Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - knutspeed

#16
Vi har to biler til g 1300(1000cc), og lurer på å kjøre anderstorp. Er det mulig å kjøre uten htp? Ting tar tid i Norge :) kjører gjerne uten å få poeng etc.
#17
Generell diskussion / SV: Stolar o bälten
13 december 2009, 12:10
Finner ikke linken nå, men bilsportsforbundet i Australia ville ikke være med på FIAs krav. De kjøpte derfor inn belter som var både nye, brukte og ubrukte - fra noen mnd gamle til 11 år gamle, og testede disse i en uavhengig labb. De klarte ikke å påvise svekkelse på noen av disse ift ny, altså inntil 11 år! (leste dette ganske nylig, noen måneder siden)
Dermed vil de gå imot FIA, og ha egen nasjonal regel som sier at belter kan benyttes i 10 år dersom de ikke utsettes for krasj/skade. Som Bosse sier - dette handler nok om penger og lukrative avtaler mer enn sikkerhet. Se Dale E. smell - hvor det var en fysisk skade på beltet som var årsaken. Det er inspeksjonen som teller - ikke alder i min mening.

Det samme med stoler - jeg kan kjøre med en livsfarlig 1965 koja-stol som knapt sitter fast i bilen, men ikke med en 6-år gammel FIA legal stol med riktige fester. Beer
#18


Dette er en optimal Lotus Cortina med FIA HTP papirer. Bilen er en av de best preparerte tilgjengelig og er i mint kondisjon, innvendig og utvendig.

Bilen ble bygget i  2008/2009 på et skadefritt karosseri basert på nye deler og best mulig teknologi og ekspertise.
Bilen er kjørt 8 sprint race, første racet i mai 2009. Resultater: 3 seire, 2 andre og 2 tredjeplasser.
Bilen er meget raskt med banerekord på Vålerbanen og matching av tider satt av Tommy Brorsson i LC på Karlskoga. Kanskje den beste Lotus Cortinaen tilgjengelig!

Omfattende fotoalbum er tilgjengelig.

Raceklar vekt: 755kg.

Karosseri:
Syrebadet.
RHD og A-bracket spesifikasjon.
Lakkert i Ford Radiant Red og Ford Diamond White.
FIA spesifikasjon bur, sveiset ifølge periode App J.
Aluminium paneler
Lexan viduer
Frontrute med varmetråder

Motor:         
Bygget av Spesialdelsservice – Roger Svensson i Halmstad.
1598cc, 170 BHP /7100rpm, 18kg/5800rpm.         
Steel billets QED race kamaksler.
Basert på et fresh og urørt orginal topplokk.
Smidde Omega stempler 83,4.
Farndon vevstaker og veiv.
FIA legal steel hovedoverfall.
Oljekjøler.
Originale Italienske Weber 45 DCOE (Nye!).
Spesialbygget exhaust system.
Lettvekts dynamo
Big bore radiator
      
Transmisjon:   
Quaife straight cut/synchro Lotus close ratio gearbox (2,5).
Heavy Duty clutch.
One piece mellomaksel.
Aluminium clutchhus og trompet.
Aluminium girforlenger.

Forstilling:
GAZ front legs.
Race spec 1" antiroll bar.
Korrekte LC straight steering arms og track control arms (28C 007).
High ratio steering box.

Bakstilling:   
A-bracket rear axle.
4,44 CWP and Salisbury limited slip.
Aluminium diffhus.
Historisk spec Øhlins støtdempere.
Coil springs.

Bremser:
Periodisk Girling calipers og discs.
Periodisk 9" drums.
Justerbar pedalboks.
Aeroquiped.

Hjul:
Lettvekt 5,5x13 Panasport felger (Minilite type – 4kg).
Dunlop Racing.

Bensinsystem:   
Aeroquiped.
Skumfylt aluminium tank.
Twin pump system.

Annet:         
Lifeline fire system.
Recaro SPG stol
Willans seler.
Stack og Motometer instrumenter.
Race spec elektrisk system (aircraft sikringer).
Lettvekt batteri.
Elektrisk kjølevifte
         
Bilen står i Oslo. For nærmere info og foto kontaktes:


Holm Jacob Matheson
holm.matheson@online.no
+47 906 15000










#19
Bosse: jeg har også allergitendenser mot moderne detaljer, og ser også at det er "politiske" problem gjennom tolkninger. Men dette har vi jo generelt - min bil har gått mange race siden 2004, og sett mange kontrollanter, men allikevel dukker det opp noen små ting innimellom som én kontrollant har noe å utsette på, mens 20 andre har gitt ok. Neste race er det ok igjen, men dette er jo ikke lett når det er så mange forskjellige mennesker med, så med all respekt forstår jeg også dette.

#20
Tulka: det høres jo mye mer fornuftig ut. Det er jo s**tsvårt å få 100mm under en koja, på Velodromen begynte jeg med 120 før kval, og den gikk akkurat etter race 1. Og dette er gummi som var ny i 2006...
#22
Bengt! Det er dere som fortjener takk, eller skal jeg si "Award For Excellent Sportsmanship". Uten dere hadde jeg ikke fått kjørt noen race!! Helt utrolig så mange som stormer til for å hjelpe når man får strul! Takk til båda Bengt, med mekaniker for alt!! Selvfølgelig blir vi glade når dere kommer til oss, så lenge dere holder tyst om våre 1460cc motorer med 6-trinns dogboxer!  ;)

Er litt trøtt nå etter den lille jobben med å ta ut växellådan natt til lørdag  ;D
#23
Pelle, vel, jeg kan forstå prioriteringen  ;D

Neste år kanskje vi får tilbake vår "gamle" weekend, hvis ikke STCC tar den da også. Håper på flere tilbakefall! Lykke til i åpen bil!
#24
Hvor blir det av alle kojorna på Våler? Bengt x2 er med, men det finns fler i Sverige! Bli med å kjøre på en riktig koja-bana på Våler 14/15 August! Info & påmelding på www.nsk-csm.no
#25
Hei alle!  Startlistene begynner å bli bra, men vi trenger fler! Kolla nye sider på http://www.nsk-csm.no og meld dere på! Frist i morgon!
#26
Bosse: Right On. Det er slik jeg også har tenkt på track i alle år.
#27
Tackar for svar!

Tommy: Jeg har positiv camber fra nå pga markhøyden...  >:(  Det ble godkjent på Velodromloppet, men jeg brenner jo opp dekkene i ytterkant. Tror ikke det har så veldig mye å si for min kjørestil bortsett fra at jeg må bytte dekk oftere, men det ser jo komplett dårigt ut, og jeg ser vel at jeg er den eneste med positiv camber.

Kom til Våler i August, så kan vi ta en p&p, kanskje jeg kan lære noen triks!

Birger Knutsen
#28
Hej hej,

Når de måler sporvidde på Cooper S 1275 - Periode F - hvordan måles det, og har noen riktig mål som blir godkjent i Sverige?
Er det midt på dekk?
#29
"Y-piece" ut av manifold. Bruker Moneyflow's type, ligger "i" golvet, men det er svårt ändå med 10 centimeter..
#30
 ;D Men betyr det at f.eks eksosen får være lavere enn 10cm? Det er svåååårt.