Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Ralt formelbilar

Startat av Lars Bergström, 07 augusti 2010, 21:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Bergström

Finns det fler Ralt formelbilar i Sverige/Norden? Är listan nedan "rätt"?   ???

Se bifogad lista nedan (uppdaterad 2010-08-09)!
Lars Bergström

Ordförande

Det finns som jag vet minst två stycken till i Skåne. Per Sturesson och Per Broströms bror har varsin RT1,a
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Lars Bergström

Listan nedan uppdaterad med ytterligare 2 st. RT1:or.  ;D
Lars Bergström

Lars Bergström

Bifogade listan nedan (Pdf-filen) uppdaterad!  ::)

28 st RALT formelbilar i Norden!  ;D 
Lars Bergström

Billy Åkebrink

ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ralt ;D
ja kör startvagn nr:81 :)

Andreas Åkebrink

Synd att inte alla bilar används. Som går att användas..

rotaxpower

finns minst två till i Halmstad

allo

Hej
är på väg att köpa en ralt F3 utomlands.
Någon som vill sälja här hemma?
Maila eller ring mig
0705561805
Bengt ???

Lennart

Billy man kan bara skriva RONI en gång. ;)

Lars Bergström

#9
Ralt   RT1   RT3   RT30   RT31   RT32   RT33   RT34
Listan med Ralt formelbilar uppdaterad nu med en RT31. Totala antalet i listan är nu 29 st. Vem hittar bil nummer 30 ?  Beer

29 st Ralt formelbilar   racesmile
Lars Bergström

Lars Bergström

#10
RALT
  flag   1 - 2 - 3 - 4 - 5 ..... 29 - 30 - 31    racesmile  

Jättekul, nu har vi passerat 30 st Ralt formelbilar i Norden. Vi har nu även en bil med från Finland och listan är nu totalt uppe i 31 st!  
Se bifogade lista!

Beer
Lars Bergström

Bo Lindman

Fasen, inte viste jag att Ralt var vanligare på racerbanorna än volvo V70 på Ikeaparkeringen ;D
Kul att det är så många. tänk att få se dem ute på banan samtidigt
Är det bilar med skandianvisk historia, eller har de kommit hit på senare tid?
Bifogar en länk från Ahvensito 1984. Man ser flera Svenska Ralt RT3 skymta förbi där en bit in i filmen.

Hämeenlinna race Ahveniston moottorirata 1984 - lauantai osa 1


Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Tommy J.

Jodå Bosse L.,

Om du beaktar hur många år som vi körde F3 i Sverige ( 1000cc/1600cc & 2000cc ) så blir det några år tionden. Varje år dök det upp nya bilar ( helt nya & beg. ) till SM. Formel 3 racingen har varit ganska stor i Norden även med internationella mått mätt. Många bilar stannade kvar i Sverige p.g.a. att vi fick inte mer betalt för ett års bilarna utom lands än i Svedala. De Engelska bilarna t.ex. hade gått dubbla gångtimmar mot våra och därefter sattes den gånbara prislappen.
Mest kul är att mina gamla Raltar verkar få nya krafter och nytt liv. Så skall vi komma ihåg att det fanns ett 10 tal tillverkare till utöver BT och Ralt.

Nu laddar vi för Våler

Tommy #41

Ordförande

Det är kanske inte så konstigt att det finns ett trettiotal bilar i Skandinavien om jag räknat rätt så tillverkades det 437 F3or under perioden 1975- 1989 av märket Ralt.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Lars Bergström

#14
Det är ännu fler än 437 st Ralt F3 formelbilar  ;D

Det är 546 st. Ralt F3:or som tillverkats mellan 1975 och 1990 (enligt boken Brabham and Ralt and Honda: The Ron Tauranac Story av Mike Lawrence) och som får delta i RHK-seriens formelbilsklass. Av dessa har idag 31 st identifierats i Norden. Så det borde finnas ytterligare ett antal. Speciellt kanske i våra grannländer där endast ett fåtal är identifierade  ::)

För att se hela tabellen med för hur många Ralt som tillverkats per år och olika kategorier se bilagan i tidigare inlägg http://rhkswe.org/forum/index.php?topic=490.0  flag
Lars Bergström