Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - lotsen

#21
Försökte hitta lite mer info om Ahvenistotävlingen 17-18/8 2013. Hittade inte ngn hemsida med info eller anmälningsformulär etc på för mig begripligt språk? Vet att den planerade "landskampen" gick om intet (?) av tragiska orsaker, men racet lär väl fortfarande vara aktuellt?

Ngn som har mer info? Tänkte försöka få till några GT/GTS-bilar för en "gruppresa" till den mycket trevliga banan och det trevliga mottagandet vi fått tidigare. Om vi nu inte är för sent ute  ???

Vilka övriga (klassgrupper eller enskilda ekipage) har planerat en östutflykt i augusti?

Några tips på lämpliga (dvs rimligt billiga!) båtöverfarter? Är några år sedan jag var där senast.
#22
GT/GTS / Velodromloppet ...
14 maj 2013, 14:07
... tänker jag köra, men inte i förkrigsheatet!  ;) . Fort men fel vid första försöket till anmälan. Men till slut hamnade jag i rätt heat också.

Vore toppen om vi kunde bli åtminstone ett 15-tal GT-bilar i heatet! Damma av såväl förare som bil och ställ upp mangrant!
#23
Har Healey Racing Team skrämt skiten ur alla Lotusåkare? Eller MG? Eller Marcos?  ;)
Så här ser anmälningarna ut idag 29/4 kl 22,56:
Heat 7 GT/GTS -65
Anders Lotsengård Austin Healey 3000
Elmon Larsson Austin Healey Sprite Mk 2
Jan KLing Ford GT 40
Joakim Glaés Austin Healey 3000
Johan Solman Jaguar
Nils-Fredrik Nyblaeus Austin-Healey 3000
Per-Gunnar Johansson Austin Healey 3000
Visst måste det finnas andra märken också? Var har exempelvis alla Porschar tagit vägen - även gamla förare är välkomna i vårt heat, vi åldras alla tillsammans med våra bilar!
#24
GT/GTS / Nordisk landskamp?
13 mars 2013, 22:56
Har ni klassfränder sett den pågående diskussionen under Generellt (högst upp i ämneslistan) om inbjudan från Finland om en liten landskamp/nordisk kamp? Visst vore det kul som en extra liten krydda? Och Avenisto är en kul och annorlunda bana (info för de som ev inte varit där).

Ett (litet?) gäng GT-bilar tror jag skulle göra landskampen till en fest!
#25
Ser till min glädje  ;D att vi är 17 bilar anmälda i GT/GTS till Velodromloppet, samtidigt som std-65 oxå är många anmälda. Varför då inte göra som man gjorde under tiden det begav sig, d v s köra std oavsett kubik för sig, och GT/GTS oavsett kubik för sig, nu när underlaget faktiskt skulle räcka till för det?

Eller är det att stdheatet blir för stort, så att vi därför måste härbergera ett antal "svenssonbilar"  ;) i "vårt" heat?
#26
Antar att jag missat ngt, men hur tusan kan bilar med årsmodellangivelse "2009" vara aktuella för RacerHISTORISKAklubbens tävlignar?

Velodromloppets största heat verkar vara dominerat av i mina ögon ytterst "ohistoriska" årgångar. Vadan detta, inte är det väl ont om heat att fylla ut helgen med?  :-\

Eller åldras formelbilar (och deras förare  ;) mycket snabbare än alla andra fordon (och förare?).
#27
Om vi nu som vi hoppas kan köra alla pre 65 GT/GTS i samma heat, tycker jag vi ska göra som 1000-cupen, d v s att alla bilar i anslutning till tävlingsnumret har ett tydligt "E" resp "F" som visar vilken period de kommer från/tävlar i. För exemplevis "stora" Healeys kan två bilar med samma årsmodell tävla i olika tidsperioder, och därmed oxå olika trimningsgrad/utrustning. Omöjligt för åskådare att genomskåda och förstå (och dessvärre oftast även för oinfomerade speakers!).

Med en klar märkning underlättar man för åskådarna och ger speakern en chans att förklara varför till synes helt lika bilar kan ha tämligen olika prestanda och placeringar i startfälten.

Synpunkter (helst instämmande...) gärna här på Forumet, eller kom till Healeytälten på Gelleråsen och diskutera. Jag vet var tusencupparna skaffar sin märken, och kan åta mig att ta fram de som behövs. Vill du direkt säga Ja! och beställa ett märke, skicka ett mejl till mig via Forumets "direktmeddelande" funktion. Eller ring, du vet säkerligen vem jag är, och namnet har jag patent på......  ;)
#28
Detta måste väl ändå vara litefel, även om vi oftast kör tillsammans, så inte är detta en GT/GTS bil, som det står i "Anmälda till Velodromloppet":

12 Thorbjørn Larsen NAF Fredrikstad Ford Cortina Lotus 1965 1598  :-\

Eller ngt jag missat? Men visst, vi behöver definitivt fler bilar i GT/GTS-klassen, så egentligen  borde vi vara tacksamma för alla bidrag - eftersom så många GTS-are övergått till garagegasning eller ngt liknande (pengar på banken eller rullator istället kanske?).

För ett antal år sedan skyllde många, framförallt 356-förare, på att det var inte roligt längre, alla Elaner svämmade över banorna och varvade två-tre gånger. Men Elanerna har dessvärre med några få glädjande undantag försvunnit, så nu gäller inte den ursäkten längre. Var är alla 356:or? Damma av och kom och lek med oss!  racesmile


#29
Ska vi inom GT/GTS -65 få någon form av förståelse för att få "egna" race/heat så vill det till att vi inte hukar ute i buskarna utan anmäler oss och kör de race som finns för våra bilar.

Dags att gå från snack till verkstad, en racebil som står hemma i garaget kan väl inte vara till glädje för någon, inte ens ägaren. Eller?

Har du inte lust eller ork längre, så sälj då bilen till någon som har både lust,ork och möjlighet att rejsa med den!
#30
Tävlingar / Heatindelning Anderstorp?
29 april 2010, 19:27
Den heatindelning som finns i inbjudan och på hemsidan, stämmer inte med den heatindelning som finns i anmälningsformuläret. Heat 6 är i programmet Std GT/GTS 66-81, men i anmälningsformuläret är Heat 6 Std/GT -65 över 1300cc. Vad gäller?