Bra förslag Per!
Med all respekt för all duktiga och kompetenta förare i RHK-Cupen, som till skillnad från många STCC förare, bevisligen kan hantera omkörnignsmomentet utan problem, så är det nog som sagt bilen i sig som intresserar en besökare på hemsidan, liksom att ett varierat startfält med täta och schyssta fighter uppskattas mer än en överlägsen segrare av publiken på plats.
I historisk racing är bilarna och deras historik huvudrollsinnehavare, föraren är lika mycket förvaltare av historiken, som racerförare.
Någon kanske tycker det är fel och att förarprestationen är det viktigaste? Finns många bra klasser och serier i svens kracing att välja på för dem också. Hoppas att RHK förmår hålla balansen mellan bilar, historik och förarens prestation även i framtiden.
Pers förslag har ett viktigt symbolvärde i detta.
Med all respekt för all duktiga och kompetenta förare i RHK-Cupen, som till skillnad från många STCC förare, bevisligen kan hantera omkörnignsmomentet utan problem, så är det nog som sagt bilen i sig som intresserar en besökare på hemsidan, liksom att ett varierat startfält med täta och schyssta fighter uppskattas mer än en överlägsen segrare av publiken på plats.
I historisk racing är bilarna och deras historik huvudrollsinnehavare, föraren är lika mycket förvaltare av historiken, som racerförare.
Någon kanske tycker det är fel och att förarprestationen är det viktigaste? Finns många bra klasser och serier i svens kracing att välja på för dem också. Hoppas att RHK förmår hålla balansen mellan bilar, historik och förarens prestation även i framtiden.
Pers förslag har ett viktigt symbolvärde i detta.