Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Motordag i Karlskoga

Startat av Ordförande, 18 maj 2011, 07:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ordförande

Aptitretare inför Velodromloppet
Vill Du gasa på gatorna i Karlskoga på lördag?

Varje år anordnar Karlskoga Tidning och Centrumbolaget en motorlördag på torget och i centrum av Karlskoga. Bilhandlarna visar upp vårens nyheter, det bjuds på musik från scenen och bilar och motorcyklar från olika klubbar visar upp sig. Som en del i arbetet med att popularisera Velodromloppet kommer en del av området ägnas åt en utställning av bilar som kommer att köra Velodromloppet. Som pricken över i:et så har vi dessutom fått tillstånd att köra lite i centrala Karlskoga mellan 14.00 och 15.00. Det lär bli mycket folk eftersom arrangemanget annonseras kraftigt i området från Karlstad till Örebro och vi önskar att kunna visa upp ytterligare bilar på torget. Har Du en bil som passar in och kan komma till Karlskoga mellan 10.00 och 14.00 så är Du hjärtligt välkommen, har Du dessutom lust att åka några rundor och kanske t.o.m. har ett extra säte för att skjutsa en passagerare är det ändå bättre. Karlskoga Tidningen har genomfört en tävling där vinnaren ska få åka med någon en sväng på lördag, se bifogad annons.

Vill Du veta mer går det bra att maila på tony@tonyring.com eller ringa
0708-909999 
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Var över till Karlskoga i Lördags på Motordagen. En trevlig tillställning som drog mycket folk till torget. Tony Ring gjorde ett utmärkt jobb och promotade flitigt Velodromloppet och RHK. Tre tappra RHK ekipage ställde upp och visade publiken vad som komma skall vid Velodromloppet.
Det var Kent Böe, med sin läckra lilla NSU TTS, Håkan Holmberg med sin Sports 2000 och Johan Lund som kom med sin Motul Fvee trots att han hade fullt med jobb på annan ort.
MEN VAR VAR ALLA ANDRA RHK:are????
Ska vi få upp intresset för att både se på och utöva historisk racing i det här landet måste vi nog våga oss ut på gator och torg, inte bara till banan när det vankas race. Anser vi oss inte ha tid o lust med sådant, är det självklart ok, men då ska vi nog inte heller ha synpunkter på att att vi inte väcker det publik- och mediaintresse som vi hoppas på...
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Tommy J.

Bosse,
Ber om ursäkt att jag aldrig fann tid att tala med dig på A-torp! Men, det går fler tåg. Betr. ditt inlägg vill jag bara sälla mig och konstatera att det är fortfarande svårt " att både äta och behålla kakan ". Ovilja tror jag inte på i RHK men det måste finnas en karta geografiskt var vi finns och god framförhållning när någon kallar på vår hjälp.
MVH
#41 Tommy 

Bo Lindman

Tommy, självklart spelar geografin in när dylika event ska genomföras. Att t.e.x du skulle åka upp från den södra landsänden är ju knappast realistiskt. Nu vet jag iofs heller inte hur framförhållningen i praktiken var inför Karlskoga. Arrangören fick iaf leads av mig för ett bra tag sedan, men hade ändå svårt att få till folk som kunde ställa upp i någorlunda närområde.
Nu är ju årstiden maj till midsommar den tid på året då landet drabbas av kollektiv evenemangshybris och allt ska ske samtidigt, från skolans loppis och skolavslutningar till bröllopp, konfirmationer och varenda hembygdsförenigns stora dag.
Man kan inte heller begära att alla alltid har möjlighet att ställa upp för klubben, men effter närare 20 år i denna förening har det slagit mig att det oftast är i stort sett samma medlemmar som ställer upp och gör god PR för klubben gång efter annan. Det är sällan de som sedan tycker att det skrivs för lite om RHK och historisk racing, eller att klubben och historisk racing marknadsförs för dåligt. Det brukar vara helt andra medlemmar som framför de synpunkterna. Visst är det lite märkligt trots allt?

Så här blev resultatet i Karlskoga tidning: http://www.nwt.se/karlskoga/article908581.ece
(bilder på RHK ekipagen i bildspelet)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Henrik H

Karta över var vi bor får  vi skälva fyllla i och ses här http://rhkswe.org/forum/index.php?action=googlemap

För min del var det för långt att åka och för kort framförhållning




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Patrik Åström

Kort framförhållning och långt att åka gör det ju inte lätt att hänga på. Hjälper gärna annars mer än gärna till att marknadsföra vår fritidssysselsättning. Den 23:e juli i Halmstad ska jag dra mitt strå till stacken. Är det fler som vill haka på så kan ni anmäla er här: www.halmstadsportscarevent.se.
En föredetting!

Bo Lindman

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders H

jag tar gärna emot reklam dekaler som jag kan sätta på bilen...
all reklam är bra reklam...  ;)

Anders
Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58