Hej Per,
Båda dina exempel är regelbrott och skall skrivas in i dokumentet i HTP´n. De skall också kontrolleras vid
nästa tävlingstillfälle. Har felet/-en åtgärdats korrekt skall en besiktningsman med behörighet intyga att de åtgärdats.
Åtgärden från besiktnings ansvarige efter park fremé har historiskt varierat betr. dina uppmärksammade fall och inbegriper även spårvidd. I det senaste exemplet är min erfarenhet att man varit fexibel upp till ett mindre påslag. En Mini t.ex. ökar spårvidden automatiskt propotionerligt till vagnshöjden. Ett antal herrar blev diskade i 1000 Cupen ( torde varit 2008 ), p.g.a. att bilarna var för breda. Men vanghöjden berördes inte vid detta tillfälle. Betr. enbart vagnhöjden är min erfarenhet att man utdelat en muntlig reprimand och att felet skall åtgärdats till nästa tävling. Sist vad gäller vikten tolkar jag att undervikt skall bestraffas med uteslutning får prislistan.
Jag har vid ett antal tillfällen vägt in bil på mina kalibrerade INTERCOMP vågar. Sedan på banan har jag bett om att få bilen vägd. Aldrig har RHK´s våg stämt med min egen! Dock skall man bemärka att det endast är vågen på banan som gäller. Tycker någon behörig borde besvara detta.
Tommy
Båda dina exempel är regelbrott och skall skrivas in i dokumentet i HTP´n. De skall också kontrolleras vid
nästa tävlingstillfälle. Har felet/-en åtgärdats korrekt skall en besiktningsman med behörighet intyga att de åtgärdats.
Åtgärden från besiktnings ansvarige efter park fremé har historiskt varierat betr. dina uppmärksammade fall och inbegriper även spårvidd. I det senaste exemplet är min erfarenhet att man varit fexibel upp till ett mindre påslag. En Mini t.ex. ökar spårvidden automatiskt propotionerligt till vagnshöjden. Ett antal herrar blev diskade i 1000 Cupen ( torde varit 2008 ), p.g.a. att bilarna var för breda. Men vanghöjden berördes inte vid detta tillfälle. Betr. enbart vagnhöjden är min erfarenhet att man utdelat en muntlig reprimand och att felet skall åtgärdats till nästa tävling. Sist vad gäller vikten tolkar jag att undervikt skall bestraffas med uteslutning får prislistan.
Jag har vid ett antal tillfällen vägt in bil på mina kalibrerade INTERCOMP vågar. Sedan på banan har jag bett om att få bilen vägd. Aldrig har RHK´s våg stämt med min egen! Dock skall man bemärka att det endast är vågen på banan som gäller. Tycker någon behörig borde besvara detta.
Tommy