Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Perskarner

Sidor: [1] 2 3
1
Tävlingar / SV: Nostalgia Racing Days och Besserwissers
« skrivet: augusti 25, 2017, 09:06 »
Tack !

2
Tävlingar / Nostalgia Racing Days och Besserwissers
« skrivet: augusti 21, 2017, 20:36 »
Snacka om sur eftersmak. Efter genomfört lopp på söndagen lyckades jag, trots en trilskande italienare, komma först i mål. Glädje. In i Park Fermé. Samling av folk. Ut ur bilen, fortfarande själaglad över segern. Detta förbyttes dock omgående av två självutnämnda observatörer/domare, varav den ene tokskällde ut mig efter noter, livligt ackompanjerad av 2-3 damer ”som minsann hade sett vad som hade skett” , och den andre spydde galla över min körning och att jag borde diskas. Allt inför öppen ridå och med ett stort antal lyssnade åskådare. Båda ”domare” är dessutom mina förarkollegor (vid detta tillfälle dock åskådare). Jätteförvirrad och framförallt förtvivlad. Vad hade jag gjort? Beger mig till den av ”domarna” påstått förfördelade föraren och frågar om hans syn på händelsen över mållinjen. Han säger direkt att hans krasch in i muren vid målgång helt var hans fel. Storsint av nämnde förare, och kommer sedan genom sitt team, och verifierar till mig, efter att ha studerat sin on-board-camera-film, att hans krasch helt var självförvållad, och att jag inte hade någon som helst skuld i den uppkomna situationen. Mycket stor lättnad, och tacksamhet inför en otroligt juste och ärlig förarkollega. En berg-o-dal-bana känslomässigt. Allt orsakat av två personer med en oaptitlig besserwisser-attityd, som i framtiden noga borde överväga sina ord innan man fäller förödande omdömen och synpunkter på saker man absolut inte har att göra med. Det må vara hänt att det såg annorlunda ut från åskådarplats, men att torgföra det som sanningen vittnar endast om personernas dåliga omdöme. Inblandade parter borde vara rätt personer att bedöma situationen, inte personer på läktaren, långt ifrån händelsen. Jag mådde mentalt riktigt illa av denna oförtjänta behandling, och jag skulle rekommendera vederbörande herrar om en offentlig ursäkt för sitt oacceptabla sätt att hantera mig. Det återstår dock att se om man har kurage nog att erkänna sitt fatala övertramp och behandling av en förarkollega !?         

3
Tävlingar / SV: Line-up Mantorp
« skrivet: augusti 21, 2017, 20:34 »
Håller med till 100% ! Grym kille, värd all respekt !

4
Forumet / Hemsidan / SV: Fair Race
« skrivet: april 02, 2017, 21:19 »
På förekommen anledning undrar jag om den angivna "regeln" fungerar som annat än enbart en vägledande instruktion ? Finns det ett åtgärdande inslag från SBF´s sida vid överträdelser? dvs kan man rapporterar till ngn instans. Jag har av medtävlare blivit både anklagad för div kränkande påståenden och kallad för fabulösa (och delvis roande) namn och beskrivningar på sociala medier. Det är givetvis direkt olämpligt, barnsligt och uppseendeväckande att en vuxen människa kan sänka sig till dylika nivåer. Inte direkt till gagn för vår sport. Borde väl finnas ngt forum inom RHK som kan korrigera sådant beteende!? En eloge dock till "författaren" för kreativa och roande epitet. Kom inte och säg att vuxna inte lär sig något genom att läsa serietidningar och spela tv-spel ! Hälsar Överdirektör af Dryghet von Falskhet 

5
En fundering efter att Velodromloppet nu är genomfört; jag kanske är den ende som tycker att det var osedvanligt mycket dumdristiga körningar med många "plåtkontakter" som följd, och undrar nu om det inte är dags för ledningen inom RHK att fundera över hur detta ska stävjas ? eller är detta acceptabelt, och nivån av påkörningar rimlig enligt styrelsen ? Vid varje förarmöte, på varje deltävling, står tävlingsledaren och pläderar för juste och vårad körning, men vad gör man åt det när det händer ? Att ha regler och förmaningar utan repressalier är ju helt bortkastat !

Jag kunde på nära håll notera hur danskarna, i deras sista deltävling på Knutstorp i oktober förra året, attackerade problemet med "plåtkontakt". Vid minsta antydan till närkontakt blev de inblandade, direkt vid infart till parc fermé, uppkallade till domarna för att redogöra för händelseförloppet.

Det hade varit intressant att få någon form av respons från någon inom styrelsen hur man ser på detta ! Tackar på förhand !

6
Tävlingar / Re: HMS DK
« skrivet: april 19, 2016, 19:46 »
När man klickar på länken kommer följande:
Siden "/content/hms-tr%C3%A6ning-i-samarbejde-med-mscc" findes ikke

7
Generell diskussion / Re: Årsfest och prisutdelning 2015
« skrivet: november 02, 2015, 06:08 »
Strålande !!! Tack för det RHK

8
Generell diskussion / Re: Årsfest och prisutdelning 2015
« skrivet: oktober 31, 2015, 16:57 »
Tyvärr kan jag inte närvara på årets möte, men har ett önskemål till mötet. Tidigare år har det varit någon form av "planeringsmöte" inför nästkommande säsong. Om så är fallet föreslår jag att man diskuterar möjligheten att förlägga årets sista tävling på Falkenberg på en helg som inte kolliderar med Goodwood Revival. Jag utgår från att det finns fler än jag som gärna åker till Goodwood och gärna också deltar i RHKs alla tävlingar ?!

9
Generell diskussion / Principfråga
« skrivet: juli 10, 2015, 20:55 »
Jag har en fråga/or av principell art, och vore tacksam om någon i ledande ställning inom RHK kunde hjälpa mig att reda ut begreppen/frågorna !
Detta är definitivt ingen sakfråga (om än tagna ur verkliga livet) utan jag vill ha ett tydligt svar, utan "om" och "men".
Om man i parc ferme konstaterar att en bil väger 2 kg mindre än vad som stipuleras i bilens HTP, och en annan bil konstateras vara lägre än 10 cm. Vad händer? Blir någon diskvalificerad, eller skrivs det upp på "gula sidan" i HTP. Är något av fallen att anses som allvarligare än det andra? Alternativt; finns det "marginaler"' eller är det exakt som gäller ?
Tacksam för tydligt svar, så det inte finns några oklarheter !

10
Generell diskussion / Dunlop R Däck
« skrivet: april 05, 2015, 21:30 »
Liksom tidigare år är det alltid lite problematiskt att få tag på däck till klassen "upp till -65", dvs Dunlop R-däck.
Ett rykte sa att vi ev kunde köra på andra däck, och nu undrar jag om någon ansvarig inom RHK kan svara om det ligger någon sanning i detta rykte ?

11
Bilar Säljes / Re: Mini Cooper C -64 FIA Int. HTP
« skrivet: februari 03, 2015, 18:02 »
SÅLD ! till England !  :-X :'(

12
Generell diskussion / Gammal tävlingsbil
« skrivet: januari 25, 2015, 17:52 »
Någon som känner igen bilen ? Skulle vara kul att veta historien bakom min #42, 1293 ccm ! Ser ut som den har varit engagerad som tävlingsbil redan på 70-talet ? av bilden och bilarna i bakgrunden att döma. Någon som vet vem som rattade bilen ? och övrig historia ! Reg.nummer på bilen är DFU293. All information mottages tacksamt !

13
Bilar Säljes / Re: Mini Cooper C -64 FIA Int. HTP
« skrivet: januari 16, 2015, 16:31 »
Priset för bilen är 300.000:-

14
Bilar Säljes / Re: Värsting till 1000-cupen
« skrivet: januari 16, 2015, 16:30 »
Priset för "värstingen" är 280.000:-, vilket är avsevärt under byggkostnaden !

15
Bilar Säljes / Värsting till 1000-cupen
« skrivet: januari 12, 2015, 10:32 »
Om någon vill förvärva en riktigt rolig, snabb, tillförlitlig, påkostad och välbyggd koja till 1000-cupen kan jag tänka mig att sälja en sådan.
Den är byggd med de bästa komponenter som marknaden erbjuder, så byggkostnaderna blev ganska höga, men det bidde till slut en bil av högsta kvalitet.
Nedplockad i varje beståndsdel, plåtar bytta, och nylackad för ca 10 månader sedan. I princip allt nytt. Original 970S-block.Hopplockad av den verklige Mini-experten.
Ring för detaljerad information och pris. 0727 412476
 

Sidor: [1] 2 3