Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

HTP

Startat av stefanp, 15 januari 2011, 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

doghouse

Man kan undra? T ex hur många av de så kallade tusencuparna kommer att åka utomlands?
Varför skall de begöva betala 5 tusen spänn för HTP!
Fyrtio till  femtio tusencupare gånger  femtusen  blir en hv....a pengar !!!

Lars Runo Tillback

Håller med ,
HTP-kostnaderna håller på att döda det som en gång var ingångsklasserna.
T ex FVee.
MVH
Lars Runo Tillback

doc

Hej Lindman, jag ser att du tittar på ämnet. Varför kliuar det inte i dina tangentbordsfingrar ::)

Ordförande

#48
Kollade igenom anmälningarna till årsmötet.
Ser till min stora förvånig att ingen av herrarna Doc,Frank,Tillback och Allo är anmälda ännu. Det skulle ju vara kul om ni kommer, så ska vi se till att ni får arbetsuppgifter där ni kan jobba med de saker som ni ger utryck för här i forumet. Den föreslagna arbetsgruppen är ett bra exempel på där ni skulle kunna bidraga med mycket förarbete som underlag för styrelsebeslut och skrivningar til FIA och SBF.
Klubben behöver fler aktiva medlemmar.
Välkomna
Ni anmäler Er bara genom att skicka ett mail på ibsab@telia.com före den 10/2
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

allo

Pelle
Miss av mig att jag inte anmält mig ännu.
Men det är åtgärdat i denna stund.
Ser fram mot ett givande möte med svar på frågor ställda genom året på hemsidan från våra medlemmar, frågor ställda till styrelse och våra tekniker.
Bengt

doc

Jag får ta mig en funderare. 19 är min dotters födelsedag och i år fyller hon jämt dvs 33 som ju också är mitt startnummer. Dock vet jag att Frank kommer. Han gick under sin långa karriär som HR-manager under namnet mr Death, och han är en mycket argsint liten man med mustasch. Om jag inte kommer kan jag dock lita på att han är elak

Flat-out-Frank

Doc:
Inga indiskretioner, tack!  ;)

Pähr:
apropå ditt senaste inlägg om årsmötet:

1. Du bör nog kolla epost lite mer exakt. Min anmälan till årsmötet skickades till ibsab@telia.com exakt  2011-01-12 15:20  Det är snart 2 veckor sedan, och i stort en månad före utsatt tid som var 2011.10.02
2. Jag tror du har missförstått lite det där med årsmötet, och måste nog göra dig lite besviken.  Mötet är  inte till för att styrelsen skall delegera runt arbetsgifter till medlemmarna, utan precis tvärtom. På årsmötet skall styrelsen dessutom för medlemmarna redogöra för vad man sysslat med under ett verksamhetsår. (Och sedan be att få ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret)! ).
Flat out Frank

Ordförande

#52
Helt rätt Frank vad det gäller själva årsmötesdelen som jag inte tror ska behöva ta så lång tid.
Så troligtvis det kommer att finnas tid för annat också när vi ändå är samlade.
Jo du fanns där när jag tittade i spammailen, eftersom min mail ligger under en telia server så kan den sortera ut mail i bland speciellt Tele2 mail.
Jag ber om ursäkt och välkommen.

Doc.
Frank kommer. Han gick under sin långa karriär som HR-manager under namnet mr Death, och han är en mycket argsint liten man med mustasch
Du menar väl HA det blir mera tryck då  :)
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

323 Dan

Finns viljan från SBF så går väl det här att lösa. Punkt 1.3 i app K löser det mesta.

1.3 The present Appendix K must be respected in all international events for historic cars and is highly recommended for any other historic events.

Denna punkt ger ju möjligheten att hoppa över vissa delar i app k för nationella tävlingar.

nr. 77

Funderade ett tag på att göra comeback inom Historisk Racing i år, men efter att ha läst om de dryga fransmännens (FIA) nya bestämmelser lägger jag det på is ett tag till. Gillar helt enkelt inte att bli "rend i røven" som dansken sagt. Och det är precis vad vi blir av FIA. Ni som trots detta väljer att köra så hoppas jag att ni har kraft och mod för att begära skillsmässa från detta allsmäktiga organ. För vem kör ni för? Er själva eller FIA? Publiken lär ju inte bry sig om RHK är FIA godkänt eller ej. Sorgligt alltihop egentligen...

Bo Lindman

Låter ju onekligen lite ororande om en HR manager får ett smeknamn som mr death, ungefär som en racerförare som får smeknamnet snigeln...  Men kanske death smeknamnet biter bättre i FIA.s korridorer i dessa sammanhang?  ;)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Citat från: Rikard H skrivet 22 januari 2011, 11:35
Det har tidigare skrivits en del om åldersgräns på 5 år för stol, bälten etc i denna tråd. Detta gäller väl fortfarande bara internationella FIA-sanktionerade tävlingar? Tittade precis i SBF:s TR-1 regler. Där står det för stol och bälten: "Dock behöver FIAs åldersgräns inte uppfyllas avseende sista användningsdag". Detta gäller väl även våra tävlingar?

Såg också i samma regler att det inom historisk racing är obligatoriskt med HANS-skydd/HANS-godkänd hjälm samt overall, underkläder, skor och handskar märkta med FIA 8856-2000 from 2012-01-01.

Min åsikt är att vi gemensamt måste eftersträva en bromsning av kostnaderna för att få in mer förare till historisk racing samt även behålla de som redan kör.

Rickard, hoppas detta besvarar din fråga.

§ 6 Säkerhetsregler i App K
Utskottet beslutade att från och med 2012 skall App K säkerhetsregler följas fullt ut.
Detta innebär att nuvarande nationella undantag från 5 års regeln angående stolar och
bälten slutar att gälla 2011-12-31.

Detta beslöt Historiska utskottet 24 januari 2010.
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Anders Jensen

#57
Glöm nu inte att anmäla er till årsmötet.
Det saknas sista datum i inbjudan men Pelle nämner i ett tidigare inlägg att sista datum är 9/2 och det är i morgon.

"..Ni anmäler Er bara genom att skicka ett mail på ibsab@telia.com före den 10/2"
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

323 Dan

#58
Om man läser texten i app K angående stolar, så inser man att den som skrev det inte har alla hästar hemma.

For cars in GTS and CT of Period F (1/1/1962) or later, if the original front seats are changed, this must be for seats of period specification or for a complete seat system for which the FIA homologation is valid. For other periods, these seats are recommended.

Undrar hur länge jag måste spara en utgången fia stol innan den kvalar in som "seat of period specification"?

Kanske någon i historiska utskottet vill förklara hur en 6 år gammal Fia stol kan vara farligare än en originalstol från 1965.

323 Dan


Hej igen

Är det någon som har bra exempel/bilder på tävlingsstolar från 1965?