Hej
Jag vill också bidra med lite åsikter/synpunkter: Tiden står aldrig stilla, nya bilar blir med tiden gamla bilar och jag tycker att även RHK borde gå några små steg i den riktningen och här har man nu en lysande möjlighet. Jag tycker att man i fallet Formel Ford mycket väl kan flytta fram åldersgränsen tre ytterligare år, då ju 1993 är en naturligare gräns för klassen, nämligen slutet för Kent-eran.
Istället höjs här röster för att man blint ska rätta in sig efter FIA:s (åtminstone vad gäller FF1600) godtyckliga åldersklassificeringar, eller till och med (i en tråd från fjolåret) höja åldern för tillåtna bilar. Detta tycker jag verkar komma skrämmande nära snobbism, så länge startfälten inte är fulla. Argumentet att det finns risk för att folk vill tävla med sina bilar och inte bara visa upp dem känns också helt främmande, jag trodde att vi hade med just racingentusiaster att göra här??? Visst förstår jag att man inte vill krascha sin klenod och att tävlingsambitionen kan variera en del p.g.a. detta, men jag trodde att just racing var själva huvudsyftet med att skaffa sig en racerbil?
En fristående FF-serie låter jättekul, men när det provades härom året blev det ju ur svensk synvinkel en jätteflopp. Kanske finns det helt enkelt inte tillräckligt många formelbilsentusiaster i Sverige för att det ska funka?
Kom igen nu, RHK! Värna hela FF1600-klassen, låt alla Kent-bilar leva även om det riskerar att bli en klass där man tävlar på nästan allvar, rösta bifall för Kjells motion om förändring av åldersgränserna!
Vänliga hälsningar
Stefan
Jag vill också bidra med lite åsikter/synpunkter: Tiden står aldrig stilla, nya bilar blir med tiden gamla bilar och jag tycker att även RHK borde gå några små steg i den riktningen och här har man nu en lysande möjlighet. Jag tycker att man i fallet Formel Ford mycket väl kan flytta fram åldersgränsen tre ytterligare år, då ju 1993 är en naturligare gräns för klassen, nämligen slutet för Kent-eran.
Istället höjs här röster för att man blint ska rätta in sig efter FIA:s (åtminstone vad gäller FF1600) godtyckliga åldersklassificeringar, eller till och med (i en tråd från fjolåret) höja åldern för tillåtna bilar. Detta tycker jag verkar komma skrämmande nära snobbism, så länge startfälten inte är fulla. Argumentet att det finns risk för att folk vill tävla med sina bilar och inte bara visa upp dem känns också helt främmande, jag trodde att vi hade med just racingentusiaster att göra här??? Visst förstår jag att man inte vill krascha sin klenod och att tävlingsambitionen kan variera en del p.g.a. detta, men jag trodde att just racing var själva huvudsyftet med att skaffa sig en racerbil?
En fristående FF-serie låter jättekul, men när det provades härom året blev det ju ur svensk synvinkel en jätteflopp. Kanske finns det helt enkelt inte tillräckligt många formelbilsentusiaster i Sverige för att det ska funka?
Kom igen nu, RHK! Värna hela FF1600-klassen, låt alla Kent-bilar leva även om det riskerar att bli en klass där man tävlar på nästan allvar, rösta bifall för Kjells motion om förändring av åldersgränserna!
Vänliga hälsningar
Stefan