Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Ulf Larsson

#1
Formel / SV: Bromsvåg
12 oktober 2013, 21:36
Vill bara klargöra att det INTE är jag som skrivit kommentaren på Kjells blogg.
#2
Formel / SV: Bromsvåg
12 oktober 2013, 17:06
Har läst reglementet för formel ford 1600, och vad det gäller bromsar så finns det inte mycket skrivet.
Detta verkar vara det enda och det är samma text oavsett ålderskatergori:
Light alloy brake calipers are prohibited, otherwise unrestricted.
Bromscaliprar i lättmetallslegering är ej tillåtet, i övrigt fritt.
Kjell, du kan nog koppla dit bromsjusteringskabeln igen som du kört med avmonterad hela säsongen;-)
#3
OK,
Då är svaret på min tidigare fråga alltså: Priset för 1st Hybrid Pro Rage är 5694 SEK + ev frakt.

Mvh
Ulf Larsson
#4
Hej,

Vill bara kolla så att jag inte missförstått prislistan, är priset för Hybrid pro rage vid köp av 1st 4555 SEK inkl moms men + frakt ?

Mvh
Ulf Larsson
#5
Generell diskussion / SV: HJÄLM & HANS 2013
24 november 2012, 23:54
Efter att ha fått mycket bra information av Jan Pherson vid hans föreläsning om vilka påfrestningar huvud och nacke får utstå vid en kollision / krasch ser jag det som en självklarhet att använda Hybridskydd av något slag. Hans skyddet utvecklades tydligen för 27 år sedan och Hybridskyddet började utvecklas för 6 år sedan om jag minns rätt så det har väl hänt en del på dom åren. Jag tror inte att det var någon som var på seminariet på MoComp som funderade på att köpa ett Hans skydd efter föreläsningen. Anders Weiter och Rally 57 kanske ska avvakta försäljning av bil och gå på en av Jan Phersons informationsmöten så kanske ni ändrar uppfattning.
Har själv tävlat sen 1977 och varit ganska förskonad från några allvarligare incidenter men slog i rätt hårt på Nordslingan för 12 år sedan utan nackskydd. Har inte använt något sådant sen dess heller dumt nog.Efter att ha sett filmerna som JP visade kan jag konstatera att jag haft en otrolig tur som gick från bilen för egen maskin. För min del blir det ett Hybrid Pro Rage som funkar i både standard och formelbil.

Mvh
Ulf Larsson
#6
Generell diskussion / SV: HJÄLM & HANS 2013
23 november 2012, 11:59
Hybridskyddet finns i 3 versioner:
1: Hybrid lämpar sig för upprätt körställning ( har ett längre skydd som tar upp smällar vid hopp med rallybil t.ex ) och finns endast i kolfiber.
2: Hybrid Pro lämpar sig för både standard och formelbil är tillverkat i kolfiber
3: Hybrid Pro Rage lika som Pro men tillverkat i komposit ca 300 gr tyngre än Pro men ska vara lika starkt enl JP

Mvh
Ulf Larsson
#7
Tävlingar / SV: Tävlingar 2013
11 november 2012, 22:42
Kan det verkligen stämma att det ok med Gr B bilar-85? Dessa bilar var väl endast avsedda för rally och rallycross?
#8
Du kan höra med VP Autoparts i Fristad utanför Borås, dom är väl mest kända för sin stora sortering av renoveringsdetaljer till Volvo. Men sen ett år tillbaka har dom öppnat en mycket väsorterad shop enbart för Mustang i Tämta (ligger mellan Fristad och Vårgårda) dom har det mesta i lager till bra priser dessutom.

Tel 033-206464, 206465
www.vp-autoparts.com

Mvh
Ulf Larsson