Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

LUCAS 25D

Startat av Tommy J., 04 mars 2014, 17:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy J.

Jag har funnit en leverantör i England som tillhandahåller Lucas 25D fördelare. Det är en perfekt kopia av originalet som inte gått att köpa nya sedan decennier tillbaka. De är standardmonterade med röd rotor och 32oz. brytarspetsar. Festplattan för brytarna och kondensatorn är den rätta med pinne för brytaren som originalet hade. Bara den i sig har man kunnat köpa när de ibland funnits att hitta till ett pris av 400-500SEK.Fördelarlock följer samt low tension lead.Det följer ett diagram så du lätt kan se utslaget i grader vid samtliga varvtal. Jag har tidigare köpt kraftigt begagnade fördelare och det har varit svårt eftersom sällan hittar man någon som inte klämkransen är skadad eller sönder klämd. Danielsson har en duktig man i Västerås och så finns Lucasdoktorn i London. De tar 1000-
1500SEK för att renovera upp en gammal 23D. Är du intresserad så tag kontakt med mig! Rätt pris!
Tommy ( tommy@jagerwall.se 0708 108181 ).

malmberg