racesmile Anmäl dig! racesmile
Jag mailade och frågade Falkenberg MK om en sida på internet med uppdatering av anmälda bilar, men fick inget svar. Finns det någon sådan? Känns ju som en rätt bra idé.
Hej
Jag tror Falkenbergs motorklubb är de enda som inte ger den informationen,
Jag har också sökt den infon ett tag och inte hittat.
Ganska dåligt tycker jag. >:(
Jag har tidigare mailat Falkenbergs motorklubb i andra ärenden, men ej fått något svar. Så jag börjar bli tveksam till om De har någon dator!
För övrigt så har jag anmält mig till tävlingen idag....Via Fax (Hoppas på att utvecklingen kommit till Fax i Falkenberg).
Joakim
??? Hej har det kommit någon startlista från Falkenberg ?
kenneth
Nej, ingen lista än men den är tydligen på gång.
Anmäl er så länge så så blir den längre ;)
racesmile Ok tack för ditt snabba svar bra jobbat
Kenneth
Är det någon som fått verifierat att anmälningen kommit fram ? även en start lista vore ju kul att se !
Nu har de publicerats.
http://www.falkenbergsmotorklubb.se/upload/fil_20090904021027Program_classic-09.pdf
/Anders
1000cc Cupen
#34
De finns även här:
http://www.rhkswe.org/tracks/2009/doc/fbergstartlista.htm (http://www.rhkswe.org/tracks/2009/doc/fbergstartlista.htm)
Vänta med att beställa priser till den 10e Sept om det trillar in lite efteranmälningar
Utvecklingen mot fler heat och färre deltagare (std, GT-65) är sorglig, hur roligt är det för publiken att se glesa heat med långt mellan fighterna? Så länge vi inte kan fylla startfälten är det bättre vi slår ihop där det är rimligt, tex. heat 8 och 9, vi är ju ändå ganska lika, beroende på väder så kan ju dessutom resultatet bli hursom helst, så jag föreslår, slå ihop heat 8 och 9.
Lasse Esselius
PS! och man kan faktiskt ha två separata prisutdelningar.
Startlistan uppdaterad
http://www.rhkswe.org/tracks/2009/doc/fbergstartlista.htm (http://www.rhkswe.org/tracks/2009/doc/fbergstartlista.htm)
Lasse
Alla tycker det är tråkigt med glesa heat, inte bara publiken.
En anledning kan ju vara att allt fler ställer sina bilar på grund av finanskrisen.
Jag vet dock att det kommer fler deltagare tills nästa år då dom tyckt att det verkar roligare med jämnare heat (inte så stora skillnader i fart och storlek).
Detta är förare som inte kört på flera år.
Personligen tror jag att upp till 1300 klassen tillsammans med tillhörande GT klassen kommer att fylla startfälten till allas glädje, det går inte på ett år dock att få till det men vi har sett att vi är på väg.
Ingen som kör en liten bil ex Hundkoja, tycker det är roligt att bli omkörd av en Falkon eller Mustang på rakan med en sådan fart skillnad, eller försöka köra förbi den samma på regn, då den använder hela banbredden för att ta sig fram.
Flera prisutdelningar, jag minns 2008 på Gelleråsen när argumenten var att det kan vi inte ha då förstår inte publiken vad som gäller, vem ska åka bil runt banan den som kom först i mål med över 300 hk eller den som kom 5:a med 115 hk?, vem ska fylla garaget med lagerkransar??
Detta är frågor och argument som vi har har mött under det första året som klasspappor, alla jag upprepar alla, vill stå på pallen.
Bengt A
Då har jag ett förslag, ge alla varsin klass, så får alla stå på pallen ;D
Gula kojor med röd mockaratt har en klass, orange kojor med blå silikonslangar har en klass, buckliga kojor med vit tejp på lyktglasen har en klass osv det går säkert att fixa. ::)
Så jämna heat som möjligt är inte oviktigt, men om det blir på bekostnad av vädligt glesa heat visar väl historiken att det inte är lösningen på problemet. Själv tycker jag de heat där epok och biltyper hägner ihop rimligt bra verkar vara de osm utvecklas bäst.
När man måste mixa mägnder av bilar med helt olika förutsättningar minskar attraktionskraften hos förarna.
Det är ingen enkelt problem med en pantentlösning. Jag vill psåtå att mängder klasser är bilsportens stora gissel. mågna glesa heat gör infen lycklig, vare sig förare, arrangrö eller oublik. Detta är ett generellt problem och är inte unikt för hsitorisk racing.
Sen det där med att stå på pallen. Visst är det kul, men om det är vägledande finns lämpligare racing än just historiskt.
Sjävl åker jag långlopp och slåss om pallplatserna, där är det skit att komma 5:a, i hsitorskt är det kul att han ågo natt fitgthas meot,palcerignen är underordnad eftersom förutsättngianrna aldrig kan bli lika jämna inom App-K som i modern racing.
Men det är ju knappast ambitionen med App-K heller...
Bosse
Är du nyckter eller??
Bengt
Någon som vet vart filmerna som spelades upp på tvn i cafeterian kommer ifrån! Är väldigt intresserad av speciellt dem från tidigt 70 tal då standardbilarna körde!
MVH Rotaxpower
Hej Rotaxpower.
Du hittar det mesta på svt arkivsidor.
http://svtplay.se/sok?cs,s,1,v%E4stkustloppet,sample/ps,s,1,v%E4stkustloppet,full/ts,s,1,v%E4stkustloppet,title
/Anders
#34
1000cc cupen
Jag tror att samtliga deltagare tycker ni gjorde ett förträffligt arrangemang.
Personligen tycker jag att man känner sig väldigt välkommen och "hemma" hos er,
från grinden uppe vid entrén till parc fermé och i år fanns ju till och med vädergudarna på vår sida.
Stort TACK än en gång, alla inblandade!
/Anders
#34
1000cc Cupen
Jag kan bara hålla med Anders!!!
Toppen helg med fin racing!!
Grattis Sissela till den första pallplatsen snyggt jobbat.
Grattis Bengt B till segern i cuppen std -65. 1001-1300 cc.
Beer
Bengt A
Citat från: Anders Jensen skrivet 21 september 2009, 06:41
Hej Rotaxpower.
Du hittar det mesta på svt arkivsidor.
http://svtplay.se/sok?cs,s,1,v%E4stkustloppet,sample/ps,s,1,v%E4stkustloppet,full/ts,s,1,v%E4stkustloppet,title
/Anders
#34
1000cc cupen
Hej på er allihopa!
racesmile
Jag måste tacka er alla som var hos oss i FMK under helgen oavsett om ni tävlade eller var med som moraliskt stöd sittande på läktaren eller påhejande i depån.
Helgen bjöd oss alla på plats på härliga race, när vi dessutom var förärade av ett så strålande väder så kan man ju inte annat än att summera helgen som väldigt lyckad.
Tyvärr finns det ju alltid nått smolk i bägaren och det är ju då de trista avåkningarna som inträffade och man tänker ju då speciellt på Kumlin och Ekman.
Ett stort tack till er alla.
Mvh/ Richard Binnås
Er starter, alltiallo mm mm på FMK.
Beer