Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Zeb

#1
Generell diskussion / Iskörning
04 januari 2010, 13:24
Kyla & snö
Vore det inte kul om RHK kunde ordna en istävling (på skoj) nästa vinter? Enkla former, ingen klassindelning, inget App K utan endsat bil äldre än låt oss säga 1975, rallydubbat ( ev. en klass med spikar som förr)
Någon medlem i Värmland med omnejd har kanske tillgång till en sjö och lämplig traktor att ploga med. Gärna i närheten av ett juste hotell där vi kan träffas efteråt och basta, ljuga, dra en pilsner, käka middag och övernatta.
F.ö tycker jag att den nya hemsidan är alldeles för krånglig. Det räcker med ett forum, som det är nu vet man inte riktigt var ens inlägg hör hemma. Det är kanske av denna anledning som antalet inlägg är ganska litet.

Hälsningar

Zeb

#2
Generell diskussion / Heatindelning
09 juni 2009, 10:02
Beträffande diuskussionen om heatindelning så tyckter jag att det var som roligast under HTCC-tiden. Stora startfält med många olika bilar. Visserligen blåste Vicke nästan en av banan med sin Falcon men det var alltid kul tävlingar. Det fanna alltid någon att rejsa emot och om det regnade så fick de större bilarna se upp i backspegeln. Återinför HTCC-modellen för E och F bilar och kör gärna ett kort heat på lördagen och ett entimmarsrejs på söndagen med obligatoriskt förarbyte enligt gamla EM-modellen.
Då lovar jag att t.o.m. undertecknad kommer att ta sig till fastlandet och köra. Som det nu är lönar det sig dåligt att åka från Gotland för att gå och vänta i depån i tre dagar för att få köra två tiominuters träningspass och två femtonminutersrejs till en totalkostnad av 10-12 000:- sek.
F.ö är det preimärtävling på Gotland Ring i helgen den 13/6. De kör en ny variant som kallas "superpole" där man kör en och en på tid. Både Ginettan och Kojan kommer att ställa upp.
Sveriges bästa och roigaste bana utan tvekan. Hoppas det går up för RHK också.

Zeb
#3
Hej där.
Min trogna Koja är till salu eftersom min Morris äntligen blir klar till säsongen 2010. Den är visserligen lite bucklig efter många hårda rejs, men den går som ett skott och är teknisk i bästa skick med alla de "rätta" grjorna på plats. För den som vill finns en nybromsad reservmotor att tillgå. Pris för bilen 100 000:- med extra motor 160 000:-
Testade den på Gotland Ring i helgen och den går som den skall.
Hör av dig till mig via mail sebastian.wrethagen@boticke.se mobil:0738 292029

Zeb
#4
Teknik / Bromsbänk äntligen idrift
11 maj 2009, 21:46
Under vintern har Doc, Buris och undertecknad jobbat med att få igång Sportscars fina bromsbänk. I kväll var det premiärkörning av en Kojamotor. Det gick utmärkt efter vissa smärre justeringar.
Vi har uppdaterat anläggningen med modern datautrustning som direkt räknar ut effekt och moment då vi "låser" värdena. Mycket proffsigt. Vi har haft hjälp av Göran Bergman med programmeringen. Han jobbar till vardags på Rymdbolaget med att sjuta upp rakter i rymden så han är ingen duvunge direkt.
Så nu går det bra att bromsa historiska motorer för den som önskar. Bänken finns i Bromma och tid kan bokas via mig på 0708 693792.
Till att börja med kan vi köra Kojor, BMC A och B, Ford 4 cyl, Ford Cetec och Camaro. Vi planerar att fixa adaptrar till Volvo B18-B20 samt 4 cyl Opel till att börja med. Senare kommer vi även att ordna andra adaptrar. Bänken klarar 600 bhp så det finns hyggliga resurser.

Zeb
#5
Generell diskussion / Forumet
07 maj 2009, 18:52
Ursäkta
Är det bara jag som tycker att RHK sidan har blivit onödigt rörig. Förstår inte dessa uppdelningar i olika kategorier och annat krångel. Det var bättre och betydligt eklare förr.

Zeb