Nu är det dags att reservera helgen den 27-28/10 för årets prisutdelning och avslutningsfest.
Festen kommer att vara på Vadstena Klosterhotell i givetvis Vadstena.
Programmet blir ganska likt de vi haft i Karlsborg men kriget på fästningen är utbytt mot en spöklig och spännande klostervandring.
Program,anmälningmöjligheter och kostnader kommer att komma om någon vecka.
Välkomna
Trevligt, Vadstena Klosterhotell är ett riktigt bra ställe i trevlig miljö!
Synd bara att det är precis när man sitter i bilen på väg till Sydtyskland.
Men det kanske kan bli fler år i trakterna av Svea rikes vagga?
Grattis Pelle och RHK,
Vadstena Klosterhotell är ett utmärkt val för fest & prisutdelning. Vadstena kommer man kanske inte till var dag. Men, väl vart ett besök på många sätt. Blir som att komma hem lite grand, som Bosse skrev, till rikets vagga. Hotell & Restaurant, Slottet osv bjuder på historiens vingslag med mäktig profil. I slottsvalven inryms landsarkivet så har du ID problem med en gammelbil så är det dit du skall vända dig. En guidad tur där vore spännande!
Racingtraditionerna daterar sig till 60-talet. Team Tåkern anfört av Cortina Lotus föraren Key Thun och hans gäng.
Tommy #41
Inbjudan till Racerhistoriska klubbens årsfest och prisutdelning
Plats: Vadstenaklosterhotell i Vadstena
Tid: 27-28/10 2012
Anmälningstid: Absolut senast den 21/10 2012. Anmälan görs på RHK,s ( rhkswe.org ) hemsida under Tävlingar
Program: 27/10
Kl.12.00 – 13.00 Incheckning på hotellet
kl. 13.00 - 14.00 Samling och lunch i munkarnas gamla sovsal
kl. 14.30 - 16.00 Klostervandring med guide. Vi besöker munkarnas gamla boningar och några av dem finns fortfarande kvar i väggar och skrymslen.
kl. 17.00 – 17.30 Orgelkonsert i klosterkyrkan
kl. 19.00 – 19.30 Välkomstdrink
kl. 19.30 – 20.00 Prisutdelning för RHK cupen.
För att få pris krävs att pristagaren personligen eller genom ombud deltar på festen. Vid ombud anmäls detta till Henrik Hansson.
Priser kommer att utdelas till de fem först placerade i varje klass.
kl. 20.00 – 21.30 Trerätters middag
kl. 21.30 – 01.00 Dans och kamratlig samvaro
Program: 28/10
kl. 08.00 – 10.00 Frukost
kl. 10.00 - 12.00 Planeringsmöte inför 2013
kl. 12.00 Lunch (ingår ej i priset ska separat beställas på anmälan)
Välkomna till en trevlig weekend.
Pelle Svensson
Vad kostar kalaset?
Tommy #4!
Priser finns på anmälningsblanketten.
Klubben har bidragit med 300:-/ anmäld.
Till er som inte redan har anmält er till årsfesten.
Redan nu ser det ut som om det kan bli många som kommer. Därför är det bra om ni vet ni ska delta anmäler er så fort som möjligt så vi slipper problemet med för lite rum. Desto närmare vi kommer desto svårare att fixa mera rum.
Vi har nu 85st anmälda till festen. Som det är i dagsläget har vi 100 sängplatser.
Möjlighet finns till 20st till men måste beställas före den 12/10.
Jag saknar en hel massa med 1000 cuppare,skåningar och FF gubbar med damer.
Hälsningar festkommiten
Vill bara påminna om att sista anmälningsdatum är den 21/10 till årsfesten,prisutdelningen och planeringsmötet.
Anmäler dej gör du längs ner under tävlingar. Behöver du hjälp så maila mej på ibsab@telia.com eller ring på 0706046464
99 anmälda, i morgon går anmälningstiden ut.
Stort tack till styrelsen (eller vem/vilka det var som fixade det praktiska runt avslutningsfesten) Beer. Bra hotell, även om jag förstått att kvaliteten på rummen varierade. Att få rum i en annan del av Vadstena än där festen hölls visade sig inte vara någon större nackdel. Promenad lär vara nyttigt. Helt OK kvalitet på mat och dryck och äntligen musik som även vi 60-plussare kan dansa efter. (Sedan får man väl stå ut med att det tagit väldigt lång tid för styrelsen att fatta att Appendix K och HTP-handling inte är samma sak... ::))
vad menar du med?
Citat från: L-G Sjöberg skrivet 29 oktober 2012, 09:36
(Sedan får man väl stå ut med att det tagit väldigt lång tid för styrelsen att fatta att Appendix K och HTP-handling inte är samma sak... ::))
Anders
Att det nu verkar som att årsmötet i februari skall få ta ställning till ett förslag om en nationell ID-handling som skulle kunna duga vid nationella tävlingar.
Vet inte om jag är dålig på att förklara hur turordningen och beslutsgången inom RHK går, men vad jag förstod så förstod de flesta på planeringsmötet det.
En motion har lämnats till ÅRSMÖTET
ÅRSMÖTET överlämnar den till STYRELSEN för RHK för utredning och STYRELSEN utser ARBETSGRUPP
ARBETSGRUPPEN utreder och lämnar en väl underbyggd utredning och förslag.
STYRELSEN tar emot förslaget och godkänner den, som ett förslag att läggas fram för ÅRSMÖTET (eftersom motionen är ställd till ÅRSMÖTET)
ÅRSMÖTE tar eller förkastar sedan förslaget
Ordförklaringar:
MOTION saker som är av vikt och värde för klubbens verksamhet, kan lämnas av samtliga medlemmar till ÅRSMÖTET
ÅRSMÖTE generalförsamling, där varje medlem har en röst och kan då påverka de MOTIONER som skickats in till ÅRSMÖTET. ÅRSMÖTET beslutar om dessa MOTIONER.
STYRELSEN utses av ÅRSMÖTET och har ingen beslutsrätt vad det gäller MOTIONER ställda till ÅRSMÖTET.
STYRELSEN skall genomföra de av ÅRSMÖTET antagna MOTIONERNA. Besluta om den löpande verksamheten och följa de STADGAR som klubben har. En redovisning av verksamheten ska årligen redovisas och godkännas av ÅRSMÖTET.
I det aktuella fallet med Tommys MOTION till ÅRSMÖTET har alltså inte STYRELSEN beslutsrätt. Utan det är enbart ÅRSMÖTET som har det.
Inga problem att förstå turordningen. Förklaringen var mycket pedagoisk med alla pilar i olika färger. Däremot kan det tyckas konstigt att det ända sedan HTP infördes har hävdats från styrelsen att vi måste ha HTP i RHK-tävlingarna eftersom vi kör efter Appendix K, trots att många påtalat att Appendix K bara kräver HTP för internationella tävlingar. Nu har vi i alla fall kommit en bit på väg. Jag vill inte starta någon ny debatt, så nu håller jag käft i ärendet.
Festen var som sagt bra, liksom orgelkonserten.
L-G
Som jag vet har det varit ett klubbeslut att alla ska ha HTP, och du har rätt i att det inte krävs för App-K.
Yes, det blev ett trevligt möte med glada deltagare