Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Magnus

#1
Stort skåpsläp, dubbelboggie, tippbart, skåp längd 5,80m, bredd 257cm. Dörr vänstersida, Stor öppning bak. Släpet byggdes för Sports2000, men passar utmärkt för formelbilar, bilar med mera. Total vikt 1800kg. Pris 65.000:- Magnus 0709-290091.
#2
Före detta formel ford.
Precis nerplockad och genom gången.
20000:- eller bud.
Magnus 0709-290091
#3
Hej!
Det är 10 anmälda, endast några platser kvar nu!
//Magnus.
#4
Formel / Licenskurs "Formel" 7 april 2017...
03 februari 2017, 09:17
Licenskurs "Formel" 7 april 2017 på Mantorp Park.
Se bifogad fil.
För mer information: Magnus Ek 0709-290091
#5
Delar Köpes / Dämpare FF1600 köpes!
30 januari 2017, 09:40
Köpes:
Bilsteins dämpare fram: 75058415HO 260/70 utslagen längd 34cm.
Bilsteins dämpare bak: 41529190840 215/75 utslagen längd 36cm.
eller liknande dämpare.
Magnus ek 0709-290091.
#6
 :chef racesmile :Y: Beer
Häls. Magnus.
#7
Bilar Säljes / Tiga Sports 2000
16 november 2015, 14:55
Tiga Sports 2000 årsmodell 1982 med chassinummer 6082.
Bilen har nyrenoverade bromsar och nya el dragningar.
Motorn är nyrenoverad med allt balanserat samt topp iordning gjord.
Bil har nya internationella HTP-handlingar.
Bilen är mkt fin och helt race ready med både slicks och regn fälgar med däck.
Historia: Bilen kördes i EM 1982 av H. Vollenberg som placerade sig på en fin 7:e plats.
1983 tog Janne Brunstedt in bilen i Sverige och körde 1983-1984 med bilen.
Från 2005 har bilen ägts av Kåre Minnbergh och kört i RHK-Cupen med bilen.
Pris. 230.000:- Intresserad kontakta: Kåre Minnbergh på 070-546 23 23.
#8
Formel / Re: FF1600 möte Skövde
15 mars 2015, 16:26
Dan!
Att man väljer klass på kurserna kanske var fel uttryckt, men det jag menar är hur man kan höra hur det diskuteras.
Huvud frågan var ju vad Formel Vee gör annorlunda eftersom de växer...
Det var det jag svarade på i mitt tidigare inlägg ur den synvinkel jag har med en fot i båda läger.

Ska vi nu jämföra klasserna och deras arbete så måste vi ju vara ärliga och sakliga.
Helt klart gör Formel Vee ett bättre jobb!
Formel Vee är mycket mer aktiva och bättre på att marknadsföra och sälja in sin klass och många fler hjälper till att rekrytera!
Att det sedan skulle handla om att man inte är välkommen i Formel Ford, är inte frågan.
Tycker alla är väldigt trevliga och Lena som gör ett kanon jobb för att alla ska trivas, inte minst avslutning på Falkenberg 2014, men det är ju en del i det hela.
Nu står ju FF ganska stilla och har ingen större utveckling och som jag förstår vill man mer...
Det kanske är här man måste börja fråga sig: tänker vi rätt när det gäller våra bilar, klassen och den historiska racingen?
Varför växer Formel Vee i den takt som de gör?
Använder vi produkten "Historisk Formel Ford" på rätt sätt i vår marknadsföring med de stadgar vi kör under inom RHK?
Sedan att Formel Vee skulle lyckas bättre för de har hemsida och är förening har jag svårt att tro och om det skulle vara så, varför har inte FF det då?
Jag hoppas verkligen att nya hemsidan som "Thim" lägger ner ett stort arbete på inte görs i onödan!

Frågor från Dan: Målgrupp/Jobba hårdare för de äldre bilarna, är förslaget att utesluta J bilarna en del av detta arbete?
För det första vad jag vet så är detta ingen del i något arbete och att det skulle vara frågan om att utesluta J bilarna, men man kanske måste lyfta blicken i ett större sammanhang.
Som jag skrev ovan så kanske man måste fundera och ställa sig olika frågar angående våra bilar, klassen och vår historiska racing om man vill bli fler...
När man kanske inte lägger någon större vikt på det historiska utan mer på tävling, så kanske nya förare väljer en annan klass och de som väljer FF köper bil av nyare modell istället?
Pratade vi mer om Formel Ford och historian kring bilarna och klassen så kanske man hittar en större plattform för klassen och når en bredare publik?
Skulle man på sikt bli en större FF familj med en historisk klass 67-81 och en nyare klass med mer inriktad på tävling?
Finns en del viktiga frågor att ställa sig!

"Riktig racingbil" det ordet har jag hört i Formel Ford kretsar så länge jag kan minnas när det diskuterats Formel Vee/Formel Ford.

Rätt eller fel, bara hur jag tolkar skillnaderna och tänker!

//Magnus.
#9
Formel / Re: FF1600 möte Skövde
13 mars 2015, 08:51
Hej!
Jag är ingen ledande person i FF, men var klassförälder i Formel Vee när vi inte var så många och har sätt arbetet och klassen växa.
Idag äger jag en del racerbilar bla. Formel Ford & Formel Vee bil och kan helt ärligt säga att skillnaderna är stora i klasserna.
Detta är vad jag ser...

Även på mina formellicensutbildningar kan jag både höra och se hur man väljer Formel Vee före Formel Ford.

Vad beror det på?
Knappast att Formel Vee är en bättre bil eller som man kan höra inom Formel Ford, vi har ju riktig racerbil och så kan man inte förstå hur man kan välja en Formel Vee.

Det är inte det som det handlar om. Utan attityden i klassen, bilarna och vår historiska racing,
men framför allt det som Formel Vee har lyckats med är gemenskapen och stoltheten till sina historiska Formel Vee bilar och dess historia.
Dessutom en stor respekt och ödmjukhet till sitt intresse och varandra.
Man värvar nya förare från alla håll och lyckas få alla att känna sig välkomna även om man aldrig kört racing tidigare.

Jag har en kompis som för ett par år sedan ville prova på racing och fick låna en av mina FF1600 bilar,
vi tränade för att han skulle kunna känna sig bekväm inför debut på Anderstorp.
Det första han fick höra på Anderstorp, det var hur väl polerad hans bil var och det skulle det ändras på ute på banan.
Rätt attityd för värva nya förare eller till vår historiska racing!?

Håller med Bosse och jag är helt övertygad om man jobbade hårdare för de äldre bilarna och så skulle fler välja Formel Ford
samt om man gjorde det så skulle man nå rätt målgrupp också.
Samma sak gäller de nyare bilarna, att hitta rätt målgrupp och forum alla skulle gynnas av detta.
Vem vet kanske någon Formel Vee förare som skulle kunna tänka sig en "RIKTIG RACERBIL" i form av en Formel Ford då.

Ha det gött alla racing vänner.
#10
Delar Köpes / Köpes! Släpkärra 750kg
09 februari 2014, 10:59
Jag intresserad av släp med totalvikt 750kg som ska användas för fraktning av formelbil.
Är det någon som har 750kg släp till salu?
Allt av intresse.
magnus.ek@teamekmotorsport.se    eller    0709-290091.
#11
Formel / SV: Nybörjarfrågor
21 januari 2014, 11:58
En formellicens behöver du om du inte redan har!
Licenskurs 5 april Linköping Motorstadio.
Bifogar inbjudan, inte så många platser kvar. racesmile
#12
Formel / SV: Klassrepresentanter FF1600
21 januari 2014, 09:56
Hej!
När och var kommer namn förslagen på klassrepresentanterna om vi ska rösta?
Blir det något möte?
#13
Formel / SV: Silly season 2013-14
09 november 2013, 16:49
Tjena Henrik!
Kul att någon tar tag i och kollar av vad som händer i mörkret!

På din fråga får jag fundera lite.
27:an ska det fyllas på bromsvätska, fixas stol och göras set-up,
så jag vill inte lova att jag blir klar i tid till säsongen, det är ju bara 6 månader kvar.

#28 ska göras en service på, men Hans ska köra nästa år också.

Häls. Magnus.  racesmile
#14
Formel / SV: Licenskurs(er)
24 oktober 2013, 16:57
Östgöta Bilsport Förbund ordnar racingkurser under hela racing säsongerna med jämna mellanrum
på Linköpings banan och Mantorp Park.
Vet att de håller på med sin kalender för 2014 som bäst, men man måste få till alla datum med instruktörer och banor som ska hyras samt att många utav utbildare/instruktörer måste gå sina egna kurser för att få behålla sin utbildnings behörighet och de kurserna ligger under denna tid på året.

Ang. Formellicens så blir det på LKPG banan även nästa säsong mars/april skarven som vanligt.
2014 blir 6:e året i rad.

Jag trodde du hade koll på det Kjell?
#15
Tävlingar / SV: Publiksiffror?
06 augusti 2013, 05:39
Fick svar från Knutstorp, ca.4000 besökte SSM.
//Magnus.