Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - 323 Dan

#1
Vem kan svara på om man får köra med Svensk nationell HTP?

/Dan
#2
Generell diskussion / SV: HTP
16 februari 2011, 18:30
Ett tack till framtidsgruppen. Bra och vettiga åsikter.

Axemyr; besiktiga in någon av bilarna (helst amazonen). Ska du inte använda dom, kan du lika gärna slänga dom.





#4
Generell diskussion / SV: HTP
08 februari 2011, 17:47

Hej igen

Är det någon som har bra exempel/bilder på tävlingsstolar från 1965?
#5
Generell diskussion / SV: HTP
08 februari 2011, 17:43
Om man läser texten i app K angående stolar, så inser man att den som skrev det inte har alla hästar hemma.

For cars in GTS and CT of Period F (1/1/1962) or later, if the original front seats are changed, this must be for seats of period specification or for a complete seat system for which the FIA homologation is valid. For other periods, these seats are recommended.

Undrar hur länge jag måste spara en utgången fia stol innan den kvalar in som "seat of period specification"?

Kanske någon i historiska utskottet vill förklara hur en 6 år gammal Fia stol kan vara farligare än en originalstol från 1965.
#6
Generell diskussion / SV: HTP
23 januari 2011, 23:20
Finns viljan från SBF så går väl det här att lösa. Punkt 1.3 i app K löser det mesta.

1.3 The present Appendix K must be respected in all international events for historic cars and is highly recommended for any other historic events.

Denna punkt ger ju möjligheten att hoppa över vissa delar i app k för nationella tävlingar.
#7
Delar Köpes / Dunlop racing 5.50M15 CR65
27 oktober 2010, 17:39

Hej,

Är intresserad av att "köpa" utslitna 5.50M15 däck. Helst fyra däck men två går också bra, ska bara provmontera på amazonen. Med lite tur kanske de får plats...

/Dan
dan@historicracing.net
#8
Classic Touring 1965 / SV: Gelleråsen
08 juni 2010, 15:32
Kul att du i alla fall är aktiv på forumet Anders. Hoppas det blir en comeback snart, vi saknar dig både på banan och i depån.

Angående heatindelning, så skulle jag själv gärna ha ett heat med 1001-2000 cc std bilar. Utomlands kör man ju "U2TC" och det borde passa oss också. Sen kan std bilar över 2000cc köra ihop med GT bilarna, eftersom std bilar över 2 liter i princip är lika med V8'or så är de jämnsnabba med elaner o liknande.
#9
Classic Touring 1965 / SV: Gelleråsen
03 juni 2010, 21:06
Kul för er med hundkojor, alltid trevligt med många "lika" bilar.

Men ni får det att låta som den nya klassindelningen är jättebra, jag tror inte alla delar den åsikten. Jag gör det i alla fall inte. Det är inte det minsta roligt att köra ihop med GT-bilar som är 7-8 sekunder snabbare per varv än en amazon.

Den naturliga heat indelningen är att GT bilar kör för sig och standardbilar för sig. Då blir det även begripligt för publiken.

Ni är vi tre! amazoner, så många har vi inte varit på länge. Men det finns inte en enda svensk LotusCortina i heatet.......

Jag förstår inte varför RHK ska favorisera std -65 upp till 1300cc. Ökningen av bilar upp till 1300cc kompenseras ju av minskningen på bilar över 1300cc.
#10
Generell diskussion / SV: Heatindelning
15 april 2010, 19:54
Tack David, jättebra inlägg. Håller med till 100%.

/Dan
#11
Generell diskussion / SV: Heatindelning
11 april 2010, 20:02
Hej,

Håller med Kenneth, det vore mycket bättre att köra med/mot standardbilar upp till 1300 än GT-bilar.

Så länge GT-bilarna fyller ett eget heat borde det vara självklart att de kör själva. Att blanda GT och standardbilar borde bara få vara en "nödlösning" i de fall någon av biltyperna inte fyller ett eget heat.

Personligen struntar jag i om jag blir omkörd av en bil som jag inte tävlar mot, men det kan inte vara lätt för publiken att förstå vem som tävlar mot vem i ett blandat heat.

/Dan J
Amazon nr 79
#12
Generell diskussion / SV: Stolar o bälten
18 december 2009, 18:50
Det bästa är väl och hitta någon som kan tillverka klistermärken med nya datum och sätta på stolarna.
#13
Generell diskussion / SV: Stolar o bälten
20 november 2009, 21:13
Angående stolar så verkar de som skrev APP K ha varit på en bättre krogrunda först.

Det står så här i 2010 år app K:
Seats
5.22.1 For cars in GTS and CT of Period F (1/1/1962) or later, if the original front seats are changed, this must be for seats of period specification or for which the FIA homologation is valid. For other periods, these seats are recommended.

Jag får alltså ha originalstolen kvar i min amazon, men byter jag till en ny får den inte vara äldre än 5 år. Alternativt så får jag ha en 45 år gammal plast stol (om det nu fanns) men inte en som är 6 år.
Var finns logiken i detta?
#14
Teknik / SV: kamaxlar
22 juni 2009, 20:51
Tror inte någon av dom är "rätt" kam till en PV, men använd hellre NH49 än S kammen.