Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Pelle Svensson

#256
Generell diskussion / SV: Velodromloppet
16 juni 2009, 11:16
Birger,det är ju precis det jag menar,gamla gubbar behöver lite tid att komma i gång. Nästa gång på Våler som kräver jag tre uppvärmningsvarv enbart för mej.
Tack för din film på YouTube.:-)
#257
Generell diskussion / SV: Velodromloppet
15 juni 2009, 15:29
Jag har bildbevis på vad Allo tankade :-)
Förövrigt så var det kul att vara tillbaka i Kojeklassen igen,tack Håkan för lånet av bil.Nu var den där Gutten lite väl snabb och han var ju ung också så det fanns väl inga åldersspärrar.Vadslagningen och utmaningen med Bengtzon blev ju också genomförd så han lämnade på Söndags eftermiddagen över en blank och fin svensk krona,tack för den.
I FF så  gick det ju bra på Lördagen,men Henrik är ju snabb i vad faan han än sätter sig i,så där rök segern. Söndagen förstördes tyvärr av en allt för nitisk och arrogant dommare med ensam bestämmande rätt på tjyvstarter och som dessutom var ofelbar. Märkliga regler som jag aldrig tidigare haft erfarenhet av dök också upp.Denna start och måldommare har alltid rätt,INGEN har rätt att köra över hans beslut trots att startern,tio stycken på mål och start läcktaren,Henrik som stod i pole vid sidan av mej och tidtagningschefen säger att det inte var någon tjuvstart.Det går heller inte att lämna in protest mot hans beslut.Tycker i sak att det är bra med ofelbara människor men undrar om de finns i verkligeheten. Nej jag hoppas verkligen att vi slipper se den här människan mer i Historisk racing,han passar inte in i den atomsvär som finns runt vår hobby. En annan sak är också att man dömmer till en minuts tillägg varesig vi tjyvstartar på Gelleråsens åtta varv eller en timmes race på Anderstorp,borde inte tidstillägget vara kopplat till distansen?
#258
Generell diskussion / SV: Heatindelning
11 juni 2009, 15:33
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5335696
Ser ut som om det fixar sig med Gotandsringen
#259
Lång,lång väg och långa,långa rakor att köra.
Andra deltävlingen i F2 gick på Monza. Efter lite turistande i Europa ,med bland annat ett stopp på Porsche museet i Stuttgard, så anlände vi äntligen efter 184 mil till racerbanornas racerbana. Miljön i parken luktar racing och Italienarnas entusiasm bättrar på stämningen. Nu förstår jag bättre vad ni menade Fritz och Doc.
Härligt väder på Fredag förmiddag och fri träning.Det tog lite tid att hitta runt, banan är inte så avanserad men helvet vad det går fort. På fyra ställen gick varvstoppet i trots värstaste utväxlingen,klockades för 268km/tim just innan första chikanen.
Fredag eftermiddag och tidskval.Himlens alla portar öppnar sig två minuter före start och på med regndäck.Det var en mycket fundersam Svensson som skulle göra F2regnpremiär och dessutom på Mooonza.Efter mycket tveksamma inledningsvarv så började det torka upp och det blev en andra placering i klassen.
Lördag och första racet. Mitt i startfältet och "kärringhopp",tur att man inte blev överkörd.Allt förutom en avåkning fungerade bra och det blev en fjärdeplats.Ett litet party med grappa och god mat på kvällen gjorde att det blev några extra vridningar i bädden innan John Blund kom,för det var väl inte racet som surrade i huvudet?
Söndag sen eftermiddag var det dags för andra racet. Samma startpossion som i förra heatet. Nu fick man tillstånd av Stallchefen Herr Warmenius att dra gjutjärnet till 9000.Han hade dessutom vänligheten att kugga om trean lite så att jag skulle få bättre flyt i Ascari chikanen och i Parabolikan.Det blev mycket bättre och en andra plats som resultat.
Nu leder man fortfarande EM i B-klassen vilket inte minst förvånar mig själv.
Nu väntar Velodromloppet till helgen och tillbaka till verkligheten.


#260
Generell diskussion / SV: Heatindelning
09 juni 2009, 20:27
Visst vore det roligt med Gotland, men många frågetecken finns väl runt banan.
Är den godkänd för race?
Finns det någon klubb som kan ta hand om racet?
Var bor man?
Transport kostnader?
Kommer gärna med svar och en idee om hur det skulle kunna göras så tar vi upp det i styrelsen.
Zeb håller med dej det var riktigt kul på HTCC tiden
#261
Generell diskussion / Racing skvaller
01 juni 2009, 21:49
Det blir en kannon helg på Gelleråsen!!!
220st anmälda och vackert väder är beställt!!!
10st 1275 Kojor! Bengtzons och mitt vad på 1:- klockan 24.00 på Sturup ska genomföras.
I morgon bär det av mot Monza och andra racet i F2 EM. 173mil enkel väg i husbilen,phuu. Racerapport kommer på tisdag.
 
#262
Mattor finns att köpa av klubben,150:- om du är medlem.
Säkert så har Henrik eller Atte med dem till Velodromloppet
#263
Racersport / SV: Allmänt snack
29 maj 2009, 08:48
Nu är det 11 bilar
#264
Racersport / SV: Allmänt snack
25 maj 2009, 19:29
Jo visst kan det inträffa saker i livet som gör att man måste avstå,men av 26 bilar som finns i landet så är 6st rent av dåligt.

Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 82 Jan  Hellberg Linköping TCRC46 Shrike P15
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 41 Dagfinn Larsen ÅROS TSRC40 TIGA S2000
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 63 Johan Lindbrandt Nacka S2/2 Royale
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 88 Stig Dahlman Enskede S2/2 Tiga
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 90 Johnny Johansson Upplands Väsby S2/3 Tiga
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 50 Håkan Holmberg Stockholm S2/2 Lola
#265
Racersport / SV: Allmänt snack
24 maj 2009, 07:56
Som numera avdankad Sports 2000 åkare var det tråkigt att se det lilla antalet av bilar på Sturup,endast åtta bilar var anmälda varav sju stycken kom till start.
Har ni tappat intresset eller är det någonting annat som fattas?
Något måste vi i vart fall göra och jag hoppas att flera tänker komma till Karskoga (anmälan går ut på Tisdag). Problemet är att vi annars riskerar att tappa rätten att köra som egen klass vilket vore tråkigt.
De förare som körde på Sturup bjöd på riktigt bra racing och King Jocke fick se sig besegrad av Johan Lindebrandt i första heatet i det andra var dock ordning återställd. Johan har tidigare kört go-kart och Ginetta men under den här säsongen hyrt min bil, så en seger och en andra plats på första racet är ju inte så illa.
Det är lite två sidigt att se sin egen bil placera sig så bra.Det första man känner och måste erkänna är att det inte var fel på bilen under förra året då jag körde den, det andra är att priset på den gick upp en hel del.
#266
Tävlingar / SV: Sturup & mat
24 maj 2009, 07:35
Vet inte om det var du Patrik som fixade med Grillmästarna men maten var det bästa jag ätit på en racerbana någonsin.
Hälsa dom att de genast startar färden till Karlskoga också.
#267
Tävlingar / SV: Sturup
17 maj 2009, 20:16
Bravo Bosse:
Jag har ett par kolvringar till Zundapp liggande,översta ringen är av L-typ säger moppemeken.Har det något med skrivstilen att göra eller skulle den passa i Saaben?
Hälsningar han som inte behöver och får meka (av förstårliga själ,kanske) och därför får skriva hur mycket skit som helst.
#268
Tävlingar / SV: Sturup
16 maj 2009, 20:42
Bosse: Du är en jäkel på att "ordbajasa" i bland.Ge dej ner i garaget och meka ihop "Djungeltrumman" i stället så att den kommer ut på banan.  ;)
Självklart tror jag att de flesta vill köra inför publik, det är nog inget som behöver utredas av styrelsen.
Vad det gäller frågan om vi ska tvingas vara kvar i depån till klockan 15.00 borde också vara en självklarhet för alla deltagare, detta på grund av att publiken har betalt entre och vill ha valuta för den.
Vi ska också komma ihåg att vi är gäster hos andra arrangörer på alla race utom Velodromloppet,vilket gör att om vi vill komma tillbaka så är det deras tilläggsregler som gäller och inte vad RHK bestämmer.
Startavgifternas storlek kan tyckas för vissa vara hög men att köra race med röda siffror ger ingen framtid och jag kan garantera alla att det inte är några överavgifter som tas ut. Vill man köra ute i Europa så pratar vi avgifter som är ca.tre gånger större än det vi har här hemma.
Antalet deltagare har alltid varit svagt vi första tävlingen för säsongen, orsak kan man alltid fråga sig. I år kanske någon också hört talas om Finanskrisen med varsel etc. som inte heller ger någon possitiv ökning av deltagare. Som de flesta klubbar som arrangerar aktiviteter så får vi nog tyvärr räkna med ett lägre deltagande i tävlingarna i år.Ett exempel var Spa,s stora historiska race som gick för ett par veckor sedan där deltagar antalet var ner ca.30% mot föregående år.
#269
Racersport / SV: Allmänt snack
03 maj 2009, 06:44
Nu "Gubbar" är det dags anmäla sig till Sturup. Bara 2st har skickat in papperen.
#270
Generell diskussion / SV: Säkerhet
30 april 2009, 11:38
Det de flesta använder är 20 för standard bilar.För formel bilar är det oftast 30. Själv går jag dock mot den regel och använder 20 på grund av att jag vill sitta upp i bilen.
En sak som ni inte ska glömma är att det krävs att man flyttar upp fästpunkten på axelbältenen så att man får ett horisontellt drag i linje med axlarna.Stand21 rekomenderar max 5 graders nerfall från axlarna. Hans kräver också speciella bälten.  Kolla in på http://www.stand21.fr/hans/hans-2.html så förstår man bättre.