Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Reinspeed

#1
Tävlingar / Tävlingar 2020
15 juli 2020, 13:20
Hur ställer sig RHK till Region Smålands beslut angående rallytävlingar ? 
"Nytt från och med 2020.07.01 är att 70+ varken ska deltaga som tävlande eller funktionärer.". Kan låta lite odramatiskt men när man vet var medelåldern på en "rallyfunkis" ligger, så torde detta innebära ett icke oväsentligt problem för en del arrangörer. Vidare så öppnas det upp för "små tävlingar" där antalet deltagare inklusive funktionärer inte överstiger 50 personer. En enkel huvudräkning innebär då max 15-20 tävlande vilket ger totalt 40 personer och så tio funktionärer på detta så är taket nått. "
#2
Tävlingar / SV: Mantorp Classic
13 augusti 2019, 00:06
Ska vi tolka det som att för småbilarna blir det ännu ett år med mugghållare och kaffetermos på rakan. Nu har vi kört den långa varianten några år och startfälten har minskat undan för undan. Nått måste göras.

Skulle själv inte starta men eftersom Mantorp räknas i RM så känner man sig tvungen. Hoppas att GTR Motorpark (Eskilstuna) blir färdig och får en ban/tävlingsorganisation som duger. Kan ta tid så risken är att att man lagt av med racingen till dess !
#3
Tävlingar / SV: Mantorp Classic
11 augusti 2019, 16:52
Samma frågor kommer upp år från år speciellt från några av småvolyms standardbilarna i klass E-F. De startandes antal i dessa klasser har krympt ner till premiär-tävlingsnivå (Kinnekulle ). 
Det är för sent att ändra något nu för att locka fler i år. Men inte för sent för att få de som kommer i år att trivas. 
#4
Hej Per 

Redan i början på den sent startade racing karriären , fick man lära sig grundregeln att eventuella missöden ute på banan "aldrig" skulle diskuteras i direkt efter ett race och definitivt aldrig med hjälmen på.   

   Som åskådare till söndagens heat 2 såg jag den av Per beskrivna målgången som från publikplats inte såg riktigt bra ut. 
Då gjorde jag den stora tabben att prata med Per om den händelsen. Vilket tydligen ett flertal andra personer har gjort. Hur Per uppfattade  "after race " situationen kan man ju tolka i det han skrivit här i tråden.  Förare reagerar olika på den här typen av adrenalin påslag. Jag har bidragit men " tok-skällde och spydde gala" det får någon annan av de som Per stötte på efter racet ta på sig. 
Vi har talats vid i telefon och jag förstår den berg och dalbana hans sinnesstämning varit i när han kommer först över mållinjen och sen kanske ändå inte samtidigt som han kunde ha varit orsak till Tobbes resa in i muren och till detta en som Per beskriver hätsk stämning.  Sakfrågan finns inte då Tobbe inte protesterat och tävlingsledningen inte haft något att invända.    The fat Lady can start to sing !   
GRATTIS Per till en välförtjänt seger  :Y:

  Vill härmed be dig Per Skårner om ursäkt för den del i det här som jag bidragit till . Glömde för ett ögonblick grundregeln.

Reinhold Daubner
#5

I Kinnekulles inbjudan står:  Efter Saftey Car, rullande start med ljussignal.
Minns jag fel eller bestämdes det inte i Tylösand att i år skulle vi starta period-specifikt även på "Kullen" med stående start ?   racesmile

Mvh / Reinhold
#6
Vet alla vilka som är de fem(5) främsta i sina RHK-klasser inför prisutdelningen.   :Y: Beer :chef

Reinspeed
#7
1000cc / Re: Totalseger i RHK Cupen 2015
15 september 2015, 18:04

Instämmer i hyllningskören till RHK:s Cupmästare    :Y:  racesmile

Två små gröna kombattanter försökte kortvarigt grusa Mikaels planer att ta hem pokalen.
Man får glädjas åt att ha varit framför mästaren en kort stund .

Mikael Mohlins onboard-kamera:
https://www.youtube.com/watch/?v=1sqIUw6ExyI&hd=1
#8
Skulle vara bra med en uppdatering av resultatlistan ?  ;)
Bra att veta om det behöver bromsas eller gasas på finalen !   racesmile

#9
+1   2X10   racesmile
Gamal förare utan mek./depåhjälp då behövs det en paus mellan passen.
#10
Tävlingar / Re: Knutstorp i maj ?
20 mars 2014, 22:48
  I en tid då svensk racing har det jobbigt känns det helt rätt med lite nya grepp typ Knutstorp Revival  som historisk racing i år inför som en deltävling i sin klubbserie.  Att som Yngve jämföra avgiften i en klubbserietävling med en årlig företeelse som midnattsols-rallyt = äpplen och päron.
  Att det finns någon/-ra som med sin popularitet /affärsmannaskap fungerar som draglok och troligtvis gör sig en hacka är helt logiskt. Men eftersom vi tävlande + fordon ingår i själva attraktionen känns det inte rätt att vi ska stå för fiolerna.
#11
Från texten kan man utläsa att engelmännen inte är så välldigt oroliga då dom inte använder HTP i landet. Utan bara på internationella tävlingar. Det skulle vara härligt om även vi i svedala kunde vara lika lugna. ::)
Ett statment att en gammal /utgången HTP fortfarande var en HTP och därför kunnde användas.
#12
Tävlingar / Tävlingskalender
23 november 2013, 22:45
Tack för hjälpen Henrik och Lars !

Mitt fel : Såg inte att det stod 2014 någon stans. Däremot 2013 och Knutstorp på flera ställen. Antog att därför att något inte stämde.
#13
Tävlingar / Tävlingskalender 2014
22 november 2013, 13:12
Hur ser nästa års tävlingskalender ut ?
Om den är nästan klar eller helt klar - kan det vara intressant att få reda på varför ser den ut som den gör ?
#14
Tävlingar / SV: Kinnekulle 2013
06 augusti 2013, 22:56
Om digitala instrument inte är tidstypiska i Svensk historisk racing så borde rullande start inte heller vara det?
/ Reinspeed
#15
Nu när vi fått se när/var/hur  formelbilarna parar sig - kan man förundras över att dom inte förekommer mer i Svensk racing. Kan det vara att arten använder någon form av skydd ? 

# Reinhold