Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Anders Jensen

#46
1000cc / Släckare, däck och tekniker
04 december 2015, 13:26
Lite info från SBF:

PROTOKOLL 05 Historiska Utskottet 2015

§ 41 Teknisk utrustning brandsläckningssystem
HU vill också förtydliga tidigare beslut att i nybyggda AppK bilar är kravet att ett
Brandsläckningssystem skall vara monterat. Kommer in i "gemensamma regler" hos SBF inom kort.
Gäller dock enbart rallybilar.

§ 43 Däck Historiskt tävlande Racing
Dunlop däck kommer att, under 2016, finnas tillgängliga till alla typer av tävlingsbilar, som tidigare har använt sig av Dunlopdäck.
Beslut: Därmed upphör dispensen för däck av typ Avon inom Historisk Racing under säsongen 2016.
Kostsamt att man inte får köra slut på däcken, Avon höll ju kanonbra så det är ju säkert en säsong kvar iaf på mina däck.
Har fått info från en engelsk förare att nytillverkade CR65 har mycket sämre livslängd jämfört med tex för 5år sedan.
Förr höll de nästan en säsong, nu knappt ett race på Spa.

§ 44 Ny Historisk Tekniker
Utskottet välkomnar Magnus Nilsson tillbaka som Historisk Tekniker efter nästan två års frånvaro.


#47
Generell diskussion / Re: Bilsport "LOTS"
04 december 2015, 12:53
Lars-Göran, du skall ju ändå vara upplagd i LoTS.
Om du i LoTS går in på din profil och öppnar mappen "Medlem i klubb", så skall det stå den klubben du är medlem i.
Går du in i "Mina licenser" skall de licenser finnas som du har idag. De är ju gällande hela januari 2016.

Om inte kontakta tex Anders Ek.

Spärren gäller bara den nya licens som kommer att gäller nästa år, ej den du har gäller ju som sagt till 31/1 2016.
Troligtvis kommer licenserna framöver gälla kalenderår dvs 1/1 - 31/12,
#48
Generell diskussion / Re: Bilsport "LOTS"
04 december 2015, 11:25
Bilsport OnLine är nedlagt sedan "1/6" och används väl fortfarande endast till förbundets protokoll.
Informationen om motorklubbens medlemmar har respektive klubbs medlemsansvarige flyttat över till Idrott OnLine under våren.
All information om, i SBF, licensierade (funkis som förare) är sedan några veckor överläst från Bilsport OnLine till LoTS.
I LoTS (Licens och Tävlingssystem, baserat på SVEMOs TA) har klubbarna sedan 1/6 hanterat sina ansökningar om tävlingar och sedan slutet av november även sina licensierade medlemmar.
Allt skulle vara klart till 1/1 2016 men det är mycket som haltar fortfarande.

Vet inte om RHKs medlemsansvarige är så insatt i detta ännu så man kan ställa frågor till respektive systemansvariga istället.
Information hittas här: http://sbf.se/Forbundsinfo/LoTS/

Är själv bland annat medlemsanvarig i Borås MK och kan intyga att det är minst sagt krångligt fortfarande.
Tex. alla medlemmar hanteras i IdrottOnLine (IOL) samt de med licens skall även hanteras i LoTS.

Enligt SBF:
Alla förare måste vara inlagda i klubbens medlemsregister i IOL för att kunna köpa licens och anmäla sig till tävlingar 2016.
Licenserna kan köpas fr.o.m. 8/12 i förarens profil i LoTS.


Undra hur många förare som känner till detta?
Skulle tro att hela 2016 går åt för inkörning av LoTS och IOL.
#49
Generell diskussion / Re: Bilsport "LOTS"
02 december 2015, 20:40
I LoTS står enbart den klubb där du har dina licenser.
Kör du för RHK så har det säkert blivit fel vid överläsningen.
Då får du kontakta någon av SBF licensansvariga.

#50
Nu finns regelverket för RM Historisk Racing 2016 publicerat.  :Y: :Y:  flag

http://web.sbf.se/regler/up/15/HB_RA_RM_regler-2016.pdf
#51
Stort GRATTIS till samtliga pristagare!  :Y: :Y: :Y: :Y: :Y: racesmile
#52
One size fits all, eller  ;D
#53
1000cc / Tack för mig
15 september 2015, 13:35
Kära tusencupare.
Det  var med mycket blandade känslor jag tog mitt beslut att avsäga mig som er klassrepresentant och avsluta mitt engagemang i tusencupen.
Jag antar att det märktes vid vår prisutdelning på Falkenberg då jag på grund av alla känslor inombords inte fick fram ett enda ord. 

Mitt engagemang att driva tusencupen och dess speciella värdegrunder och anda framåt varade i stort sett på dagen 9 år.
Då, 2006, var det att sköta websidorna som var det primära och ni var 23st som tävlade i tusencupen under det året.
Under åren ökade engagemanget och vi har tillsammans under dessa år bland annat utvecklat en egen poängräkning, har egen priscermoni och har sedan några år tillbaks ett uppskattat tavellotteri vid finalen. De senaste åren har deltagarantalet dubblerats sedan 2006 och jag är övertygad om att vår speciella anda har bidragit till detta.
Tyvärr kände jag att engagemanget blivit för omfattande och började bl.a. gå ut över mitt tävlande.

Det har varit väldigt svårt att komma fram till beslut och givetvis hade det varit kul att fira 10år med 1000cc cupen men några händelser de senaste åren har gjort att beslutet att avsäga mig engagemanget blev än mer angeläget.

Jag vill rikta ett särskilt tack till min gamla "parhäst" Dan Henningsson, Tobias Svanberg m. familj och naturligtvis Mats Lundqvist.

Tack för mig och lycka till i framtiden.
Vi ses förhoppningsvis under säsong 2016.   
#54
1000cc / Totalseger i RHK Cupen 2015
15 september 2015, 07:31
Grattis till alla vinnare på Falkenberg men ett särskilt stort grattis till MIKAEL MOHLIN som pga sin dubbelseger välförtjänt knep första platsen totalt i hela RHK Cupen!  :Y:
Strongt gjort.  Beer
#55
1000cc / 1000cc Nordic Cup på Knutstorp
09 september 2015, 16:02
Som förträfflig avslutning på säsongen kan man köra 1000cc Nordic Cup på Knutstorp anordnad av vår danska broderorganisation HMS under helgen 3-4 oktober.
Startavgift 1650:-DKr. Sista anmälningsdag 25 september, efteranmälan = +500:-DKr
Vid färre än 12 deltagare ställs Cupen in.

Mer information, tilläggsregler, tidplan etc. hittar du här.
http://www.hms.dk/content/afslutningsl%C3%B8b-knutstorp

Ta chansen och bli "Champion of the 2015 1000cc Nordic Cup".  :Y: flag
#56
1000cc / Re: Poängställning i Tusencupen
08 september 2015, 09:59
Poängställning i RHK Cup
CT1 (E-bilar)
68p Peter Nylén, Knalle Racing.
60p KG Rundberg, Rost&Rök Racing
52p Jan Christians
29p Per Hågeman, No Racing Team
14p Jonas Söderberg
13p Alf Karlsson
12p Mats Lundqvist
11p Alf Påhlsson

CT6 (F-bilar)
70p Mikael Mohlin
48p Reinhold Daubner
37p Per Skårner
31p Magnus Rehbinder
29p Bruno Helgesson
23p AnneGrete Dahl
23p Anders Jensen, Knalle Racing
14p Jerry Ståhlberg
12p Ulf Svensson
11p Tommy Jagerwall
10p Fredrik Tornerhielm
9p Christer Olsson
7p Lennart Nilsson
7p Lars-Erik Danielsson
6p Mattias Ståhlberg
4p Krister Wigren
3p PO Persson
2p Bo Severinsson
1p Gert Kronborg
1p Nils-Olof Jonsson
1p Sam Bernhardsson


(med reservation för ev. felräkning)  ;)
#57
1000cc / Poängställning i Tusencupen
07 september 2015, 16:53
Inför finalen i Falkenberg så står det till på följande sätt i Tusencupens poängtabell (ej RHKs).  racesmile

http://1000cccupen.com/wp-content/uploads/2015/09/Poängligan-2015-04.pdf

Som synes så är det jämnt så det förslår i samtliga klassers toppskikt.

Rådet till Hr Daubner blir att han skall gasa  :D

#58
Hej Erik. Kul med en Porsche till.
Skall nog inte vara några problem att få till. Bilen har ju varit godkänd så kontakta någon av våra tekniker om en ny HTP.

Vet inte om någon från RHK redan har svarat dig men här får du en länk med uppgifter om tekniker för historiska bilar.

http://sbf.se/Forbundsinfo/Organisationochkontaktuppgifter/Regbesiktare/Historiska/


Vilken klass den skall gå i framgår av HTPn, H1 72-75 GTS27.
RHK cupen heter Heatet Standard- och GT/GTS-vagnar 1972-1985 och din bil går in i klassen GT27/32 GT-vagnar 1972-1976 över 2500 cm³.

Trevlig sommar
#59
 Peter Hertzberg aviserade tyvärr återbud i 1000cc cupen (heat11) då växellådan rasat.
#60
Generell diskussion / Re: Däck ?
28 maj 2015, 09:45
HU har tagit ett beslut att de som skall åka på Dunlop Racing istället kan åka på Avon CR6ZZ denna säsong.
http://www.avonmotorsport.com/historic/historic/cr6zz

Ring och beställ hos Christian på Pro-Imp 033-222380. http://www.proimp.se


Historiska utskottet Telefonmöte 22/5 2015:
§ 26 Uppdatering, Däck Historiskt tävlande Racing
Avon CR6ZZ är tillsvidare godkända nationellt inom Racing/ Historiskt tävlande på
grund av leveransproblem från Dunlop.
Beslut: Tillstånd att använda AVON CR6ZZ, gäller endast under säsongen 2015.