Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Jimmy Pettersson Racing

#1
Bilar Säljes / Re: Renault 5 TS 1983
28 januari 2015, 19:20
Bud eller bytesförslag mottages också :)  racesmile
#2
Bilar Säljes / Renault 5 TS 1983
20 januari 2015, 18:36
Hejsan,

Jag måste tyvärr sälja av mitt nästan helt färdiga bygge, tiden och pengarna räcker inte till längre då jag har råkat köpa på mig lite andra roliga projekt.

Bilen är alltså en Renault 5 TS byggd enligt svenska Grupp 2 reglementet men då vi haft lite strikt budget har vi inte gått hela vägen.

Motor: 1300cc med extraktor grenrör, vassare kamaxel, andra kolvar, hårdare ventilfjädrar och planad och portad topp.
Förgasaren som sitter på är en dubbelports WEBER 32/32, Gått cirka 30 varv på Kinnekulle sedan bygge!

Växellåda: för tillfället sitter den tätstegade Original 5 växlade lådan i som har gått cirka 30 varv på Kinnekulle sedan renovering, medföljer gör en till likadan som även den är kollad och ytterligare 1st 5 växlad och några 4 petade.

Chassi: Alpine torisionstavar fram med krängar och förstärkta länkaramar och Bilstein dämpare, bak är det original stavar och Bilstein dämpare samt dubbla krängare och dom gjutna länkarmarna.

Bromsar är Origianl och dom klarar sig riktigt bra då det är en lätt bil, det sitter andra belägg i fram.

Fälgar och däck: Flera set Yokohama A032 däck finns samt 4-5 set fälgar i bra skick

Kaross: Den har varit racingbil sedan 1990 talet så den har sina skavanker men ser helt ok ut trots halvtaskig lackering.
Medföljer 1 eller 2 reservkarosser om så önskas.

Reservdelspaketet är oerhört stort:
Motorer, växellådor, drivaxlar, karossdelar, länkarmar, stavar, stötdämpare...
Finns delar så man kan bygga cirka 4 bilar av allt och ändå ha delar över i reserv...

Vad saknas då för en fullfjädrad RHK bil? HTP handling, bygga om bränsletank, strålkastare, bromsar.
Bromsar finns och funkar men troligtvis måste huvudcylindern bytas.

Stol och bälte är fullt gångbart så det är bara att åka efter några timmars jobb så har man en grymt rolig bil för inga pengar.

Pris: cirka 30.000kr vill jag ha för alltihop och jag lovar att det är inte lätt för mig att skriva denna annons d¨jag har alldeles för mycket roliga minnen av denna bil  racesmile
(priset är ungefär vad jag lagt ut under 2014 för att göra bilen snabbare sedan min 3e plats totalt i SSK Classic 2013)

Kontakt: jimmy.r5racing@gmail.com eller 073-0885696

Mer bilder finns på www.jimmypetterssonracing.com där finns även bilen specad.
Bilder:



#3
Hej

Jag har 4 fälgar till övers som någon kanske har behov av här :)

Det är 4 stycken Allye Cat Rallye Special.
Bult Cirkel: 4x100
Fram: 13x6"
bak: 13x8"





Behöver lite tvätt och kanske lite ny färg sen är dom som nya.

Fälgarna satt på en Renault 4 CV som var kraftigt ombygd som varit racingbil sedan 1967 och flyttade tillbaka till Frankrike med en nöjd och glad samlare.

Däck: 2 gamla radical slicks fram och ett regndäck bak samt ett liknande regndäck på den andra bak!

Pris: 6000:- eller bud (däck ingår, skickas helst inte)

jimmy.r5racing@gmail.com
0730885696

Racing Hälsningar
Jimmy Pettersson
#4
Hej

i dom handlingar som jag har fått så är alpine modellerna på 1400cc och TS på 1300cc det kan tänkas att det är värsting alpine turbon (maxi) som är 1600cc men jag kontaktar teknikerna och ser vad dom säger
#5
Classic Touring 1966-81 / Renault 5 Gr.2
10 juli 2012, 13:15
Hej

Jag har lite frågor angående Renault 5 gr2 och tänkte om nån hade lite svar :)

jag kollade lite på klassen mellan 72-85 där den passar in men om jag förstod det hela rätt så är det från 1600cc och uppåt?
Renault motorn är ju på 1400

Jag håller på att få tag på gr2 homologeringen men det är lite svårt att få fram på just TS modellen...

Finns det något man kan göra för att få in bilen i RHK?

Tack på Förhand