Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK-cupen 2014 - Deltävling 1 - Knutstorp Revival

Startat av David Hagman, 27 mars 2014, 16:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

David Hagman



Här diskuterar vi Knutstorp Revival 2014.

Läs mer om tävlingen här:
www.rhkswe.org/tavlingar/
www.knutstorprevival.com

Anmälningstiden utgår 5 maj kl. 24.00.

Knutstorps nationella banlicens säger att maximalt antal startande per heat är:

- för Historiska standard- och GT bilar: 36 (tävling), 43 (träning)
- för Sportvagnar och Formelbilar: 29 (tävling), 35 (träning)





Anmälningslista




Heat 1 - För 1,6-liters Formula Ford-bilar av en typ som tävlade mellan 1967-1990, samt 1-liters Formula 3, 1964-1970
inklusive HMS Danish Masters F-2

1. Hans Nordén, Lotus 61
9. Viktor Ljungdahl, Van Diemen RF89
15. Keld Topholm, Alexis Mk15
22. Kjell Nordberg, Royale RP16A
23. Björn Otterberg, Merlyn Mk20A
31. Ib Rasmussen, Corami
37. Henry Andersson, Van Diemen RF79
41. Carsten Steffensen, Royale RP24
42. Søren Iskov Jensen, Reynard 89F
44. Hans Roth, Tiga FF77
51. Jørn Bolding, Lotus 51
57. Dan Lindblom, Van Diemen RF84
66. Ulf Bergers, Reynard 83F
70. Tom Rotsman, Tecno
116. Ole Holst Pedersen, Crossle 16F




Heat 2 - För Formula Vee av en typ som tävlade mellan 1965-1982 samt Formula Junior, 1958-1960
inklusive HMS Danish Masters F-1

1. Johan Lund, Hansen Mk6
6. Hasse Jerkerfot, Hansen Mk6
11. Stefan Nilsson/Paulina Nilsson, Kaimann
22. Henrik Mathiasson, FinnVau
26. Martin Gyllander, Hansen Mk5
39. Björn Paulson, Hansen Mk6B
44. Suzanne Qvist/Glenn Kellerson, Karolin
61. Christer Abrahamson, Beach Car
62. Rune Nilsson, Hallberg Special
63. Tommy Bencsik, Hallberg Special
64. Kjell Frodin, Dolling
65. Ronny Bogen-Jensen, Beach Car
66. Anders Bertilsson, RPB
68. Nikolaj Leed, Beach Car
70. Åke Persson, RPB
76. Jerker Vinberg, Dolling
80. Olle Green, RPB
83. John Øhlers, RPB
85. Axel Madsen, BMVee
86. Nils-Åke Gustafsson, Hansen Mk2
88. Per-Åke Beijersten, RPB
92. Bo Pettersson, Veemax
93. Pierre Eklund, BMVee
94. Stefan Persson, Kaimann
97. Lars Ohlsson, Austro Vau




Heat 3 - För 2-liters F2, F3, Formula Ford och Formula Opel Lotus, 1,6-liters Formula 3 samt tvåsitsiga racersportvagnar av en typ som tävlade innan 1990
inklusive HMS Danish Masters F-3

2. Leif Jørgensen, Reynard SF84
4. Marcus Söderholm, Ralt RT30
5. Carsten Andersen, Reynard-Toyota 903
7. Dan Johansson, Opel Lotus
9. Ole Vejlund, Reynard SF87
10. Bo Brøndum, Opel Lotus
17. Martin Bøjstrup, Opel Lotus
27. Thomas Mullin, Pilbeam
43. Ivan Andersen, Opel Lotus
61. Johnny Olsson, Reynard 863
69. Björn Johansson, Ralt RT3
76. Lars Clasen, Reynard SF87
78. Sonny Johansson, Reynard 883-Alfa Romeo
88. Tomas Otterberg, Van Diemen RF81
89. Nikolaj Maarslet Madsen, Reynard SF87
812. Torgny Johansson, March-Hart 812

Tvåsitsiga racersportvagnar
3. Jörgen Larsson, Lola T492
44. Kåre Minnbergh, Tiga SC79
59. Lars Vegas Johansson, Tiga SC81
66. Ulf Doc Lindberg, Tiga SC78
82. Jan Hellberg, Shrike P15
96. Thomas Forslund, Tiga SC84




Heat 6 - För Standardvagnar under 1 liter av en typ som tävlade mellan 1947 och 1965

1. Peter Kumlin, Austin A35
3. Per Hågeman, DKW Junior
4. Anders Johansson, Saab 93B
6. Karl-Gustaf Rundberg, Saab 96
8. Hans Eklund, Saab GT750 Super
9. Jan Christians, Austin A40
10. Alf Påhlsson, DKW AU 1000 S
15. Claes Aggestig, Austin A40
19. Peter Nylén, Saab 96
21. Patric Bjurhovd, DKW F12
22. Dan Henningsson, Opel Kadett
25. Lars Göransson, NSU Prinz 1000
26. Lennart Nilsson, Saab 96 Sport
27. Magnus Rehbinder, Morris Mini Cooper 970S
28. Krister Wigren, Saab 96 Sport
30. Christer Olsson, Saab 96
34. Anders Jensen, Saab 96 Sport
36. Lars-Erik Danielsson, Saab 96 Sport
39. Lars Davidsson, Morris Mini Cooper 970S
40. Per Skårner, Austin Mini Cooper 970S
41. Tommy Jagerwall, BMC Mini Cooper 970S
42. Roland Svensson, DKW F12
43. Per Ola Persson, Saab 96
46. Staffan Runius, Fiat Abarth 1000 Berlina
47. Anders Uddenfeldt, Morris Mini Cooper 998
48. Kari Lehto, Austin Mini Cooper 970S
49. Yngve Gustavsson, Morris Mini Cooper 970S
50. Reinhold Daubner, Fiat Abarth 1000 Berlina
51. Bo Severinsson, Renault R8 Gordini
54. Bruno Helgesson, Austin Mini Cooper 970S
55. Anne Grete Dahl, Austin Mini Cooper 970S
57. Mikael Mohlin, Saab 96 Sport
62. Ulf Svensson, Saab 96 Sport
66. Anders Hansen, Opel Kadett
68. Gorm Nørgaard, Fiat 850 Coupé
74. Hans von Hirsch, BMW 700




Heat 7 - För Standard- och GT-vagnar över 1,3 liter av en typ som tävlade mellan 1966 och 1971
inklusive HMS Danish Masters 71-3, 71-4 och 71-5

1. Staffan Borgström, Porsche 911 S/T
2. Hans von Hirsch, Volvo P1800
3. Klaus Bodilsen, Ford Escort RS1600
4. Jens Juel Jeppesen, Ford Escort RS1600
7. Wåge Sörman, Volvo P1800
9. Frank Andersen, Porsche 911 S/T
13. Per Leth Sørensen, Datsun 240 Z
15. Johnny Willadsen, BMW 2002 Ti
16. Benny Jens Rasmussen, Ford Escort RS1600
17. Ola Åkesson, Ford Escort RS1600
18. Hans Frisk, Ford Escort TC
19. Poul-Erik Dam Larsen, Ford Escort TC
23. Uffe Yring-Nielsen, Ford Escort TC
24. Roland Falkenbäck, Alfa Romeo 1750 GTV
26. Rikard Hasselblad, BMW 2002 Ti
29. Søren P. Christensen, Ford Escort RS1600
30. Robert Petersson, Alfa Romeo 1750 GTAm
32. Lennart Bengtsson, BMW 2002 ti
37. Lars Krokstedt, Volvo Amazon 122S
39. Tage Johansson, Volvo Amazon 122S
40. Håkan Piehl, Volvo 142
41. Charlotte Engell Jeppesen, Ford Escort TC
44. Bengt Qvist, Volvo PV 544 Sport
46. Olle Victorin, Porsche 911 S/T
49. Andris Nolendorfs, Porsche 911
57. Mats Nilsson, Volvo 142
68. Pekka Nyström, Chevrolet Camaro Z28
71. Anders Agfors, Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce
76. Jørgen Krogh, Renault Alpine A110
81. Fredrik S. Hermelin, Volvo P1800
88. Kaj Dahlbacka, Citroën DS21
95. Mads Leth Sørensen, Datsun 240 Z
96. Christian Nordal, Ford Mustang HT
99. Brian Stoltze, Ford Mustang HT
121. Heini Svendsen, BMW 2002 Ti
142. Jonas Karlsson, Volvo 142

(Res 2) 31. Andreas Nilsson, Ford Escort RS1600
(Res 3) 83. Kai Hedberg, Opel Kadett Rallye




Heat 8 - För Standardvagnar av en typ som tävlade mellan 1947 och 1965
inklusive HMS Danish Masters 65-1, 65-2, 65-3 och 65-4

3. Niels Christoffersen, MG Midget
13. Martin Borch-Christensen, MG B Roadster
16. Finn Ørum Christensen, Volvo PV544
22. Jan Mac Larsen, Volvo Amazon 122S
24. Tord Jersler, Austin Mini Cooper S
38. Jan-Olof Paulson, Austin Mini Cooper S
40. Stig Bjerring, Ford-Lotus Cortina Mk1
42. Per Skårner, Morris Mini Cooper S
43. Uffe Madsen, MG B Roadster
44. Bengt Bengtzon, BMC Mini Cooper S
47. Lennart Henjer, Morris Mini Cooper S
48. Hans Söderholm, Morris Mini Cooper S
49. Bengt Carlsson, Morris Mini Cooper S
50. Palle Iskau, Ford Cortina GT
51. Verner Nielsen, Alfa Romeo Giulia Ti Super
53. Jan Gunleik Kilen, Austin Mini Cooper S
56. Martin Berner, Ford-Lotus Cortina Mk1
61. Kenneth Rydh, Ford Cortina GT
66. Stig Blomqvist, Austin Mini Cooper S
68. Gorm Nørgaard, Fiat 850 Coupé
71. Anders Hylén, Volvo Amazon 122S
71. Oscar Davidsen Siesbye, Ford-Lotus Cortina Mk1
75. Claus Møller, Ford Cortina GT
77. Daniel Frodin, Morris Mini Cooper S
78. Nikolaj Leed, Volvo Amazon 122S
79. Gert Marchmann, Volvo Amazon 121
84. Nikolaj Mortensen, MG Midget
86. Hans Christian Hempler, MG B Roadster
89. Mark Juelshøj, Morris Mini Cooper S
95. Herluf Jensen, Alfa Romeo Giulia Ti Super
95. Tomas Gustavsson, Ford Mustang
99. Frank Högman, Ford Falcon Sprint
100. Lars Esselius, Ford Falcon Sprint
131. Carsten Warnich, Morris Mini Cooper S
289. Henrik Fuglede Nielsen, Ford Falcon Sprint
911. Christian Seland, Ford Falcon Sprint




Heat 9 - För GT-vagnar av en typ som tävlade mellan 1947 och 1965
inklusive HMS Danish Masters 65-5

2. Anders Lotsengård, Austin-Healey 3000
3. Elmon Larsson, Austin-Healey Sprite Mk II
4. Christer Nilsson, Ginetta G4
6. Claes Andersson, Austin-Healey 3000
7. Lasse Hagman/Michael Royson, Marcos Gullwing GT
12. Per-Gunnar Johansson, Austin-Healey 3000
14. Roar Eriksen, Austin-Healey 3000
16. Björn Jansson, MG B Roadster
21. Lars Bondesson, Lotus Elan
22. Flemming Victor Andersen, Lotus Elan
24. Bengt Allo, MG B Roadster
26. Anders Ek, Lotus Elan
29. Tord Ekegren, Lotus Elan
30. Christian Vølding, Lotus Elan
31. Roger Adamsson, Lotus Elan
31. Rasmus Lokvig, Morgan +4 SS
32. P-Å Forsvall, Lotus Elan
33. Thomas Henrysson, Shelby Daytona Cobra Coupé
34. Per Broberg, Lotus Elan
35. Olof Cederberg, Lotus Elan
47. Anette Rolner, Porsche 911 SWB
57. Frank Högman, Ford Järbo V8 Ardun
58. Jan Kling, Ford GT40
60. Kennet Persson, Ford GT40
84. Nikolaj Mortensen, Austin-Healey Sebring Sprite Mk I
87. Lars Rolner, Porsche 911 SWB
90. Andreas Rolner, Porsche 911 SWB
92. Flemming Eickhoff, Marcos 1800 GT
95. Jörgen Brynne, Lotus Elite
96. Leif Molin, Austin-Healey Sprite Mk I
96. Christian Rolner, Porsche 911 SWB
97. Emil Larsson, Fairthorpe Electron Mk2
110. Kaj Dahlbacka, Chevrolet Corvette Grand Sport




Heat 10 - För Standard- och GT-vagnar under 1,3 liter av en typ som tävlade mellan 1966 och 1971
inklusive HMS Danish Masters 71-1 och 71-2

1. Kaj Sørensen, Honda S800
2. Conny Abrahamsson, Ford Escort 1300 GT
3. Bo Johansson, Renault 8 Gordini
4. Ronnie Mattsson, Austin Mini Cooper S
5. Sture Danielsson, Ford Escort 1300 GT
8. Uno Johansson, NSU 1200 TT
12. Peter Heuser, Austin Mini Cooper S
14. Søren Duun Andersen, Austin Mini Cooper S
20. Flemming Hansen, Sunbeam Imp
21. Ari Oksala, Ford Escort 1300 GT
31. Gert Jensen, Sunbeam Imp
37. Sten Laursen, Fiat Abarth 1000 TCR
42. Birger Patrick Knutsen, Sunbeam Imp
45. Claus Johansen, Morris Mini Cooper S
53. Lars Skou Larsen, Fiat Abarth 1000 TC
59. Birger Jensen, Fiat Abarth 1000 TC
62. Klaus Fredskilde, Sunbeam Imp
63. Per de Blanck, Morris Mini Cooper S
66. Villy Nielsen, Morris Mini Cooper S
78. Claus Majholt, Ford Escort 1300 GT
80. Steffen Palmberg, Ford Escort 1300 GT
81. Henrik Haase, NSU 1200 TT
82. Kim Terp, Sunbeam Chamois
88. Paw Hansen, Austin Mini 1275 GT
92. Birger Nielsen, Ford Escort 1300 GT
105. John Bruun Nielsen, Ford Anglia
110. Ulrich Kristensen, Mini Cooper S
112. Søren Riis Bagger, Morris Mini Cooper S
123. Niels Juul Olsen, Morris Clubman 1275 GT
140. Kenneth Andersen, Fiat Abarth 1000 TC
998. Søren Deutch, Singer Chamois Sport




Heat 11 - För Standard- och GT-vagnar av en typ som tävlade mellan 1972 och 1985
inklusive HMS Danish Masters 76-1 och 76-2

1. Lars Andersen, Porsche 911 RSR
2. Lars Eegholm, Porsche 911 RS
3. Erik Høyer, Ford Escort RS2000 Mk II
4. Benny Jens Rasmussen, Ford Escort RS1600
5. Joakim Söderström, BMW 320
8. Peter Hou Kristensen, Porsche 911 RS
9. Michael Sundin, AMC Javelin
17. Nils Davidsen, Porsche 911 RSR
19. Kaj Rasmussen Porsche 911 RSR
21. Kenneth Gregers Petersen, Ford Escort RS2000 Mk II
24. Jens Jørgen Ditlevsen, Ford Escort RS1600
26. Rolf Myggan Nilsson, Ford Escort RS1600
28. Anders Berger, Ford Escort RS1600
30. Kim Lundberg Clausen, Porsche 911 RSR
32. Bent Sørensen, Porsche 911 RSR
33. Tomas Hall, Ford Escort RS1600
39. Tommy Kjehr, Ford Escort RS1600
43. Erik Berger, Ford Escort RS1600
44. Morten Rasmussen, Ford Escort RS1600
52. Arne Björklund, Ford Capri 3.0
53. Magnus Paulsson, Ford Capri RS3100
58. Kasper Aaskov, Ford Escort RS2000 Mk I
60. Jakob Teil Hansen, Ford Escort RS2000 Mk II
62. Jonas Bengtsson, Ford Capri RS3100
65. Nisse Schön, Mercedes-Benz 350 SLC
69. Micke Östberg, Chevrolet Camaro SS 427
74. Kim Olesen, BMW 2002 Ti
76. Johan Andersson, Ford Capri RS3100
81. Greger Petersson, Chevrolet Camaro ZL1 SS 427
86. Hannu Ruohorinne, Opel Kadett GT/E
94. Anders Eriksson, Porsche 911 RS
95. Claes Paulsson, Chevrolet Corvette ZL1
97. Lars Rolner, Porsche 911 RSR



Rikard H

Angående heat 7 - Finns det en möjlighet att dela upp standard- och GT-bilarna i olika heat med tanke på att de redan idag finns fyra förare på reservlistan, så att alla kan få vara med att köra?
Rikard Hasselblad
Chevron B8 #91

Lars Runo Tillback

David Hagman är en professionell klippa som RHK behöver, för att hålla ihop......

David Hagman

Lördag, söndag, måndag. Sen är anmälningstiden till Knutstorp Revival slut.

Just nu har vi 261 bilar anmälda.

RHK:s officiella lista är nu heatindelad och går att besöka på:
http://www.svenskracing.se/anmalan/pdf/notification-heat.php?race=476

Jag behåller även den här tråden ett tag till för er som vill ha en något enklare översikt med enbart den mest grundläggande informationen.

allo

David
Det ser ut som vi är över limit i heat 9.
Och när är det tänkt att vi som anmält oss i " tid" ska få en bekräftelse på detta?
Med vänlig hälsning,
Bengt Allo str 24

David Hagman

allo,

Inte över limit än. 32 anmälda just nu - finns plats för 36. Plats är ju relativt då det kommer bli bra trångt med över 30 bilar på banan, men banlicensen tillåter i alla fall 36 startande.

Tror att startbekräftelsen kommer ut å det snaraste. Anmälningstiden stänger ju först vid midnatt. Bör dock vara helt lugnt för alla som anmält sig till Heat 9.

allo

Hej igen jag vet inte hur du räknar men jag får det till 37 med dom danska förarna som står i en egen lista (5 st) har jag fel?
Med vänlig hälsning,
Bengt

Pelle Svensson

#7
43 får kvala 36 får starta. Säkert försvinner någon under träning och kval. På måndag har vi ett möte i Knutstorp. Startlistor kommer att tas fram då vi har facit av alla glädjande anmälningar.

David Hagman

#8
De danska förarna ingår i den danska klassen 65-2 och kommer mig veterligen köra tillsammans med Heat 8 (Standardvagnar 1947-1965), där resterande 65-2-bilar (ex. Amazoner och Cortina GT) från kör. Det är därför de också står under Heat 8 i listan.

De gavs valet att köra i Heat 9, och därmed gå miste om poäng till danska cupen, alternativt att köra i Heat 8.

Personligen tycker jag det är tråkigt att de inte ville köra i GT-heatet, men det var tydligen ett av problemen när de danska och svenska heatindelningarna skulle kombineras.

Sen vet jag inte huruvida herr Glaés dragit tillbaka sin anmälan, eller om han bara fallit ur systemet. Han är nämligen borta ur anmälningslistan. That makes it 31.

43 får träna - 36 får starta. Det är dock inte relevant i Heat 9-fallet i nuläget. Dock i Heat 6 och Heat 7.

allo

Pelle som jag läser reglerna som står på denna sida så få 36 starta och 43 träna inte kvala!?
Bengt

Pelle Svensson

Träning och kval blir samma sak i det här fallet, då tidsträningen är kval.

allo

Pelle
Nu behöver jag kanske inte känna någon oro då vårt heat nr 9 inte är fyllt och anmälningstiden är över
Men i praktiken så kan det fungera som så att jag kör i en annan klass men i samma heat som elaner, gt40,Porschar osv som får vara med och kvala även om dom är utanför de 36 som är gräns i heatet.
Om vi då tänker att alla kör snabbare än jag då får inte jag köra även om jag har anmält mig i god tid betalat i god tid kört till Skåne flera timmar planerat i veckor.?!
Har jag rätt? Vore ganska bra att veta i tid helst innan man börjar bygga en bil som har svårt att vara med och konkurera
Bengt

David Hagman

allo,

Vem som kvalar snabbast tror jag inte är utslagningsmetoden i det här fallet. Som jag förstår det får de 36 som anmälde sig först köra race, förutsatt att deras bilar håller över kvalet. I träningen/kvalet får dessutom sju extra (totalt 43) bilar vara med. Om någon av de ordinarie 36 faller ifrån under träningen plockas reserv nummer ett, sedan reserv nummer två och vidare ner i listan, in.

Allt annat vore orättvist.

Pelle Svensson

Eftersom vi aldrig varit i den här situationen, så får vi vänta tills vi har titta i genom det hela på måndag.
Det känns som på det sättet som David vill ha det så finns det ingen anledning att ta emot fler än 36 anmälningar.
Ska det kvalas så borde ju även reserverna ha en chans att kvala in sig i tävlingen, dock inte mot heatet utan mot sin klass i heatet.

David Hagman

Det är en vettig poäng att man kvalar mot sin klass och inte mot heatet i allmänhet.

Jag tycker det finns flera anledningar att ta emot fler än 36. Först och främst kan det ges möjlighet att placera om bilar i andra heat, och för det andra kör säkert någon sönder i friträning eller kval.

Jag tycker vi nöjer oss med att konstatera att det här är angenäma problem. Är helt säker på att ni löser det där utmärkt på måndag.