Lite info från SBF:
PROTOKOLL 05 Historiska Utskottet 2015
§ 41 Teknisk utrustning brandsläckningssystem
HU vill också förtydliga tidigare beslut att i nybyggda AppK bilar är kravet att ett
Brandsläckningssystem skall vara monterat. Kommer in i "gemensamma regler" hos SBF inom kort.
Gäller dock enbart rallybilar.
§ 43 Däck Historiskt tävlande Racing
Dunlop däck kommer att, under 2016, finnas tillgängliga till alla typer av tävlingsbilar, som tidigare har använt sig av Dunlopdäck.
Beslut: Därmed upphör dispensen för däck av typ Avon inom Historisk Racing under säsongen 2016.
Kostsamt att man inte får köra slut på däcken, Avon höll ju kanonbra så det är ju säkert en säsong kvar iaf på mina däck.
Har fått info från en engelsk förare att nytillverkade CR65 har mycket sämre livslängd jämfört med tex för 5år sedan.
Förr höll de nästan en säsong, nu knappt ett race på Spa.
§ 44 Ny Historisk Tekniker
Utskottet välkomnar Magnus Nilsson tillbaka som Historisk Tekniker efter nästan två års frånvaro.
PROTOKOLL 05 Historiska Utskottet 2015
§ 41 Teknisk utrustning brandsläckningssystem
HU vill också förtydliga tidigare beslut att i nybyggda AppK bilar är kravet att ett
Brandsläckningssystem skall vara monterat. Kommer in i "gemensamma regler" hos SBF inom kort.
Gäller dock enbart rallybilar.
§ 43 Däck Historiskt tävlande Racing
Dunlop däck kommer att, under 2016, finnas tillgängliga till alla typer av tävlingsbilar, som tidigare har använt sig av Dunlopdäck.
Beslut: Därmed upphör dispensen för däck av typ Avon inom Historisk Racing under säsongen 2016.
Kostsamt att man inte får köra slut på däcken, Avon höll ju kanonbra så det är ju säkert en säsong kvar iaf på mina däck.
Har fått info från en engelsk förare att nytillverkade CR65 har mycket sämre livslängd jämfört med tex för 5år sedan.
Förr höll de nästan en säsong, nu knappt ett race på Spa.
§ 44 Ny Historisk Tekniker
Utskottet välkomnar Magnus Nilsson tillbaka som Historisk Tekniker efter nästan två års frånvaro.