Holbay F3 1558cc Twin Cam (helt i stål), ca 155-160hk
Torrsump
Sinterlamell, lättat svänghjul i aluminium
Weber 45 DCOE
Lucas Electronic Ignition
NGK Iridium
Ca 200 mil sedan renovering
Quaife 4vxl, rakskuren, tätstegad Ford 2000E låda
1:3.9 final drive, Carrier Limited Slip Diff. ca 100 mil
Koni ställbara, original chassie.
Revolution 4-spoke 13x8, 13x6
Yokohama A048 soft 205/60 185/60, helt nya medföljer.
Brooklandrutor/sittbrunskapell/svarta skinnstolar/4p bälten/brandsläckare...
Alla originaldelar (ej org TC-motor) medföljer såsom stor ruta med sufflett, avgassystem, värmare, originalfälgar etc.
Bilen är fabriksbyggd av Caterham Cars och har gått 3600 mil sen nyimporterad till Sverige 1975. Ägd av mig sedan 1988, tävlad i Roadsport A -89/90 och sedan sparsamt körd på SVKGs Bankalas. Har aldrig gått för varm eller blivit övervarvad.
Mycket bra skick!!!
275.000 eller högstbjudande, inga byten.
Vid seriöst intresse, kontakta Michael 070-6769768, 010-7151468
Torrsump
Sinterlamell, lättat svänghjul i aluminium
Weber 45 DCOE
Lucas Electronic Ignition
NGK Iridium
Ca 200 mil sedan renovering
Quaife 4vxl, rakskuren, tätstegad Ford 2000E låda
1:3.9 final drive, Carrier Limited Slip Diff. ca 100 mil
Koni ställbara, original chassie.
Revolution 4-spoke 13x8, 13x6
Yokohama A048 soft 205/60 185/60, helt nya medföljer.
Brooklandrutor/sittbrunskapell/svarta skinnstolar/4p bälten/brandsläckare...
Alla originaldelar (ej org TC-motor) medföljer såsom stor ruta med sufflett, avgassystem, värmare, originalfälgar etc.
Bilen är fabriksbyggd av Caterham Cars och har gått 3600 mil sen nyimporterad till Sverige 1975. Ägd av mig sedan 1988, tävlad i Roadsport A -89/90 och sedan sparsamt körd på SVKGs Bankalas. Har aldrig gått för varm eller blivit övervarvad.
Mycket bra skick!!!
275.000 eller högstbjudande, inga byten.
Vid seriöst intresse, kontakta Michael 070-6769768, 010-7151468