Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Årsmodell 2009 i RHK????

Startat av lotsen, 29 maj 2012, 10:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lotsen

Antar att jag missat ngt, men hur tusan kan bilar med årsmodellangivelse "2009" vara aktuella för RacerHISTORISKAklubbens tävlignar?

Velodromloppets största heat verkar vara dominerat av i mina ögon ytterst "ohistoriska" årgångar. Vadan detta, inte är det väl ont om heat att fylla ut helgen med?  :-\

Eller åldras formelbilar (och deras förare  ;) mycket snabbare än alla andra fordon (och förare?).
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Henrik H

Du måste vara kategori Z för bilar som är minst två är gamla som gjort sitt intåg !  ;D

Det är snarare så att det är en supportklass och dom hade inget eget anmälningssystem så dom nyttjar vårt .

Dom skulle iof kunna skaffa en HTP som kat Z och köra det som ett historiskt heat för det är nog så att har man bara en 2009 så hävdar man sig nog inte ibland nya bilar.




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Bo Lindman

En fördel med både FF och G20 som supportklasser i historiskt är ju att medelåldern på deltagarna sjunker.
Kanske det rent av gör att RHK får ny och lite yngre publik, kanske till och med nya deltagare utan licensen utskriven på PRO? ;) Men generellt sett vore det ju trevligt om vi i RHK vore 20-30 deltagare per heat, än 10-15 som det ofta är.
(fast supportklasser för att göra oss intressanta för fler än de närmast sörjande tror jag är bra oavsett..)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Jason


SSM delar vi ju med roadsport-modsport-RS-gänget....
Som du säger Bosse, inte fel att lite folk från andra klasser än RHKs egna får
stifta bekantskap med oss. Vi får tänka på tillväxten.
Nu är ju jag inte lastgammal i jämförelse med vissa andra iofs.... ;D