Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Omröstning! vilka tävlingar som skall ingå i RHK-Cupen 2011

Startat av RHK Forum Admin, 18 november 2010, 10:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken tävling skall vara den 5e i Cupen

Våler 27-28 Aug
22 (17.1%)
Jyllandsringen 1-2 Okt
51 (39.5%)
Kinnekulle Datum ej fastställt
56 (43.4%)

Antal personer som röstat: 129

Omröstningen har avslutats: 25 november 2010, 21:46

Reinspeed

Sorry - jag vet definitivt inget mer än er andra. Det var bara ett förslag där jag lät känslorna för den bana som fick lägst antal röster skena iväg med mig lite. Avslutar dock med ett annat förslag som borde vara en bra lösning på den här "demokratiska processen ". Gör om !!!  :xmas
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Anders Jensen

Citat från: Ordförande skrivet 26 november 2010, 11:26
Då vi granskat resultatet visar det sig att vi fått ca. 10% mera forummedlemmar sedan omröstningen startade. De flesta av dem har också röstat, vilket bland annat innebär att släktingar och vänner har intresse av var vi racear.Då vi inte kan se hur detta påverkat resultatet till 100%, så kommer vi i styrelsen att ta ett beslut inom den närmaste veckan vilken av Våler eller Jyllandsringen som ska ingå i RHK cupen.Vid nästa omröstning som sker här på forumet kommer vi att begränsa rösträtten till medlemmar i RHK.
Tyvärr så visar det sig också svårt eller nästa omöjligt att få in Kinnekulle under den aktuella tidsperioden.Vi återkommer till "Kullen" under nästa år, då vi i vart fall kan se i omröstningen att det finns ett intresse av att köra där.
Klara tävlingar i cupen är:
Anderstorp
Karlskoga
Knutstorp
Falkenberg

Återstår att lösa är femte deltävlingen, om den ska vara i Våler eller på Jyllandsringen.


Har styrelsen tagit något beslut ännu??
:xmas

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Ordförande

Ja, vi har tagit ett beslut. Nu ska vi bara fila lite på det, så blir det officiellt i helgen.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Anders Jensen

Fint, då kanske jag skall varsko min danska släkt om nattgäster  ;)

#34
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Ordförande

Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Patrik Åström

Danskarnas kalender blev officiell i torsdags. Såg den i går på formelklubben Danmarks julefrokost och så vitt jag kan förstå så är det bara för oss att välja om det ska bli bro+färja, bro+bro eller bara färja. :-)
En föredetting!

RHK Forum Admin

Efter gemensamt beslut med HU, meddelas att den tänkta finaltävlingen på Jyllandsringen, 1-2/10 inte kommer att ingå i RHK-cup.
Detta beroende på att Dasu och HMS inte kommit till rätta med att fullfölja HTP ännu. Detta innebär att finaltävlingen som brukligt kommer att ske på Falkenberg.

Det innebär också att RHK avtalat men NSK om att köra cuptävlingen på Våler som vanligt.
Webmaster RHK

Flat-out-Frank

Hej, Kan du inte förklara lite mera vad "inte kommit till rätta med att fullfölja HTP ännu" betyder, och varför det påverkar beslut att trots omröstning INTE köra där?
Flat out Frank

allo

Om det är omröstningen som gäller helt plötsligt, så är det väl ändå Kinnekulle som vi ska köra på!!!!!?????

Joakim Broström

Jag håller med dig Allo! Jag förstod aldrig riktigt vad som hände med omröstningen ??? Jag trodde att Kinnekulle var klart!

L-G Sjöberg

Citat från: Allo skrivet 09 april 2011, 15:13
Om det är omröstningen som gäller helt plötsligt, så är det väl ändå Kinnekulle som vi ska köra på!!!!!?????

Instämmer helt. 

CAPRI52

Ett beslut togs för c:a 2 månader sedan vilka tävligar som skulle ingå i årets RHK-serie. Nu kommer det plötsligt besked att Jylland stryks av någon kryptisk anledning. En förklaring som man förstår vore på sin plats. Är samarbetet med danskarna slut nu???
Vad hände med nummerlappsprojektet?
Arne Björkund

Ordförande

#57
Det som hänt är följande:
Vid möte på sen hösten med Dasu,HMS,Falkenbergs Motorklubb och RHK så var vi alla överens om att det var HTP som gällde.
Under vintern har HMS (Danmarks motsvarighet till RHK) kämpat för att få en 100% anslutning till HTP.Dasu (Danmarks motsvarighet till SBF) har genom sitt historiska utskott ändrat sig till att alla ska få köra eftersom det är ett Danskmästerskap. Alltså har man tagit ställning mot den överenskommelse som gällde fram till mars 2011.
Falkenbergs MK, vårt historiska utskott och RHK har därför beslutat att vi inte kan köra på det sättet med blandade handlingar.
Om vi gjorde det skulle det betyda att vi totalt raserar ett arbete som vi gjort i Sverige,Norge och Finland under många år och som vi varit eniga om. Detta för att låta ett tjugotal danska bilar delta som inte går att på ett smidigt sätt härleda till App K. Observera att det inte handlar om att frysa ute Danskarna utan all med HTP handling är givetvis välkomna.
Det innebär också att vi tvingades stryka Jyllandsringen då samma danska förbundet anser att den ska genomföras enligt deras reglemente.
Ersättningstävling blir Våler.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Arne; Beträffande nummerlappar så har Magnus Ek (klasspappa i Formel Vee) tagit fram ett förslag enligt det skisser jag gjorde inför årsmötet.
Vet att han håller på med att ta fram ett upplägg och pris för klubben. Men Magnus kan säkert redan nu trycka upp det du behöver enligt det utförandet. som är föreslaget. Kontaktuppgifter till Magnus hittar du under klassföräldrar här på hemsidan.

Beträffande den flyttade tävlingen på Jyllandsringen, är det väl knappast konstigt eller förvånande att Danmark vill köra enligt sitt eget förbunds regler och inte de Svenska när man tävlar i Danmark? Stormaktstiden tog ju, som möjlgen borde vara bekant, slut för oss 1709 i Poltava...


Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Ordförande

Förstår inte vad du är ute efter Bosse.
Du måste väl som andra kunna läsa innantill vad som står ovan?
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.