Racerhistoriska Klubben

Allmänt => Teknik => Ämnet startat av: Anders Jensen skrivet 11 december 2013, 19:48

Titel: Tekniska regler 2014 Nyheter
Skrivet av: Anders Jensen skrivet 11 december 2013, 19:48
http://www.sbf.se/2013/12/11/nyheter-och-justeringar-i-tekniska-regler-infor-2014/ (http://www.sbf.se/2013/12/11/nyheter-och-justeringar-i-tekniska-regler-infor-2014/)

De nya tekniska reglerna för 2014 hittas här:
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Tekniska_Regler-2014.pdf (http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Tekniska_Regler-2014.pdf)

Titel: SV: Tekniska regler 2014 Nyheter
Skrivet av: Cooper998 skrivet 13 december 2013, 17:14
Citat från: Anders Jensen skrivet 11 december 2013, 19:48
http://www.sbf.se/2013/12/11/nyheter-och-justeringar-i-tekniska-regler-infor-2014/ (http://www.sbf.se/2013/12/11/nyheter-och-justeringar-i-tekniska-regler-infor-2014/)

De nya tekniska reglerna för 2014 hittas här:
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Tekniska_Regler-2014.pdf (http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Tekniska_Regler-2014.pdf)

Nya regler i App K enligt : http://www.fia.com/news/historic-motor-sport-latest-decisions (http://www.fia.com/news/historic-motor-sport-latest-decisions)
Intressant för oss kojaåkare, nu kan vi använda "godkända" (och förmodligen förbättrade) topplock bara dom är märkta med "Swiftune", money talks!

/Kari
Titel: SV: Tekniska regler 2014 Nyheter
Skrivet av: Per H. skrivet 13 december 2013, 19:43
Hej!
Ja, i FIAs senaste nyheter så var det en hel del som är svårt att förstå. Cooper 960 och Plymouth
Variant gör ju att man kan tro att det är fel på andra ställen, men att det kanske då inte är så
uppenbart.
Jag kunde kanske kommentera mer, men stoppar här t.v.

MVH
Per H.
Titel: SV: Tekniska regler 2014 Nyheter
Skrivet av: Bo Lindman skrivet 15 december 2013, 22:07
Per, fanns det ingen information om Volkswagen Valiant då.?  ;)