Jag tittade igenom lite gamla resultatlistor och gjorde följande sammanstälning.
Vart tog alla bilar och förare vägen?
Editera bifogad fil (fick inte rätt på infogad tabell >:()
Förare Bil
Börje Melin Volvo PV 544s
Lars -Erik Larsson Fiat 1100
Joakim Elander NSU Prinz
Sven-Erik Myhr Renault R8 Gordini
Nils Thelin DKW F12
Lars Byström DKW F12
Lars Kjällberg Saab 96
Christer Nordlund BMC Cooper
Gunnar Dahlgred BMC Cooper
Lennart Thurn BMC Cooper
Carl Von Heidenstam BMC Cooper
Jan-Åke Andersson BMC Cooper
Fred BMC Cooper
Hans Svedberg Ford Lotus Cortina
Thomas Hall Ford Lotus Cortina
Mikael Gustavsson Ford Lotus Cortina
Lars-Åke Nilsson Ford Lotus Cortina
Sören Johansson Ford Lotus Cortina
Håkan Ricknäs Ford Lotus Cortina
Bjarne Nygren Ford Cortina GT
Christer Johansson Ford Lotus Cortina
Göran Kölborn Ford Cortina GT
Lennart Nilsson Ford Lotus Cortina
Anders Hylen Volvo 122
Peter Boström Volvo 122
Hans Axemyr Volvo 121
Lars Krokstedt Volvo 122
Uno Svensson Volvo 122
Östen Johansson Volvo 122
Alf Andersson Volvo 121
Mats Astrin BMW 1800Tisa
Hakon Mörner Volvo 122
K-G Almström BMW 1800Ti
Jan-Ove Johansson Volvo 122
Mikael Hoffstedt Volvo 122
Karl-Erik Pettersson Volvo 122
Bo Bergström Ford Mustang
Hans Rosendahl Ford Mustang
Bengt Winqvist Ford Falcon
Beng-Åke Bengtsson Chevrolet Corvair
Tommy Johansson Ford Falcon
Victor Israelsson Ford Mustang
Fredrik Bernshed BMW 1800Ti
Sören Forsberg DKW F12
Sebastian Wrethagen BMC Cooper
Ola Magnusson Ford Anglia
Lars Esselius Ford Falcon
Thomas Gustafsson Ford Mustang
Fredrik Tornerhjelm Saab
Niklas Enander Saab
Hans Zolnir Saab
Jan Wahlbeck Royale RP3
Michaela Axelsson Lotus 61
Per Knuthsson VD RF76
Sven Erik Hedman Royale RP16
Mats Lundvall Titan MK6
Mats Andersson Hawke DL19
Lars Ove Andersson VD RF79
Bengt Erneryd Royale RP24
David Andersson Tiga
Lars Klintberg VD RF77
Anders Paulsson Poker
Peter Sikström VD RF79
Kenneth Ryd Royale RP24
Christer Olsson V-max
Östen Ljungberg RPB
Hans Edvinsson Hansen
Björn Leufvenius RPB
Johan Gaimark Kami F3
Christer Lofthammar Brabham BT15
Richard Appelgren March 753
Mats Haleen Lola F3
Johan Krondahl Sparton SF79
Stefan Olsson Sparton SF79
Jan Hansson Sparton SF79
PO Söderberg March F2
Göran Anderberg Alfa Dana
Anders Eriksson Cooper MK8
Olle Linde Cooper MK10
Kent Persson Kiehn Spec
Ingemar Edwardsson Effy
Roland Fröjd Cooper mk11
Håkan Sandberg JBS
Carl-Axel Klarberg Alfa Dana
Allan Göransson Swebe
Yrjö Amberla Cooper MK12
Bo Lindgren Royale RP21
C-G Pettersson Vee Max
Jan Hansson Merlyn MK24
Gunnar Kristoffersson VD RF79
Mikael Gustafsson VD RF75
Mikael Ljungdahl VD RF76
Ingemar Pettersson VD RF77
Rune Karlsson Sparton SF79
Jakob Jung Hansen
Karin Hansen Hansen
Olle Grimstet Austro Vee
Kent Baeck RSM Tasco
Morgan Södergren Reynard
C-G Pettersson VD RF83
Christer Andersson Crossley 32f
Ursula Ljungberg Royale RP21
Stefan Ohlsson March Super Vee
Mats Lindhagen VD RF85
Edgar Dahlin VD RF79
Villy Zielinsky VD RF84
Mats Andersson Ralt RT3
Catarina Hansen Hansen
Nils Wramell Hansen
Jonas Waern Reynard SF78
Rolf Johansson GRD Atlantic
Håkan Alriksson Ralt RT3
Arja Koivisto Alfa Gulietta SS
Lennart Almström Lotus Elite
Hans Nilsson Porsche 356
Jörgen Öhman Porsche 356
Per Rosendahl Porsche 356
Jan Skoog Porsche 356
Henning Riise TVR Grantura
Hans O Johnsson Porsche 356
Walter Rosenlechner Porsche 356
Andris Nolendorfs Porsche 356
Michael Rosenlechner Porsche 356
Tomas Ekman Volvo P1800
Pehr Pröjtz Triumph TR3
Mian Jutterström MG Midget
P-Å Forsvall Lotus Elan
Michael Olsson Lotus Elan
Stefan Winqvist Lotus Elan
Kjell Strandberg Datsun 1600
Lars Brunndahl Porsche 911
Henry Andersson Chevrolet Corvette
Kent Sävåsen Chevrolet Corvette
Mats Ek Sunbeam Tiger
Björn Jansson Jaguar E-type
Fredrik S Hermlin Porsche 356
Lars Bondesson Lotus Elan
Lars-Göran Hagman Marcos 1800 Gt
Per Erik Svensson Triumph TR4a
Leif Mohlin AH Sprite
Pontus Hemmingsson Matra Djet
H-E Johansson Jaguar E-type
Erik Andersson Nsu Spiess gr2 -67
Erik Cyrus Alfa GTAJ -69
Tord Elander NSU TT 1300 -71
Ola Junelöv Cortina MK2 -67
Martin Rasmussen cortina MK2 -68
Ola Åkesson Ford Escort TC -69
Sven-Erik Myhr Ford Escort TC -69
Gabriel Wegerland Ford Escort TC -69
Bertil Carlsson Ford Escort TC -70
Peter Holmberg Ford Escort TC -72
Lennart Björk Ford Escort BDA -68
Peter Pettersson Berg Ford Escort Mexico -71
Tommy Sjödin Ford Escort BDA
Mats Å / Anders W Ford Escort GT
Bo Lindman Alfa 2000 GTV -70
Hans Axemyr Volvo 142
Bertli Holmgred Volvo 142
Robert Persson Alfa 2000 GTV
Per Löveryd Alfa 2000 GTV -74
Lennart Elofsson Alfa 2000 GTV
Fredrik Andersson Ford Capri 3,0 GTXLR -70
Kristoffer Lindquist Ford Capri 3000RS
Hans Skoog Morgan
Hans Edin MGB GT
Lars -Erik Åkersten Mini Marcos
Lars-Erik Åkersten BMC 1275GT
Mats Granlund Alfa 2000GTA
Bo Tinghäll Porsche 914-6
Jan Hellberg Marcos 1600 Gt
Fredik Dosche Marcos 1600 Gt
Maurius Heggstad MGB
Axel Lind Marcos 1600 Gt
Bruno Olsson Saab Sonett
Mats Lindhagen Alfa GTJ
Anders Sperber Lotus Elan
Per Inge Björk Ford Escort RS1600
Johan Strimbold Ford Capri
Benny Pettersson Volvo 142
Jonas Nylen Opel Commodore
Jag antar att det ankommer på mig att svara på var midgetarna tagit vägen.
Göran Anderberg, Alfa Dana. Körs nu med framgång av Glenn Andersson, senast till seger vid SSM på Knutstorp i somras.
Anders Ericsson, Cooper Mk 9. Såld till England för ett antal år sedan.
Olle Linde, Cooper Mk 10. Finns kvar hos Olle i Helsingborg.
Kent Persson, Kiehn Spec. finns kvar hos Kent i Höganäs, och tävlades senast i somras vid SSM på Knutstorp. 2:a i ett heat.
Ingemar Edwardsson, Effyh. Hos Rickard With i Staffanstorp. Tävlades med i somras vid SSM, Knutstorp av Anders Ericsson.
Roland Fröjd, Cooper Mk 11, Exporterad till England.
Håkan Sandberg, JBS. Kvar hos Håkan i Åmål, eller om den står i England där han tävlar. Körde SSM 2012.
Carl-Axel Klarberg, Alfa Dana. Såld till England. "Pipp" har dock erbjudits att tävla med den igen i England.
Allan Göransson, Swebe. Står på Autoseum i Simrishamn.
Yrjö Amberla, Cooper Mk 12. Yrjö omkom tyvärr vid en olycka med midgeten för rätt många år sedan på Hämeenlinna.
Ja, det är vad som hänt med midgeterna. Jag har pejl på en del andra bilar också, men det är kanske bättre att andra svarar på det får vi hoppas.
Hälsningar,
Per H.
Etter hva jeg vet;
Göran Kölborn Ford Cortina GT - Solgt til Norge - nå konverterad til Lotus spec og kjøres i Norge og på Velodromen.
Jan-Åke Andersson BMC Cooper - eies og brukes i dag av Hasse Söderhom
Atte's 1275 GT - Solgt til Norge - nu til salu igjen - se www.historisk-racing.no ->forum
Sebastian Wrethagens Cooper - solgt til Tord Jersler som bruker denne - anmäldt Anderstorp.
Tord Elanders NSU TT - tror denne solgt tilbake til Norge - kommer på banen igjen i år. (eller var det Kent Bøe sin?)
Lars-Gøran Hagmann's Marcos GT - solgt til Danmark.
Har från GT/GTS-synpunkt gått igenom listan. Se kommentarer nedan. Retar kanske några, men det är meningen ;) . Komplettera gärna. Försökte i vintras hetsa Porscheägarna lite på deras hemsida, men inga klara utfästelser om återupptagna racekarriärer. Syndigt med så många möjliga bilar levandes ett tråkigt (?) liv utanför tävlingsbanorna! Vem tar upp handsken och försöker köpa ut bilarna till ett bättre liv? racesmile
GT/GTS-möjliga bilar (ungefär) (men tabeller blir väldigt struliga när de kopieras in!)
Anders Sperber Lotus Elan Ingen aning!
Andris Nolendorfs Porsche 356 Kör fortf, men 911 -66 off
Arja Koivisto Alfa Gulietta SS Ingen aning!
Axel Lind Marcos 1600 Gt Ingen aning!
Beng-Åke Bengtsson Chevrolet Corvair Kör annat (men var nog inte GT??)
Björn Jansson Jaguar E-type Kör sällan men mest MGB? Arg över ljudstraff A-torp
Bo Lindman Alfa 2000 GTV -70 Ingen aning!
Fredik Dosche Marcos 1600 Gt Ingen aning!
Fredrik S Hermlin Porsche 356 Körde senast 3-4 år sedan. Bilen kvar (tror jag!)
Hans Edin MGB GT Ingen aning!
Hans Nilsson Porsche 356 De flesta Porschar försvann p g a ålder (förarna!) och viktproblem (bilarna!) när reglementet tigthades till och Elanerna började köra i cirklar runt de flesta bilarna! Men de flesta har bilarna kvar för garagesmekningar ... :)
Hans O Johnsson Porsche 356 Se ovan!
Hans Skoog Morgan Försvann från "ny GT" för 10 år sedan. Vart?
H-E Johansson Jaguar E-type Sonens karting förstört egen fortsatt karriär
Henning Riise TVR Grantura Sålt bilen
Henry Andersson Chevrolet Corvette Återgått till pojkstadiet - kör gammal formel!
Jan Hellberg Marcos 1600 Gt Har varit med ngn gång senare år.
Jan Skoog Porsche 356 Se Porschekommentar ovan!
Jörgen Öhman Porsche 356 Se Porschekommentar ovan!
Kent Sävåsen Chevrolet Corvette Ingen aning!
Lars Bondesson Lotus Elan Kör fortfarande (men helst söder om Osby ...)
Lars Brunndahl Porsche 911 Ingen aning!
Lars Esselius Ford Falcon Kör fortfarande
Lars-Göran Hagman Marcos 1800 Gt Kör fortfarande, men Marcos Guldvinge
Leif Mohlin AH Sprite Kör fortfarande, men inte i serien. För dyrt med alla nya krav och anmälningsavgifter.
Lennart Almström Lotus Elite Kör fortfarande, men sällan
Mats Ek Sunbeam Tiger Ingen aning!
Mats Granlund Alfa 2000GTA Ingen aning!
Maurius Heggstad MGB Ingen aning!
Mian Jutterström MG Midget Sålt bilen för 4-5 år sedan. Vart?
Michael Olsson Lotus Elan Ingen aning!
Michael Rosenlechner Porsche 356 Se Porschekommentar ovan! Men förarålder stämmer inte, vet inte varför inte fortsatte.
Pehr Pröjtz Triumph TR3 Ingen aning!
Per Erik Svensson Triumph TR4a Ingen aning!
Per Rosendahl Porsche 356 Se Porschekommentar ovan!
P-Å Forsvall Lotus Elan Ingen aning!
Robert Persson Alfa 2000 GTV Kör fortfarande i GT 66.
Stefan Winqvist Lotus Elan Ingen aning!
Tomas Ekman Volvo P1800 Körde senast Nurburgring för 5-8 år sedan (?)
Walter Rosenlechner Porsche 356 Se Porschekommentar ovan!
Om jag nöjer mig med att svara för mig själv, så sålde jag min Alfa till Roy Hansen, Norge för närmare 10 år sedan, tror den gick en del race där, men inte historiskt.
Vad det blev av den sedan vet jag inte. Tror den skulle bli en GTam replika.
Funderar på det där med att bilar som inte går på banan skulle säljas. Alla är vi olika, men rätt många standard och GT bilar passar ju till gata och skogen, likväl som bana. Så det är inte så säkert att de står o samlar damm, bara för att vi inte ser dem i RHK längre...
Henrik ska en eloge för sin lista, den manar till eftertanke. Varför lägger folk av? (är ju ett bra exempel själv...) Även om nu rätt många på listan åker andra bilar/klasser numera.
Hej!
Något om GT
Henry Anderssons Chevrolet Corvette hamnade väl i Tyskland, eller var det Holland.
Bengt-Åke Bengtssons Chevy Corvair blev väl såld till England tror jag.
Lars Brunndahls Porsche 911 finns i Tyskland med ny kaross.
Lennart Almström har sålt sin Lotus Elite till Peter Nordgren, och vi hoppas snart få se den på banorna.
Mats Ek har sin Sunbeam Tiger kvar och slickar väl såren efter senaste missödet.
Mian Jutterströms MG Midget lär finnas i Danmark
Stefan Winqvist har troligen sålt sin Elan. Han åker ju Datsun 240Z med framgång numera.
Hälsningar,
Per H.
Angående GT
Mian Jutterströms gamla bil finns i danmark hos Palle Kragh sedan ca 10 år. Den är förövrigt till salu, så om någon är sugen på en fin Mg midget färdig för historisk GT racing ........
http://www.hms.dk/phpbbforum
Emil Larsson
Porsche 356...Det har jag koll på..
Walters vita S-90 står och vilar i verkstaden i Solna.
Walters röda Roadster är såld till Tyskland.
Andris blåa Speedster vilar i Nybro..Han har ju ett par 911 att gasa med.
Kurts röda Coupe har blivit gatbil i Sverige.
Jonas röda Coupe har blivit gatbil i Sverige.
Franks silver Coupe som såldes till Fredrik står och vilar i Tranås.
Fredrik sysslar tydligen med båtsport.
Pers röd/bruna står i Helsingborg och vilar.
Per gasar vidare i sin 911 RSR.
Min egen silver/röda original renoverade jag och sålde till Tyskland.
Jannes gråa Cab är under original renovering.(Vi delar garage).
Går man lite längre tillbaka i tiden (80-tal) så fanns det fler-
Görans röda Coupe..hans son har gjort en busig gatbil av den.
Hasses röda Coupe står och vilar.
Även Lasse Knöppel (Känd Porsche profil) körde bana med en Coupe som numera står och vilar här i Sthlm.
Visst är det tråkigt.
Men,skyll inte på Elanerna..Det där tjafset hörde jag redan när jag började..(1993).
Elarna är snabba bilar..Det drar till sig bra chafförer..Vilket oftast är en bra kombination....
Själv tycker jag att nöjet med amatör-racing dämpas avsevärt när bilarnas värde "slår i taket".
Själv gick jag över till 914/6......Men det blev sporadiskt..Mycket sporadiskt....
Hoppas jag kommer tillbaka...
Hans Nicke Nilsson.