I Norge jobber vi med å dele den lille gruppe 2-klassen i to, dvs opp til 1150 og 1151-1300cc. I den forbindelse er det et spørsmål om hva for motor anvendte i "Kojan" under den perioden tidlig på 70-tallet. Jeg husker godt klassen som variert og konkurransedyktig (inntil "Oljekrisen" traff oss for fullt...)
Jeg ville trodd at de som bygde 1150 Cooper S-motorer gikk ut fra 1071-varianten og borret den, men skulle gjerne ha visst fra en av dere som holdt på den gangen. Kunne man bore 970S stort større enn 1000cc? Og hvordan ble motorene homologert...?
Takknemlig for kommentarer. Vi har i Norge for øyeblikket tre Abarth'er og to, snart tre, Hillman Imp-varianter, en Fiat 128 og ennå en på gang, pluss mulig en NSU. Og det skulle være interessant å se på mulighetene for en 1150 Cooper S-variant.
Jeg ville trodd at de som bygde 1150 Cooper S-motorer gikk ut fra 1071-varianten og borret den, men skulle gjerne ha visst fra en av dere som holdt på den gangen. Kunne man bore 970S stort større enn 1000cc? Og hvordan ble motorene homologert...?
Takknemlig for kommentarer. Vi har i Norge for øyeblikket tre Abarth'er og to, snart tre, Hillman Imp-varianter, en Fiat 128 og ennå en på gang, pluss mulig en NSU. Og det skulle være interessant å se på mulighetene for en 1150 Cooper S-variant.