Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Lennart

#1
Delar Säljes / Zakspeed Turbo Motor
28 januari 2015, 12:35
Zakspeed BDG turbo motor, Kugelfischer, torr sump, 560 hk. Saknar turbo och kuggkrans till svänghjul.
Pris: Ge mig ett bud.
Finns hos Ellemann Jakobsen, Partille. Tel 0707 186 475
#2
Generell diskussion / SV: Siksröm
16 juli 2013, 18:30
Han finns på eniro. Borås
#3
Delar Säljes / BMW 2002 tii
27 maj 2013, 13:08
Frontkåpa till 2002 tii för Kugelfischer pump.
raltrt3@hotmail.com
#4
Formel / Däck F3 och FF1600
17 april 2013, 13:56
Fick pris på Avon däck från EMMA AB. F3 slicks 9700 kr inkl moms, FF1600 6250 kr inkl moms.

//Lennart
#5
Teknik / SV: Bälte
28 januari 2012, 16:07
Är det usel kvalitet på FIA godkända bälten? Vi använder bälterna ca: 1 timma varje tävling, 5 gånger om året.
Med tanke på hur mycket bälterna används i ett passagerarflygplan, det måste vara mycket bra kvalitet på de bälterna.
Eller lobbar tillverkarna hos FIA för att kunna kränga så mycket bälten som möjligt.

Lennart
#6
Bilar Säljes / van Diemen
23 februari 2011, 19:22
van Diemen 1600 år 1980. Raceklar.

Kontakta Erich. Talar Tyska och Engelska
erich_rostek@hotmail.com
tel:0171 314 20 20

Bilen finns i Tyskland
#7
Formel / SV: Formula 4
08 december 2010, 19:24
aari
1990 var fortsatt 4 växlat och ingen form av diffbroms. Vi hade inte kunnat använda Reynard 873 och Ralt RT32 1988 om inte reglementet ändrats.
#8
Formel / SV: Formula 4
08 december 2010, 16:18
Bosse L

Jag har tydligen tappat minnet enligt dig. På F4 årsmöte i Göteborg november 1988 togs ett beslut om att tillåta 8'' resp 10'' fälgar till 1989 års säsong vilket också godkändes av Stockholms Sportvagnsklubb (F4:a var en SSK klass)
Jag själv åkte SSK F4:a år 1989 med 8'' fälgar fram resp 10'' fälgar bak på min Ralt RT30

aari
Jag har ett utskick från Svenska Bilsportsförbundet Tekniska utskottet Lars Svensson 1990-01-02
Inför 1990 års säsong Klass F4 ändras punkt växellåda " VW växellådhuset eller av den för chassit avsedda växellådshuset måste användas"
Lennart
#9
Formel / SV: Formula 4
07 december 2010, 16:49
 Det är 8'' och 10'' tum som gäller. Jag var med och tog beslutet om ökad fälgbredd på F4:a årsmöte 1988. Fast det kom inte med i Bilsportskalendern. Stockholms Sportvagnsklubb skall ha den ändringen inskriven i reglementet då det var en SSK klass. Var i kontakt med Erik Emanuelsson SSK om detta, han sa att SSK har flyttat sitt arkiv från Stockholm till Kinnekulle rings klubbstuga och att papperen skulle finnas där. Sedan finns en hel del bilder från perioden som visar detta. På en Ralt RT30 syns skillnaden mellan 6'' och 8'' tums fälgar fram tydligt.
#10
Formel / Formula 4
07 december 2010, 14:50
Fick ett mail från Pekka Rinne i Finland att den 2010.11.30 tog FIA ett beslut om F4:a: Formula 4 class has now a FIA status in FIA category J 1983 - 1990.

Då gäller motor 1600cc.

Lennart
#11
Formel / SV: Lista med Ralt formelbilar
17 augusti 2010, 14:36
Billy man kan bara skriva RONI en gång. ;)
#12
Formel / Bilder från Monaco
31 maj 2010, 17:04
www.f3classic.com finns bilder på Pelle och hans Ralt RT1
#13
Formel / Restrictor- Airbox
06 maj 2010, 09:17
Till förare i 2 liters F3 klassen kolla så att måttet på restrictorn (airboxen) är 24 mm. I England får de eller fick de öka måttet till 25 mm, tydligen för att hänga med de nyare bilarna.

Lennart
#14
Inga problem Chrille  jag har en Ralt som är född 1983, som har deltagit i Monaco när det begav sig.

Lennart
#15
Teknik / SV: Störtbåge
08 mars 2010, 19:30
Heter numera Gunnarsjö svets o smide tel 0320 86055