Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Stenis

#1
Tack för svar! Hårdvara på detta forum...
#2
Ok! Och det antalet är?
#3
Varför bara RM för ekipage under 1300cc i std?

Vems initiativ?

Rhks?
Sbfs?
1000cc`s?

Tack
#4
Teknik / ROPS Period G2
13 oktober 2015, 10:58
Som jag tolkar appendix K så har jag förstått att följande gäller för tidsperioden G2 (1970. Grupp 2):

- 6 punkts ROPS gäller. (Ritning K-3. App k. sida 64).
- Obligatorisk med diagonalsträva. En av följande varianter: (Ritning K-11,K-12,K-13,K-14,K-27 eller K-28). Följdfråga: Om diagonalsträva enligt ritning K-12 används. Kan man även svetsa dit ett rör mellan diagonalsträva K-12 och huvudbågen på förarsidan för att bilda en horisontalsträva att montera säkerhetsbälte i?.
- Obligatorisk med en dörrsträva. En av följande varianter: (Ritning K-15,K-16,K-17,K-18).
- Samtliga rör i ROPS får vara 38x2,5mm eller 40x2,0mm i min period (G2. Grupp 2)?. Detta gäller huvudbåge och alla andra rör i bågen? (Enligt materialkrav sidan 76 App K).

Rätta mig om jag har fel!
#5
Den kommer komma upp på RHKs hemsida under veckan.
#6
OT / Re: Real Racing 3
08 november 2014, 19:28
Jag rekommenderar starkt Iracing for vinterträning.

http://www.iracing.com/
#7
Gärna. Bara säga till i god tid! Och då kan grindvakten ta licens, köpa personlig utrustning, komma och köra min bil  istället för mig!  8)
#8
Missförståndet i kassan...Att RHK medlemmar fick betala. Men som weiter säger, Mer penger till RHK och förbättring i framtiden!
#9
Ja detta var minst sagt bedrövligt!
#10
Tävlingar / Re: Knutstorp i maj ?
22 mars 2014, 18:41
Helt klart glädjande med nått nytt. Jag tror det här eventet bara kan vara bra för historisk racing och kanske kan få fler företag att få upp ögonen till framtida event. Läge för RHK att ragga och sälja in historisk racing? 8) Jag skulle väntat med att uttala mig om hög startavgift, långt att bära depåprylar m.m tills efter deltävlingen...
#11
Teknik / Re: Ljudnivåer
18 mars 2014, 13:30
Citat från: Henrik H skrivet 18 mars 2014, 10:48
Vissa har det omvända problemet!

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/149911.html


Precis. För lågt ljud skadar sporten. Och varför ska motorsporten diskrimineras?  En rockfestival har inga ljudkrav och är bara nöje. Men en sport med sm status har ljudkrav...
#12
Nu hänger jag inte med riktigt. Administrationsavgift? Skapa en avgift bara för att skapa en avgift? Det är väl bara att man betalar hela serieavgiften innan ett bestämt datum innan första deltävlingen. Exempel 4x2000kr=8000kr (räknat att man får en på köpet), sen bockar man bara av den medlemmen på en lista så är hela årets anmälningspappersjobbtjafs klart! Bara komma med sin bil och köra. Givetvis ska man kunna fortsätta att anmäla sig till enstaka deltävlingar precis som i nuläget om man vill köra strö race. Alla har ju inte råd.
#13
Ett alternativ som jag tycker är vettigt och som flera arrangörer använder mer och mer är att man kan betala en serieavgift för samtliga årets deltävlingar och få en deltävling "på köpet". Det gynnar dem som kör mycket och det är väl det som det hela handlar om? Man ska använda bilarna! Borde seriöst tas up...
#14
Forumet / Hemsidan / SV: Ny hemsida!
04 december 2013, 08:34
En annan sak jag kom på är att man skulle kunna göra garagebesöksartiklar som man kan lägga ut på hemsidan för att få ett sorts "nyhetsflöde" om vad som händer ute i garagen. Om man tänker längre fram kanske man t.o.m skulle kunna skippa rutflaggan och ha den i nån form på hemsidan? För framtiden ligger i hemsidan. Information ska flöda snabbt idag! Vare sig man vill eller inte!
#15
1 & 2: Jag har ingen koll på hur rhk planerar sin marknadsföring inför tävlingar m.m. det är upp till klubben att komma överens om på årsmöten m.m? 3: Jag vet dock att som enskild racer så är det svårt men inte alls omöjligt att skaffa sponsorer. Men för att det ska gå så måste man ge nått tillbaka. Och som läget är idag så får man en på tok för liten exponering på bilarna. Det är på banan det ger mest effekt ju. Om man ska ragga sponsorer idag så kan man bara erbjuda lite flaggor och broschyrer i maskindepån. Det är som du säger. Man får för lite tillbaka i dagens läge!