Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Tävlingar 2013

Startat av RCM, 08 november 2012, 13:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bo Lindman

Anders, då håller jag helt med. Regn tyckte jag var det roligaste föret på alla banor, så länge jag åkte fwd.
Hur det är idag med min förmåga i regn efter så många års uppehåll törs jag däremot inte gissa. Speciellt med i grunden felbyggda bilar med rwd.
(det är så torrt och skönt i speakertornet)  ;)

Lite OT varning:
Kan meddela att även med en Saab kan det gå rätt fort under bron, men sällan det är dramatiskt, även om en känd flygare, också han av rätta virket, lyckades göra en dubbelroll och landa med the landing gear i vädret efter ett jätte släpp under bron på kullen med en våra långloppsbilar. Med 470 hk i 1100 kg 9-3 går det rätt bra under bron och över 270 på på en svensk mickey mouse track som den Småländska Mossen. (vi toppfarttestade på Såtenäs långa rullbana, 334 km/h, men då var fångstnäten ned mot Vänern hotfulla...) idag är jag nog rätt nöjd med en lagom trött 2-T eller Fvee inför comebacken. Man har lika kul ändå. Långa rakor tycker jag inte förstör så värst om banan är kul för övrigt. Temopväxling som på Le Mans är också en teknik att behärska. Själv hade jag lite svårt att ställa om mellan landsvägsdelen och den permanenta delen, då karaktären skiljer rätt rejält. Gick ju vägen ändå trots att vi bara gjorde 177 innan Arnage...
Pentti fick aldrig äran att hålla plattan i mattan genom chikanerna på N138?

Tillbaks till ämnet:
Ahvenisto tycker jag vore värd ett RHK-besök men kanske svårt rent praktiskt att lägga i ordinarie serie tyvärr. Dock kan man ju hoppas på att kalendrarna synkas så att HGR inte kolliderar med t.ex. Kinnekulle. Ni som ännu inte åkte eller besökt HGR har en upplevelse kvar att se fram emot!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Tommy J.

Bosse,

Vaaadå Kullen. När och av vem bestämdes det. Är vi i läge att en bestämmer åt 300 igen?

Tommy @42

Bo Lindman

Tommy, kullen ligger med i det offentliggjorda förslaget inför 2013. Det är tydligt till och med för mig som inte var med i Vadstena... ;)
Beträffande den demokratiska processen i en förening är det väl så att den styrelse man röstat fram har man givit mandat att fatta beslut i operativa frågor?
Det är väl bara i Schweitz man har folkomrösting om varenda lite detalj. Rädsla att fatta och ta ansvar för beslut enligt mig.
Däremot skulle vi om vi var lite mer intresserade av vad vi röstar om vid årsmöten kanske be föreslagna styrelseledamöter och andra nyckelfunktionärer ge nel liten och sammanfattad "programförklaring". Det skulle möjligen motverka den känsla du ger uttryck för Tommy.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Henrik H

Jag lobbar för den  nybyggda Rudskogen även om det har varnats för dubbla startavgiften jämfört med Våler.





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Jason

Som sagt, vi har givit mandat åt styrelsen att fatta dessa beslut.
Naturligtvis så kan vi ha åsikter och dessa kan vi framföra till dem på lämpligt sätt.
Med majoritetens inputs till styrelsen så blir förhoppningsvis de flest nöjda över besluten.
Men att komma i efterhand och kritisera det en och det andra....

Personligen är jag förbannat glad att det finns de som ställer upp och driver vår förening.
Eldsjälar som är beredda att lägga ner en massa tid bara för att jag ska kunna ha kul är lätträknade....



fyrtiotalist.com

Vill bara sluta upp bakom Jasons uppskattning av styrelsen arbete. Tack, styrelseledamöter och alla andra förtroendevalda för det arbete och den tid ni lägger ner för RHK och dess verksamhet!  :)

Pelle Svensson

Efter racesams möte i helgen, där vi representerades av Bruno, så har man kommit fram till följande tävlingsprogram för 2013.

RHK tävlingskalender 2013.

Anderstorp       10-12 Maj                                   

Karlskoga         14-16 Juni

Knutstorp          5-7    Juli

Kinnekulle        23-25 Augusti                           

Falkenberg        13-15 September                         





RHK heatindelningar 2013

FVee
FF 1600, F3 1000cc, FJ period F
F2, FF 2000, F3, Super Vee, Formel Opel Lotus, Formel Renault
Sport 2000, tvåsitsiga racingbilar Gr 4-7 period F-I
Förkrigsbilar, Nordisk Special, F3 500cc, FJ period E
Std -65 upp till 1000cc
Std -65 över 1000cc
GT/GTS -65
Std GT/GTS 1966-1971
Std GT/GTS 1972-1985, Gr A-B -85

Ulf Larsson

Kan det verkligen stämma att det ok med Gr B bilar-85? Dessa bilar var väl endast avsedda för rally och rallycross?

Bo Lindman

Känns som kalendern spikats extra tidigt i år. Snyggt jobbat! Det underlättar för oss som måste planera tiden för lekstugan i god tid.

Beträffande Gr B bilar pre 85, så kördes det även en del racing med gr B klassade bilar. Minns inte att man såg dessa i Sverige, men Gr B förekom i bla  Tyskland och italien. Grupp B blev ju när gr N och A infördes motsvarigheten för sport och GT bilarna. (f.d. Grupp 3, 4)
Dessa har ingenting med de rallymonster man fick se på den tiden i Gr B (de är väl fortfarande bara tillåtna för uppvisning?) 
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Perskarner

Suveränt bra att ha kalendern klar redan nu :) Synd bara att man nu får välja mellan Falkenberg och Goodwood Revival  :-\
Per S #42

aari

Hälsningar från Finland

Kunde Ni säga, vilka tävlingar där i Sverige behör till NEZ-cuppen, eller finns det sådan serie ännu?
Huru höga är anmälningkostnader, banakostnader etc. alla kostnader förrän kan man tävla där?

Anders Jensen

Hej Aari.
Förslag finns men inget är bestämt ännu.
Caj Hasselgren i Finland vet mer.
Du når honom på (+358) 400433000.


/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"