Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

HTP köpa bil utomlands

Startat av L-E Danielsson, 07 mars 2011, 21:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-E Danielsson

Gäller utländsk FIA-handling eller måste man App K besiktiga bilen igen ? ???

Lars Bergström

Som jag har fattat det så ska ingen ytterligare HTP besiktning behöva göras. Däremot så ska det säljande landets motsvarighet till SBF anmäla "flytt" av bilen till SBF.
Lars Bergström

Henrik H

#2
SBF skall väl göra förstasidan svensk oxå 85F här på forumet har väl koll på detta?
Det klagades på min norska handling som jag hade på min VD RF76 men jag sålde tillbaka bilen till Norge innan det blev aktuellt med justering av HTP'n




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Per H.

Hej!

På mina handlingar står det på engelska på alla sidorna, även den första. Det har väl varit ett av argumenten när man torgförde HTP att den är en internationell handling för att man skall kunna köra överallt, att handlingen är likvärdig överallt, oavsett vem som gjort besiktningen.
Att det i praktiken inte riktigt är så vet vi ju, men det är ju en annan sak.

Hälsn
Per H.

SF85

Hej du måste skaffa dig en svensk handling på bilen. Jag lyckades ringa runt så jag fick dispens första året men ändå skrev de på sista sidan i handlingarna på första racet.

Ta i kontakt med Per Knutsson, han var duktig på det. Du skickar handlingen till honom så gör han en svensk version av den. Fia nummret måste börja med SF. Det kostar 2000:- och tog en bra stund atr fixa...
Gilla gärna min Facebooksida - https://www.facebook.com/FogelbergRacing

Fredrik Fogelberg

L-E Danielsson

Tack för alla svar, nu vet jag kanske lite mer  :-\

Anders Jensen

Funderar du på att införskaffa en 970s Lars-Erik?
;)
Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"