Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK Finalen Falkenberg!

Startat av RHK Forum Admin, 31 augusti 2009, 16:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RHK Forum Admin

Webmaster RHK

David Hagman

Jag mailade och frågade Falkenberg MK om en sida på internet med uppdatering av anmälda bilar, men fick inget svar. Finns det någon sådan? Känns ju som en rätt bra idé.

allo

Hej
Jag tror Falkenbergs motorklubb är de enda som inte ger den informationen,
Jag har också sökt den infon ett tag och inte hittat.
Ganska dåligt tycker jag. >:(

Joakim Broström

Jag har tidigare mailat Falkenbergs motorklubb i andra ärenden, men ej fått något svar. Så jag börjar bli tveksam till om De har någon dator!
För övrigt så har jag anmält mig till tävlingen idag....Via Fax (Hoppas på att utvecklingen kommit till Fax i Falkenberg).

Joakim

kanracing

 ??? Hej har det kommit någon startlista från Falkenberg ?

kenneth

RHK Forum Admin

Nej, ingen lista än men den är tydligen på gång.

Anmäl er så länge så så blir den längre  ;)
Webmaster RHK

kanracing

 racesmile Ok tack för ditt snabba svar bra jobbat

Kenneth

RCM

Är det någon som fått verifierat att anmälningen kommit fram ? även en start lista vore ju kul att se !

RHK Forum Admin

Webmaster RHK

RHK Forum Admin

De finns även här:

http://www.rhkswe.org/tracks/2009/doc/fbergstartlista.htm

Vänta med att beställa priser till den 10e Sept om det trillar in lite efteranmälningar

Webmaster RHK

Lassefalcon

Utvecklingen mot fler heat och färre deltagare (std, GT-65) är sorglig, hur roligt är det för publiken att se glesa heat med långt mellan fighterna? Så länge vi inte kan fylla startfälten är det bättre vi slår ihop där det är rimligt, tex. heat 8 och 9, vi är ju ändå ganska lika, beroende på väder så kan ju dessutom resultatet bli hursom helst, så jag föreslår, slå ihop heat 8 och 9.
Lasse Esselius

PS! och man kan faktiskt ha två separata prisutdelningar.




RHK Forum Admin

Webmaster RHK

allo

Lasse
Alla tycker det är tråkigt med glesa heat, inte bara publiken.
En anledning kan ju vara att allt fler ställer sina bilar på grund av finanskrisen.
Jag vet dock att det kommer fler deltagare tills nästa år då dom tyckt att det verkar roligare med jämnare heat (inte så stora skillnader i fart och storlek).
Detta är förare som inte kört på flera år.
Personligen tror jag att upp till 1300 klassen tillsammans med tillhörande GT klassen kommer att fylla startfälten till allas glädje, det går inte på ett år dock att få till det men vi har sett att vi är på väg.
Ingen som kör en liten bil ex Hundkoja, tycker det är roligt att bli omkörd av en Falkon eller Mustang på rakan med en sådan fart skillnad, eller försöka köra förbi den samma på regn, då den använder hela banbredden för att ta sig fram.
Flera prisutdelningar, jag minns 2008 på Gelleråsen när argumenten var att det kan vi inte ha då förstår inte publiken vad som gäller, vem ska åka bil runt banan den som kom först i mål med över 300 hk eller den som kom 5:a med 115 hk?, vem ska fylla garaget med lagerkransar??
Detta är frågor och argument som vi har har mött under det första året som klasspappor, alla jag upprepar alla, vill stå på pallen.

Bengt A


Bo Lindman

Då har jag ett förslag, ge alla varsin klass, så får alla stå på pallen ;D
Gula kojor med röd mockaratt har en klass, orange kojor med blå silikonslangar har en klass, buckliga kojor med vit tejp på lyktglasen har en klass osv det går säkert att fixa. ::)
Så jämna heat som möjligt är inte oviktigt, men om det blir på bekostnad av vädligt glesa heat visar väl historiken att det inte är lösningen på problemet. Själv tycker jag de heat där epok och biltyper hägner ihop rimligt bra verkar vara de osm utvecklas bäst.
När man måste mixa mägnder av bilar med helt olika förutsättningar minskar attraktionskraften hos förarna.
Det är ingen enkelt problem med en pantentlösning. Jag vill psåtå att mängder klasser är bilsportens stora gissel. mågna glesa heat gör infen lycklig, vare sig förare, arrangrö eller oublik. Detta är ett generellt problem och är inte unikt för hsitorisk racing.
Sen det där med att stå på pallen. Visst är det kul, men om det är vägledande finns lämpligare racing än just historiskt.
Sjävl åker jag långlopp och slåss om pallplatserna, där är det skit att komma 5:a, i hsitorskt är det kul att han ågo natt fitgthas meot,palcerignen är underordnad eftersom förutsättngianrna aldrig kan bli lika jämna inom App-K som i modern racing.
Men det är ju knappast ambitionen med App-K heller...
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

allo

Bosse
Är du nyckter eller??
Bengt