Hej!
Ja, Bosse, det var nog det längsta inlägget hitintills, så det borde kanske inte vara mycket att tillägga.
Jag har i alla fall varit med på Goodwood Revival några gånger så jag kan kanske få komma med några personliga reflektioner. Jag fick läsa om evenemanget i en engelsk motortidning och tänkte att här "måste" man ju vara med. Men det visade sig att det var inte bara att anmäla sig, utan man skulle bli personligen inbjuden. Jaha! Nu var vi emellertid lyckligt lottade med en för oss välvilligt inställd kontaktman så där kom inbjudan som man i princip skulle svara "ja" till. Men om man läste litet i det finstilta så skulle man ha gammal, sk period, klädsel på sig. "Men jag skall ju bara över och rejsa" tänkte jag. Hur som helst, jag fick med mig något från myrorna, och så hittade jag en hatt och ett par myggjagare som "rekvisita".
I efterhand så har jag ju insett att detta har gett en helt annan dimension till Goodwood jämfört med vanliga historiska race. Och nu är även publiken med på noterna och många kommer dit i sina "pre 67" fordon.
Det skall med en gång sägas att arrangera en tävling som är i paritet med Goodwood, det går inte. Lika litet som att det skulle gå att arrangera ett Vasalopp någon annanstans än i Dalarna. Men om nu någon går in i ett vågspel som detta att arrangera Knutstorp Revival - vore det inte intressant att få vara del av detta, även om anmälningsavgiften är 500:- mer än i vanliga fall? Jag har nog tänkt att försöka i alla fall.
Beträffande depån så är det, vad jag förstår, tänkt att alla tävlingsbilarna skall stå i den nedre depån och husbilar och liknande får samsas uppe på "hyllan". På Goodwood så är praktiken så att man åker in i depån och lastar av tävlingsbilen plus verktyg, reservhjul, domkrafter och vad man normalt behöver, och sen förpassar sig till en särskild parkering för de tävlande. Om nu detta då skulle motsvaras av "hyllan" så är avståndet avsevärt kortare än på Goodwood, där man för övrigt då som regel tillbringar dagen i depåområdet och upplever atmosfären och vad som bjuds där.
Var 96%Sprite fått att arrangören skulle stått för resekostnaderna vet jag inte. Det stämmer i varje fall inte. Visserligen stod P&O:s fraktavdelning för färjan över Kanalen de två första åren och Tunnelkonsortiet för tågtunneln de två följande. Detta var dock mindre (men ändå välkomna) bidrag i den totala resebudgeten.
Ja, det var vad jag i korthet (nåja) hade att komma med, så väl mött på Knutstorp i slutet av maj.
Hälsningar,
Per H.
Ja, Bosse, det var nog det längsta inlägget hitintills, så det borde kanske inte vara mycket att tillägga.
Jag har i alla fall varit med på Goodwood Revival några gånger så jag kan kanske få komma med några personliga reflektioner. Jag fick läsa om evenemanget i en engelsk motortidning och tänkte att här "måste" man ju vara med. Men det visade sig att det var inte bara att anmäla sig, utan man skulle bli personligen inbjuden. Jaha! Nu var vi emellertid lyckligt lottade med en för oss välvilligt inställd kontaktman så där kom inbjudan som man i princip skulle svara "ja" till. Men om man läste litet i det finstilta så skulle man ha gammal, sk period, klädsel på sig. "Men jag skall ju bara över och rejsa" tänkte jag. Hur som helst, jag fick med mig något från myrorna, och så hittade jag en hatt och ett par myggjagare som "rekvisita".
I efterhand så har jag ju insett att detta har gett en helt annan dimension till Goodwood jämfört med vanliga historiska race. Och nu är även publiken med på noterna och många kommer dit i sina "pre 67" fordon.
Det skall med en gång sägas att arrangera en tävling som är i paritet med Goodwood, det går inte. Lika litet som att det skulle gå att arrangera ett Vasalopp någon annanstans än i Dalarna. Men om nu någon går in i ett vågspel som detta att arrangera Knutstorp Revival - vore det inte intressant att få vara del av detta, även om anmälningsavgiften är 500:- mer än i vanliga fall? Jag har nog tänkt att försöka i alla fall.
Beträffande depån så är det, vad jag förstår, tänkt att alla tävlingsbilarna skall stå i den nedre depån och husbilar och liknande får samsas uppe på "hyllan". På Goodwood så är praktiken så att man åker in i depån och lastar av tävlingsbilen plus verktyg, reservhjul, domkrafter och vad man normalt behöver, och sen förpassar sig till en särskild parkering för de tävlande. Om nu detta då skulle motsvaras av "hyllan" så är avståndet avsevärt kortare än på Goodwood, där man för övrigt då som regel tillbringar dagen i depåområdet och upplever atmosfären och vad som bjuds där.
Var 96%Sprite fått att arrangören skulle stått för resekostnaderna vet jag inte. Det stämmer i varje fall inte. Visserligen stod P&O:s fraktavdelning för färjan över Kanalen de två första åren och Tunnelkonsortiet för tågtunneln de två följande. Detta var dock mindre (men ändå välkomna) bidrag i den totala resebudgeten.
Ja, det var vad jag i korthet (nåja) hade att komma med, så väl mött på Knutstorp i slutet av maj.
Hälsningar,
Per H.