes av Conny Ljungfeldt och vann b.l.a Monaco GP . Just nu i det utförande som Ingvar Carlsson körde den, Thorn Hyrtv. Finns även org.dekaler för Rotel. Bilarna finns i Sverige och kan visas efter kontakt. Mail monicaholmquist@hotmail.com