Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Falkenberg Classic 2013

Startat av RHK Forum Admin, 23 juli 2013, 21:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RHK Forum Admin

Inbjudan och anmälan kommer på hemsidan så snart jag jag är åter från semesterutflykten  8)
Webmaster RHK

Olho

Og gerne en tidsschema  ;)
Mvh Ole/DK

RHK Forum Admin

Sista anmälningsdag 30 augusti! 



Preliminächema:
Torsdag 12/9 Sekretariat öppet 17.00-21.00

Fredag 13/9
Sekretariatet öppet 07.30-20.00 Besiktning 15.00-21.00 Testkörning enligt schema. mellan kl. 09.00-17.00

Lördag 14/9:
Sekretariatet öppnar 07.30- 19.00 Besiktningen 07.30- Obligatoriskt förarsammanträde 08.30 Kval 09.00-14.40. 15 min. pr heat. Bästa kvaltid avgör startuppställning i race 1. Race 1: 15.00-18.00 Bästa tid i race 1 avgör startuppställning i race 2.

Söndag 15/9:
Sekretariatet öppet 7.30- Besiktningen öppen 08.30- Race 1 fortsätter 09.00 Race 2 , ca 11.00
Webmaster RHK

OpelLotus Danne

Hej!

En tanke, förarmöte 08:30 känns lite tajt inpå första kvalkörningen 09:00.
Jag skulle önska 08:00 alt 08:15 (Beror förstås på vad heatet tycker som kör först)
/Dan

OpelLotus Danne

Blir det endast en halvtimmes fri träning per heat på fredagen?

Jason

Citat från: OpelLotus Danne skrivet 03 september 2013, 21:50
Blir det endast en halvtimmes fri träning per heat på fredagen?

Ser ut så...

Och rullande start igen!  >:(

Anders Jensen

Stående start står det i inbjudan.
Har det utgivits någon PM om annan startmetod?

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Patrik Åström

Står rullande i bekräftelsen som hittas under "Tävlingar".
En föredetting!

Bo Lindman

Rullande start. Bara att köra vänstervarv istf för högervarv så blir det nästan som på Talladega Speedway >:-)
Vi hade ju inre alldeles sällan rullande start i historisk racing redan på 90-talet. Tyckte det funkade helt ok, liksom i endurance där vi alltid körde rullande.
Visst lite mer adrenalin med stående, men med tanke på vad som bl.a. Myggan, Dan, Röret och några fler fått uppleva vid stillastående start, så är nog rullande inte så dumt ur ett säkerhetsperspektiv. Spar drivlinor också. Enda smolket är möjligen att ungdomarna som kommer i från Karting har ett övertag på oss gamgubbar, då det kan alla de små knepen som finns med rullande start. Men är det något RHK behöver så är det föryngring, så att f.d. Kartåkare får ett taktiskt övertag gör nog inget ;-)
   
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

lotsen

Såg följande i startlistan under Standard -65. Kan väl knappast stämma? Vi behöver alla bilar vi kan hitta till GT/GTS ...
"95 jörgen Brynne SVKG Lotus Elite 1961 1248"
Anders Lotsengård 070-580 13 83

RHK Forum Admin

#10
Nytt tidschema för fredagen med två träningspass istället för ett upplagt under tävlingar.

Lotsen
Jörgen flyttad tilll GT/GTS

Webmaster RHK

Henrik H





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Aslak H H

Kommer det noen bilder fra Falkenberg på hjemmesiden?
Aslak Heldal Haugen, Oslo
Van Diemen 85 #60

Anders Jensen

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"