Racerhistoriska Klubben

Allmänt => Tävlingar => Ämnet startat av: RHK Forum Admin skrivet 04 oktober 2010, 20:07

Titel: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: RHK Forum Admin skrivet 04 oktober 2010, 20:07
Sådär!

Nu går det att anmäla sig till årsfesten den 13e november!  Beer

Posta frågor och synpunkter som skall tas upp på planeringsmötet den 14e på frågor till styrelsen här:
http://rhkswe.org/forum/index.php?board=22.0 (http://rhkswe.org/forum/index.php?board=22.0)
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: RHK Forum Admin skrivet 20 oktober 2010, 17:34
55st anmälda tom 2010-10-20 18:00  Beer

Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 21 oktober 2010, 11:43
Mycket bra men bättre kan vi !
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Tommy J. skrivet 21 oktober 2010, 12:04
Hej Pelle,

Well, så blev det wets för snö i Skåne i natt redan nu. Huuuu!! Gjorde i går en korrigering betr. anmälan och rum. Jag har beställt två dubbel ( samma som du ) men bara ett är reg. i " liggaren ".
Rum två skall vara för Janne Persson med fru Liljan. Mitt är med hustrun Elisabeth. Samt 4 biljetter till klang och jubelspelet. Vore mycket tacksam att detta går att läsa på anm. så det inte blir team husterika som Johnny brukade säga. Tackar på förhand.

MVH
Tommy #41
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 23 oktober 2010, 07:21
Tommy:
Tråkigt att det snöar i Skåne. Dickens och jag har Rydskonferens i Egypten i 34 graders nattvärme och skiter i snön stund till. Nu sticker vi ut och dyker med kunderna.
Jag fixar dina problem när jag kommer hem.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: RHK Forum Admin skrivet 25 oktober 2010, 09:43
En vecka kvar för att anmäla sig och att få rätt på poängen i RHK-Cupen

Kolla över dina poäng om du inte gjort det än och meddela eventuella avvikelser till David Hagman David_Hagman@msn.com

Priser  :Y: delas som vanligt ut till de som är närvarande på festen eller har ett ombud som kommer dit.

Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: RHK Forum Admin skrivet 27 oktober 2010, 20:01
Det tar sig, 88st anmälda! (tom 2010-10-27 20:45)

Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 28 oktober 2010, 12:39
Kul att så många anmält sig men vi börjar nu närma oss taket på vad hotell Wettern klarar. De som bokar senare kommer att placeras på Kanalhotellet som ligger ca.500m från ordinarie hotell.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Axel G. Madsen skrivet 29 oktober 2010, 09:22
Hej pelle.    Jag tar med mig min fru Marianne,  så vi blir 2.  alltså ett dubbel rum på hotell Vettern.  OK. MVH Axel.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 29 oktober 2010, 10:07
Hej Axel
Jag skickar över din fru till Henrik (nu blev det visst fel) jag menar anmälan.
Jäkligt kul att det kommer mycket damer,det blir fullt på dansgolvet.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: RHK Forum Admin skrivet 06 november 2010, 15:54
Hej
Detta är listan som skickas till Hotellet
Om du inte är med eller vill ändra / avboka kontakta Hotell Wettern direkt

http://www.hotellwettern.se/ (http://www.hotellwettern.se/)

Kontakt
För bokning ring 0505-10920

ADRESS
Hotell Wettern Karlsborg
Kungsgatan 1
546 30 Karlsborg

Telefon: 0505-10920
Fax: 0505-442 90,

E-post: info@wetternhotell.se
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Per H. skrivet 06 november 2010, 21:38
Hej!

Förlåt min okunnighet, men var/hur hittar jag listan??

MVH
Per H.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Per H. skrivet 06 november 2010, 22:17
Hej igen!

Jag har nu blivit uppläxad och tillrättavisad av dator- och internetfantomen Krister W. Tack, tack!
Det stod så smått, och jag brukar missa det finstilta.

Hälsn.
Per H.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: RHK Forum Admin skrivet 07 november 2010, 08:34
Det kanske är fler som undrar....

Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 07 november 2010, 11:48
Det har i Rutflaggan insmygit sig ett fel angående priserna i Karlsborg. Den gode Per.H har missuppfattat eller är felinformerad.
Det du ska betala vid ankomst är 500:- festen,195:- för båtturen och sedan hotellrum.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Per H. skrivet 08 november 2010, 00:07
Hej!

Ja, jag måste ha blivit felinformerad. Jag har tagit texten enl. hemsidan. Men 195:- för en skön tur på Vättern med lunch kan det väl kanske vara värt ändå.
MVH
Per H.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: L-G Sjöberg skrivet 08 november 2010, 08:04
Citat från: Ordförande skrivet 07 november 2010, 11:48
Det har i Rutflaggan insmygit sig ett fel angående priserna i Karlsborg. Den gode Per.H har missuppfattat eller är felinformerad.
Det du ska betala vid ankomst är 500:- festen,195:- för båtturen och sedan hotellrum.



Det känns ju onekligen en aning surt att helt plötsligt få reda på att priset på hemsidans inbjudan inte gäller.  Så här ser inbjudan ut. 

Inbjudan till avslutningsfesten och planeringsmöte 13-14 Nov

Deltagaravgift 500kr/pers, för detta får du:

Båtresa på Vättern m lunch

Eftermiddagsfika

3-Rätters middag

Lunch söndag


Tillgängliga rum

Kombirum singel: 595:-/natt inkl. frukost
Kombirum dubbel: 725:-/natt inkl. frukost
Standardrum singel: 725:-/natt inkl. frukost
Standardrum dubbel: 895:-/natt inkl. frukost
Standardrum+ singel: 950:-/natt inkl. frukost
Standardrum+ dubbel: 1150:-/natt inkl.frukost

(kombirum är de som ligger i den hittills ej renoverade äldre delen av hotellet)

Alla avgifter betalas vid ankomst till hotellet (500kr/pers + ev rum)



Är det någon som där kan se att det tillkommer 195:- för båtturen med lunch.  Förhoppningsvis kan man välja att skippa den delen av programmet?
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 08 november 2010, 16:05
Jag tar helt på mig ansvaret för det som inträffat och skyller inte på någon annan.
Emellertid så har jag nu lyckats med att förhandla ner priset på båtlunchen till 150:- och ölpriset med 10:-. Jag hoppas därmed att mitt misstag inte blir allt för ekonomiskt betungande för Er.
125st personer (64st förra året) är nu anmälda (jäkligt kul) och därmed så måste vi stänga portarna då alla tre hotellen med "Festhotellet" är fulla. Ni kommer att placeras efter anmälningstid på hotellen. Vi fyller först hotell Wetter sedan Kanalhotellet och därefter Hotell Karlsborg.  
En taxibuss kommer att köra i den takt som ni själva bestämmer till de som placeras på Kanalhotellet och Hotell Karlsborg.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 08 november 2010, 16:08
Glömde att säga att allt deltagande är givetvis frivilligt och då kostar det inget heller.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Bo Lindman skrivet 08 november 2010, 17:58
Jämfört med nya hjälmar hansskydd (varför vi nu ska skydda oss mot Hans?)och annat som det "hotas" med är det en ringa merkostnad och minst lika bra om inte bättre för det personliga för välbefinnandet  ;) ;D
Men de msåte vara en jäkla stor Rydsbåt vi ska få åka med  ;D
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 08 november 2010, 19:06
http://www.mssandon.se/_other/mssandon/charter.asp?language=swe (http://www.mssandon.se/_other/mssandon/charter.asp?language=swe)

På länken ovan kan ni kolla in M/S Sandön som vi ska ut med. Det finns 130st resturangplatser så det bli "knökat" ombord. Eventuellt så kommer alla med förnamn som börjar på B och slutar på o samt kör Saab eller Fwee att få åka i räddningsflotten efter. Maten i flotten består av torrfoder och malt.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Jason skrivet 09 november 2010, 07:36
Var har program och tidschema tagit vägen?
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 09 november 2010, 08:17
Det försvann i saneringen av gammal info. men här är hålltiderna.

Lördag
Incheckning på hotellen 10.00 - 12.30 (kom i tid då vi är många)
Lunchresa med M/S Sandön 13.00-ca.16.00 ( hon utgår från bron vid norra infarten till Karlsborg)
Prisutdelning 18.00
Middag 19.30
Dans och barliv 21.00- ?

Söndag
Planeringsmöte 10.00- ?
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Bo Lindman skrivet 09 november 2010, 17:31
Skönt att malt ingår i skaffningen i flotten, borde gå att späda med vatten har jag hört...
Saab gjorde små fina roddbåtar i alumium efter kriget, kan kanske vara en sådan jag ska få äran att åka?
Om det finns någon kvar, kunskapen om korrosion var inte så stor på den tiden, så de bärjade läcka i nitskarvarna illa kvickt.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Anders Jensen skrivet 14 november 2010, 19:46
Boråsgänget ber att få tacka styrelsen för en kul och bra fest.  Beer
Lite stul inledningsvis med förläggning av samåkande på olika hotell men det redde ut sig till slut.
Bra ide med skyttelbilar mellan hotellen.


/Ulf o Anders m respektive

(Det finns fotobevis på var Hr Lindman tillbringade sin båttur)
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Ordförande skrivet 17 november 2010, 12:26
Tack alla för uppstället på avslutningsmötet. En 100% ökning av deltagare gjorde tyvärr att vi alla inte kunde bo på det samma hotellet, hoppas att det inte störde allt för mycket.

En fråga som kom upp på planeringsmötet var om vi vill köra en av RHK cup tävlingarna på Våler eller Jyllandsringen, eftersom vi behöver ett snabbt svar så skulle styrelsen vilja ha lite snabba kommentarer och åsikter här.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: L-G Sjöberg skrivet 17 november 2010, 13:25
Citat från: Ordförande skrivet 17 november 2010, 12:26
Tack alla för uppstället på avslutningsmötet. En 100% ökning av deltagare gjorde tyvärr att vi alla inte kunde bo på det samma hotellet, hoppas att det inte störde allt för mycket.

En fråga som kom upp på planeringsmötet var om vi vill köra en av RHK cup tävlingarna på Våler eller Jyllandsringen, eftersom vi behöver ett snabbt svar så skulle styrelsen vilja ha lite snabba kommentarer och åsikter här.

Jag har för mig att frågan blev Våler, Jyllandsringen eller Kinnekulle.  Anders Dahlgren erbjöd ju, å SSKs vägnar, RHK att köra en tävling på Kinnekulle samma helg som Våler (27-28 augusti).  Jag röstar definitivt på Kinnekulle.

Beträffande avslutningsmötet och festen så tycker jag det var mycket lyckat och det gjorde inget att vi hamnade på Kanalhollet, även om man kan undra varför vi fick betala för dubbelrum+ (1195:-) för att ganska medelmåttligt rum.  Min hustru som har koll på affärerna påstår att det rum vi fick hade varit billigare om vi bokat direkt med Kanalhotellet...

L-G
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Eva-Lisa skrivet 17 november 2010, 14:06

Hej!

Jag förde noteringar så gott jag kunde men detta är vad jag skrev vid punkten, se nedan . Frågan var om vilken tävling som skulle kunna ingå i  RHK Cup eller inte.

MVH Eva-Lisa

Urklipp av noteringa på RHK planeringsmöte i Karlsborg:

Förslag: 1-2 oktober Jyllandsringen  att verkligen satsa på. Skall vi lägga in Jyllandsringen och byta med Våler !   Omröstning på hemsidan !


PRELIMINÄR KALENDER   2011
29-30 apr.  Knutstorp          HMS DK
13-15 maj  Anderstorp        ARC                (även Swedish GT, Ginetta, Abarth)           RHK CUP
28-29 maj  Padborg             HMS DK
17-19 juni  Karlskoga Velodromloppet  RHK KMF       (helhistoriskt)                             RHK CUP[/li][/list]
Ev rallybilar också!   Kanske inte kommande tävling men
18-19 juni  Djursland           HMS DK
8-9  juli       Knutstorp  SSM    MSCC                                                                              RHK CUP
24-25 juli   Karlshamn          Intresseanmälan – inbjudan Östersjö festivalen en slinga 4 varv på lika tid. ALLA sorters bilar välkommna
6-7 aug.     Röforsloppet Arboga      Intresseanmälan – inbjudan  går på oljegrus vill gärna ha deltagare. Det är  75 års jubileum, endast  historiskt   Formel välkomna, Utställning på fredagen i stan med fest på kvällen  tävling lö-sö , mc endast sidvagn. Även Formelbil välkommen! Kommunen satsar . Sveriges äldsta biltävling som fortfarande körs!
6-7 aug.     CHGP DK                                                       (datum ej konfirmerat)
12-14 aug  OGP Nürburgring
20-21 aug  HGR  Ahvenisto    HRF FIN
27-28 aug. Våler CSM          NSK-HRN NO                    (datum ej konfirmerat)            RHK CUP
16-18 sept  Falkenberg          FMK      RHK-HMS DK     (helt historiskt)                        RHK CUP
Rallybilar  , runt Falkenberg letar man efter rallybana och har kommit en bit
1-2 okt       Jyllandsringen     HMS DK  Man vill göra detta till en STOR tävling , helhistoriskt

RHK vill gärna få in samarbete med Danmark, Finland Norge osv   tanken är att det finns plats och stora heat är alltid roligt
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: L-G Sjöberg skrivet 17 november 2010, 16:26
Synd att du inte noterade Anders Dahlgrens inlägg.  Var det bara jag som gjorde det? ???

L-G
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Anders Jensen skrivet 17 november 2010, 17:36
Nej då L-G.
Tusencupen har med det i våra anteckningar att:

Medlemmarnas åsikt om Jylland eller Kinnekulle isf Våler, ska inhämtas genom omröstning på RHK´s hemsida.


/Anders
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: stefanp skrivet 17 november 2010, 19:56
Jag röstar för tävlingen på Jyllandsringen
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: K-G skrivet 17 november 2010, 20:59
Jag är rädd att om man utökar till 5 deltävlingar är det många som ger upp att köra hela serien.
Vi som känner att vi bara orkar köra 2eller 3 tävlingar. Idag tänker vi "ja ja"en tävling till så kör jag hela serien. K-G 
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Bo Lindman skrivet 17 november 2010, 21:39
K-G, Det är väl redan 5 tävlingar idag?
Jag tycker Jyllandsringen låter trevligt och mer lätttillgängligt än Våler, är det oktober som gäller i så fall?
Kinnekulle är ett bra alternativ och för många ännu mer lättillgängligt alternativ, även om jag personligen kommer att prioritera HGR på Ahvnisto helgen innan.

tips:
skulle ägendan framöver junna utvecklas till att redovsias per serie i Danmark, Norge, finalnd och Sverige, plus Scandinavian (Nordic?) Historic Masters för ökad överskådlighet?
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: K-G skrivet 17 november 2010, 23:32
Dåligt påläst. Tycker det räcker med 4 ändå. (Då behöver man bara bygga 4 motorer för en säsong :) K-G
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Anders Jensen skrivet 18 november 2010, 08:31
Jag röstar på Kinnekulle sett ur ett rent ekonomiskt perspektiv.
Kan man, som nämndes på mötet, pressa färjebiljetterna med 50% är ju helt klart Jylland favorit. racesmile

Problemet med att tävla på Jyllandsringen minns jag var att hinna fram till färjan i tid vid hemfärd.
Ca 27 mil till Fredrikshavn och ca 11 mil till Grenå. Cirka 4 tim respektive 2 tim om man kunde hålla 70 i snitt.
Jag vill minnas att de flesta åkte Varberg-Grenå pga tidtabellen passade även om sjöresan tog längre tid.

Ring Djursland låg bättre till med sina 2,5-3 mil.

/Anders
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: Patrik Åström skrivet 18 november 2010, 09:35
Kollade lite snabbt och färja Varberg-Grenå med utfart torsdag kl. 1945 och hemfart måndag 0100 kostar inkl. hytt en väg SEK 4200 för en Ford Transit med husvagn. Och halva priset på det Pelle...

Jag tycker om att vidga mina vyer och röstar därför på Jyllandsringen. Bara att hoppas att det finns några slantar kvar så sent på säsongen så att man kan hänga på!
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: CAPRI52 skrivet 18 november 2010, 09:44
Hej
Jag tycker vi utökar serien till 6 tävlingar och röstar vilka 2 av Kinekulle, Våler och Jylland som skall komplettera de andra 4.
Arne B.
Titel: SV: Avslutningsfest och planeringsmöte
Skrivet av: RHK Forum Admin skrivet 18 november 2010, 10:03
Omröstning upplagd!

http://rhkswe.org/forum/index.php?topic=586.0 (http://rhkswe.org/forum/index.php?topic=586.0)