Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Björn Otterberg

#1
Mycket bra Danne,  http://formelford.info/  kommer jag att följa. Skickar inf. när jag hittar något.
Björn Otterberg
#2
Tack Henry för att du ordnade träffen för formel Ford gänget. Att under lättsamma former få träffas så här mellan säsongerna är bra.
På fredagskvällen hann jag prata med fler RHK-tävlande och andra med FF-bilar om teknik och körning och annat intressant.
På lördagen var det en information/diskussion om bl.a. körning och uppförande på banan mm, se Dannes inlägg ovan.
En sak som diskuterades var nyare bilar 1991 - 1993, hastighetskillnader och risker.
Det kan vara intressant med lite historia: 
Jag har tävlat med min Merlyn  i 20 år.
1996 - 2006 hette heatet Formel Ny och där körde F2, F3 Formel Atlantic, FF2000 och FF1600 i samma heat.
2007 - 2010 åkte FF1600 och FV tillsammans.
Det fungerade bra trots att skillnad i hastighet och bilarnas uppförande var mycket större än inom FF1600 idag.
Sedan blev vi för många så FF1600 blev ett eget heat, ibland kompletterat med F3-1000cc och FV-dubbelförgasare.

Vi åkte hem och tyckte att vi hade haft en trevlig och informativ träff.
Dagen efter kollade jag detta forum.....men...vad är detta?      Gnäll gnäll och osakligheter!!
Sådant lockar inte nya racingintresserade till Formel Ford, inte stadgar och protokoll eller hemsida heller.
Jag började för att jag träffade trevliga, entusiastiska och hjälpsamma förare som gjorde bra reklam för sin sport,  och ... det finns fortfarande sådana

Tycker i alla fall
Björn Otterberg
#3
Kommer det att finnas några täckta depå-platser eller tält a la GoodWood, som det talats om tidigare??
Björn O
#4
Vi planerar att alla i Formel Ford 1600-heatet vid tävlingen i Falkenberg samlas för grillning och prisutdelning på lördagkvällen.
Var och en tar med att grilla och tillbehör. Tid och plats bestämmer vi under lördagen, det beror på väder och tidsschema.
Icke tävlande FF1600-team är också välkomna
Björn o. Henry.     :chef :Y:
#5
Tävlingar / SV: Kinnekulle 2012
10 augusti 2012, 09:19
Hej alla Formel Ford chafförer.
Jag kollade anmälningarna till Kinnekulle. Många kommer men jag saknar flera. Var semestern hård eller har ni inte vaknat än?
Fundera en gång till, Kinnekulle är en jättetrevlig bana.
Björn O
#6
Tävlingar / SV: Velodromloppet 2012
20 juni 2012, 10:47
Jag låg 3:a en bit efter Viktor och Anders. Strax innan depåinfarten såg jag att dom var på väg in i depån alldeles efter en bil med blinkande varningsljus på taket. Jag antog att jag missat något men hann inte bromsa och följa dom så jag bromsade in och fortsatte sakta. Efter ett halvt varv kom Viktor ikapp igen och körde om. Jag förstod då att racet var igång igen och drog på och racet fortsatte. Eftersom alla efter mig hade lagt sig fint på led så blev det ju ganska bra till slut i alla fall. Tokigheter kan ju hända ävende bästa.
Björn O
#7
Tävlingar / SV: Velodromloppet Heat 3
10 juni 2009, 11:12
Fick just ett samtal från Bruno R angående heat 3 på Velodromloppet.
Heatet delas.
Det blir ett FVee-heat och ett heat med FF 1600, F3-1000 och FJ.
Vi tackar för detta.
Björn Otterberg
#8
Generell diskussion / RUTFLAGGAN
17 februari 2009, 15:16
Några kommentarer till Janne Tromarks referat i senaste Rutflaggan från mötet hos SBF.
Mötet var det andra efter mötet i Anderstorp i somras, och tillkom på initiativ från Kåge Schildt, Henry Andersson och Björn Otterberg. Med på mötet var också Janne Tromark, Joakim Hultgren och del av tiden Hans Hillebrink.
Mötet handlade bland annat om kritiken på hur införandet av HTP:n har hanterats, och om hur vi ska kunna få med historiska nationella klasser t.ex. Formel 4.
Angående HTP:n så har SBF senare per brev meddelat:  ..........det är alltid lätt att vara efterklok och veta hur vi skulle gjort men med facit i hand skulle vi säkert kunnat välja annorlunda sätt att införa densamma.......  (brevet finns på classicformula.se under Downloads)
Vi anser därmed att denna punkt är utagerad.
Angående Formel 4 så gjorde Kåge klart att frågan hanteras av SBF inte RHK.
Det för oss nya, som Joakim Hultgren informerade om, angående kritiken mot HTP:n, att chassinumret inte längre är angivet, är delvis fel.
Chassinumret finns inte i bilägarens exemplar men det finns i SBF:s original. Han visade också några exempel. Detta lovade vi informera om.
Övriga för- och nackdelar är vi sedan tidigare fullt på det klara med.
Med rätt information och positivt tänkande så blir nog allt bättre.
Hälsningar
Björn Otterberg och Henry Andersson

  ps. läs gärna senaste Appendix K på FIA:s hemsida punkt 1.2 och 1.4. ds