Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - SF85

#46
Formel / SV: Bromsvåg
11 oktober 2013, 21:51
Bromsvågen har funnits sen klassen startades. men justeringsratten kom senare, mitten på 70-talet.
Tror det är som Henrik säger att det är 77 som gäller egentligen för att få ha justeringen som man kommer åt när man kör.... men är inte helt hundra på det.
#47
Tävlingar / SV: Svenskt Sportvagnsmeeting
05 oktober 2013, 11:13
Citat från: Bosse L skrivet 04 oktober 2013, 20:14
Om någon nu bryr sig om gamla bucklor i låtsassilver o plast så har jag ett hundratal liggande i blandade valörer i några flyttlådor, sedan långloppsåren.
Omgravering till egna lämpliga meriter får man lösa själv... ;-)

Det där med överfyllda heat på fria träning är väl baksidan av att alla vill åka de populära tävlingarna?


Det var juh rent livsfarligt att träna på det sättet, så det är ingen ursäkt att det var mycket folk.
är det så många som kör / vill köra bara för det är en sån populär tävling så får väl arrangören boka banan på torsdagen med.

Och nån form av pris är alltid kul att få, speciellt i en klass som FF1600 när racen är så oerhört jämna och tuffa.
#48
Bilar Säljes / Reynard 85F FF1600 Säljes
11 september 2013, 11:53

Topp resultat sedan den börjades tävla i historisk FF1600 2009.
3'a 2009, 1'a 2010, 2'a 2012, Oklart än med ett race kvar 2013.

Såld!!!


Fredrik Fogelberg
076 - 33 95 324
#49
Tävlingar / SV: Medlemskort i motorklubb
18 april 2013, 17:31
Står i reglementet att arrangören inte har någon rätt att se medlemskort. Man kan ändå inte få ut licensen om man inte betalt in medlemskostnaden hos sin klubb.
#50
Citat från: RCM skrivet 22 mars 2013, 17:27
Kontakta Jonny Gren han kan ha koll körde 1300cc vid den tiden


Japp han körde timex ecort själv så han borde ha bra koll. Han bor i Karlstad och finns säkert med på eniro
#51
Weller Formel Ford fälgar köpes!

Fredrik
f.fogelberg@gmail.com
076 33 95 324
#52
Generell diskussion / SV: HJÄLM & HANS 2013
23 november 2012, 22:40
Citat från: Kjell Nordberg skrivet 23 november 2012, 21:43
Var på en föreläsning och demonstration av John Pehrsson från Simpson igår som Lars Tilgman på Mocomp anordnade. Efter den genomgången skulle jag skaffa nackskydd och se över säkerhetsbälten, även om det inte funnes några regler alls om varken bälte eller nackskydd. Annars är det nog som sagt, bäst att lägga av!

ja precis. men sen finns det bilar som man inte skulle kunna använda hans utan att bygga om ramen för bältesinfästningar. hur löser man det? en halvpanna är inte en gjord för bälten. och ett nackskydd kräver att bältet är i en helt horisontell vinkel för att fungera.
#53
Generell diskussion / SV: HJÄLM & HANS 2013
23 november 2012, 20:43
Förstår inte riktigt vad problemet är? det är en regel för varje förares bästa. Jag sj känner att det är mycket bättre med ett hans, det påfrestar inte alls nacken på samma sätt vid inbromsningar eller accelerationer.  Och så mycket pengar blir det inte utslaget på alla år man kan ha det.

dessutom så vet jag att det är ett stort plus att ha i min klass iaf, har varit en del incidenter detta år som kunde resulterat i katastrofer och då hade det nog hjälp avsevärt!
#54
2 st Weller fälgar passade Tiga mm. Dom har väldigt brett offset.

Kan skicka bild bild behov.

500:-/st

Fredrik
0763395324
f.fogelberg@gmail.com
#55
Bilar Säljes / SV: Reynard 85F Formel Ford 1600
17 september 2012, 21:47
Citat från: jsvahn skrivet 17 september 2012, 19:47
hmm, intressant.. vore roligt att höra vem som berättat sånt.

Min pappa ringde Häkkinens dåvarande FF mekaniker idag (sedermera min FF mek.).
1985 kom en handfull 85:or till Finland och ifrågavarnde mekaniker gjorde motorerna till samtliga. En av förarna var Lehto. Han åkte två tävlingar utan någon framgång. Inför följande säsong köptes en -86:a.

1986 åkte Häkkinen karting i Pirkolas karting team. Senare samma säsong testade Häkkinen Arno Kotilainens (Allun Grilli) VD RF83. Efter testet så köpte de Lehtos 86:a som Häkkinen åkte med 1987. Den bilen finns fullständigt renoverad här i Finland i det utförande som den var 1986. Renovering av bilen började följande dag efter att Häkkinen vann sitt första F1 VM guld..

1986 Reynard FF1600 #86F0   
Ex Mika Häkkinen 1987 Finnish, Nordic and European Championship car.
J-J Lehto 1986 Championship car. Fully restored to 1987 Häkkinen specification, incl. new period tyres.
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery&gallery=12&p=2


Ja då stämmer det garanterat, var bara vad Eero Helkilinna skrev till mig, han kanske har blandat ihop det. han verkade dock väldigt insatt i den typen av historia.
#56
Bilar Säljes / SV: Reynard 85F Formel Ford 1600
17 september 2012, 17:59
Citat från: jsvahn skrivet 17 september 2012, 06:26
Åkte Häkkinen Reynard 1986?

ja det vet jag och så har jag pratat med Eero Helkilinna som själv har en 85F och han har forskat en del i det och han vet att Häkkinen körde samma bil som JJ körde. dock bytte han tilll en 86F i säsongen
#57
Bilar Säljes / Reynard 85F Formel Ford 1600
15 september 2012, 15:36
Bil med mycket fin historia, såld ny till Finland där den kördes av JJ Lehto 1985 och av Mika Häkkinen 1986.

Helt nyrenoverad till 2012 och därefter genomgången emellan alla tävlingar. allt i absolut toppskick.

säljs med nyrenoverad motor, öhlins stötdämare, FIA HTP, uppgifter / inställningar från alla tävlingar jag kört och massor av reservdelar, även sidopanel från när JJ Lehto körde den.

3'a 2009, 1'a 2010, 2'a 2012 i Historiska FF1600 klassen.

pris: 155 000:-

Fredrik Fogelberg
076-33 95 324
#58
Tävlingar / SV: Kinnekulle 2012
21 augusti 2012, 20:46
Citat från: Henrik H skrivet 21 augusti 2012, 05:38
Du hittar även FF 1600 resultaten på amigo länken nedan.
Hur såg det ut när du fick isär motorn, gick det att rädda blocket?


Oj var nog lite trött igår....

Det var en skruv till baffeln i tråget som gått av som orsakade allt, så stakarna var hela men kammen var i fyra delar. det går att svetsa igen hålet o byte kamlagringar men det får bli till vintern. håller på att monterar ihop reservmotorn nu :D
#59
Tävlingar / SV: Kinnekulle 2012
21 augusti 2012, 01:11
Hej någon som vill vara vänlig att posta resultaten i FF1600 tävlingarna? själv var jag hemma på lördagseftermiddag o skruvade isär motorn racesmile
#60
Tävlingar / SV: Kinnekulle 2012
19 juli 2012, 16:24
Hoppas verkligen att de har bättre heat indelning än "Formelbilar 66-90" :-\