Hej
Vad jag kan se så är poängberäkningen felaktig i resultat rapporteringen.
Vid 3 eller färre startande i klassen skall poängen vara 6 4 2 och inte som det står nu 4 2 1.
MVH
Bengt Allo
Hoppsan då får jag göra om det :-\
Fixat!
Du har nu dubbelt så många poäng! (fast det har ju alla andra i din klass oxå ;))
OK vad menar du??????????????
Bengt
Hej,
Ska in poängberäkningen för standardbilar "1966-1981" delas upp i period G och H alternativt G1, G2, H1 och H2?
Jo så måste det ju bli om det nu körs en G & en H-klass
Jag få rätta till det igen.
Är det så att alla bilar som är pre-72 alltid är en G-bil eller beror det på vilken vagnbok ni tagit ut?
Kommer enstaka bilar att köra blandat i G & H under säsongen?
G1, G2, H1 och H2 borde det inte finnas G1-3 och H1-3?
0-1300
1301-2500
2501cc-
Är det olika cylindervolymsklasser i G&H?
Detta kan ge upphov till förvirring för mig ::)
Henrik
G1/G2 samt H1/H2 har ingenting med cylindervolym att göra, utan årsmodell. G1 innebär 66-69 och G2 70-71 vad jag förstår. G eller H beror på årsmodell samt/eller vilken vagnbok man tagit ut.
0-1150cc
1151-1300cc
1301-1600cc
1601-2500cc
2500cc-
Dessa finns i såväl G1, G2, H1 och H2.
CT 11/16/21/26 innebär alltså,
CT 11 = G1 (66-68) 0-1150cc
CT 16 = G2 (69-70) 0-1150cc
CT 21 = H1 (71-73) 0-1150cc
CT 26 = H2 (74-75) 0-1150cc
Utöver detta verkar det som att det inte bara är årsmodell, utan vilka däck man kör på osv. En bil som har årsmodell 1968 är därför inte säkert en G2 bil. Verkar som exempelvis Hasselblad har bra koll på sin egen bil, och några mer på sina respektive bilar, men vet någon säkert hur alla andra bilar bör klassas? Känns som någon borde reda upp detta på ett möte med alla förare eller något. I och med klassindelningen inför säsongen måste "männen bakom rodret" ha räknat på vilka bilar som hör till respektive klasser kan tyckas.
Tydliga exempel på "problem" är väl till exempel Bergers Escorter som vad jag förstår är av årsmodell 1970, men som kör på slicks, och därför blir H-bilar.
Detta är vad jag uppfattat, om det är till någon hjälp i poängberäkningen.
Så hur skall jag då veta vilka bilar som är vad från resultatlistan?
http://www.rhkswe.org/result/result_2009/sturup/ct81.pdf
4 Ronnie Mattsson Mini Cooper S 1970 G2?
13 Tommy Brorsson Ford Escort TC G1?
16 Sture Danielsson Ford Escort TC 1969 G2?
28 Anders Berger Ford Escort RS 1600 H1 eller H2?
32 Lennart Bengtsson BMW 2002 Ti G2?
33 Tomas Hall Ford Escort RS 1600 H1 eller H2?
42 Axel Ekman Volvo PV H1?
43 Erik Berger Ford Escort RS 1600 1975 H1 eller H2?
52 Arne Björklund Ford Capri 3000 H1 eller H2?
Till Velodromloppet så verkar det som heaten är uppdelade på G & H men hur skall jag hålla rätt på om det är en G1 bil som är trimmad till 1972 års reglemente och därmed är en G2 ???
Och sen kommer det norrmänn oxå som jag har än mindre koll på
Enkelt. En klass för varje bil. Då får alla en pokal att damma också. ;D
Glöm inte heller att bilar med röd mockaratt inte kör i samma klass som bilar med eloxerade slangkopplingar.
Hej!
Vad jag förstått så skulle det inte göras någon uppdelning mellan G1 och G2 eller mellan H1 och H2, utan vi skulle bara köra "G" och "H+I", och då också prisbedömas på det viset.
Tidigare körde vi ju allt från G1 tom I i en enda hoplslagen period prisbedömningsmässigt.
I kommande Rutflagga har jag i alla fall redovisat perioder och klasser enl. ovan dvs G och H+I, eftersom det beslutats att "G" skulle brytas ut ur det tidigare sammanslagna G-I heatet.
Om vi skulle prisbedöma G1, G2 H1, H2 och I separat, så får vi ju en massa enbilsklasser och nästan som Bosse L. sa här innan. För Std och GTS går vi ju från teoretiskt 10 klasser (förra året) till, också teoretiskt, 50 (!) klasser. Bäva månde Kassören vid prisutdelningsdags! Så som jag uppfattat det hela så skulle det med årets uppdelning "bara" bli 20 klasser (Teoretiskt), men rätta mig om det är fel, och det är i så fall högsta tid.
I övrigt kan jag inte förstå hur man i FIA kommit fram till en "period" som H2 som bara täcker ett enda år. Man skulle naturligtvis slutat vid 1975 och låtit resten vara period I tom -81 när man ändå rotade om i alla klassbeteckningar för ett par år sedan. Men det verkar nästan som om att FIA dåligt kan sin egen historia om när man då på den tiden ändrade i regelsystemet.
Hälsningar
Per H.
Ytters få -om ingen - biler kjører i G1 ettersom dette kjøres etter samme reglemente som period F - dvs bl.a kun Dunlop Racing CR65 204 dekk etc.
H2 er heller ingen attraktiv klasse ettersom mange etterhomologerte delar forbjuds, dekkene ble smalare etc.
Jeg vil tro at samtlige G-biler går i G2 og samtlige H biler går i H1.....
Så, nu är poängställningen för Standardbilarna uppdaterad och uppdelad i G & H+I
http://www.rhkswe.org/result/result_2009/rhkcup2009.htm (http://www.rhkswe.org/result/result_2009/rhkcup2009.htm)
Det kan vara att fler skall flyttas mellan G&H+I efter Velodromloppet
???
Hej
När får vi sammanräkningen av de två senaste tävlingarna?
MVH
Bengt
Sa fort administratorn ar tillbaka fran sin semester i Grekland 8)
Det far bli resultat fran knutstorp samtidigt
Henrik
Sådär då är poängen äntligen uppdaterade efter Velodromloppet efter Velodromloppet och SSM på Knutstrorp
Så nu är det väl dags att börja redigera...... ::)
flag Nu är poängen klara! flag
Kolla igenom så att det stämmer med klasser, att du är med om du är medlem och att du fått rätt antal poäng!
Du har fram till den 25e Oktober på dig att komma med synpunkter för eventuella ändringar sen beställer jag priser till avslutningsfesten :Y:
Klasser CT 1-2, Period E före 1962, 0-1300 cc (1000cc cupen) uppdaterad