Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Färsking mas

#1
Delar Säljes / Hillman imp
19 februari 2021, 18:42
Hej jag har några bra racekarosser och en del tunga motordelar om intresse finns att bygga en ovanlig bil med intressant teknik, allt finns lätt tilgängligt i Uk
App k 66-70
70-talets vinnarbil ! Många kör historiskt i Uk i dag.
Hälsningar
Jörgen
Hermansson
#2
Bilder / SV: Cortina MK1
19 februari 2021, 18:29
Väldigt prydligt bygge, heder. Och en ikonisk bil för mig 😉har den lika stor motor som cortina lotus men inte så många "gobitar" ?
#3
Tävlingar / Heat indelning
15 september 2019, 12:46
Intressant att höra era synpunkter för mig som nykomling i racing. Jag har en 998 bil period G1 och har till klassrepr. Framfört min tankar om heat där jag som nybörjare kör med betydligt potentare bilar, camaros, volvo
mm. Jag tycker att i stället för att ha årsklasserna som strikt indelning så kan förhållande vikt/effekt vara ett sätt
att få jämnare heat. För publiken är heat där få bilar sprids ut över halva banvarvet svårt att överblicka och tämligen ointressant. Tusecupen är stor men också rätt likriktad, det är svårt att hitta andra intressanta bilar som är konkurrenskraftiga, tex min Imp 66:a har säkert svårt slåss med de bättre i cupen men är en ny intressant bil.
Med få startande i heat är det viktigt att skapa tight racing genom att ha likvärdig bilar, årsmodellen har ingen betydelse för åskådaren. Vi kommer på olika sätt alltid att ha mixade startfält men måste se till att alla heat ger
publiken och förarna roliga race. Hur kul är det inte se en hundkoja eller en escort jaga en betydligt större bil.