Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - lotsen

#31
Tävlingar / Re: Mantorp och licenser
14 augusti 2016, 17:38
Citat från: Patrik skrivet 14 augusti 2016, 14:56
Jag är övertygad att din licensbricka fungerar precis lika bra som den digitala!

Synd då att de skriver "SKA" inte "KAN"!
#32
Tävlingar / Krav på licens digitalt??
14 augusti 2016, 08:41
Citat ur Startbekräftelsen: "GLÖM INTE ATT NI SKA VISA ER TÄVLINGSLICENS DIGITALT MED NYA SBF LOTS!"

Vadå, gäller inte dem vanliga licensen ("kreditkortet") längre?????
#33
Tävlingar / Re: Mantorp
08 augusti 2016, 21:33
Är övertygad om att dagens regelverk, med en följebil per tävlande (husbil, personbil, lastbil eller vad det nu är) i maskindepån är det rätta. Med teamfolk runt bilarna hela tiden så höjer det trivseln både för de tävlande, deras medföljande (som är en viktig del för att kunna tillbringa 5-6 sommarhelger på racebanan!) och inte minst för publik/besökande.
Med avfolkad depå så fort det inte är något racepå G så blir det ganska dött - med all respekt för våra bilar, vi kan aldrig få dessa att som "döda" objekt bli lika publikdragande som de på exvis Goodwood! Nä, kontakt med förare och medföljande entusiaster tror jag är ett vinnande koncept för att locka mer publik till våra race. D v s arbeta på som vi gör nu, men gärna med mer sammanhållna märkesdepåer, snyggt skyltade och inbjudande!
Tror dessutom att klasspapporna har mer att göra för att få sammanhållna heatuppställningar i depåerna.
#34
Någon som vet om det finns några planer på att få dit ngn bensinleverantör till Gelleråsen?
De flestas "dunkvanor" är nog inte dimensionerade för ett extra 40 min race. Men kanske omöjligt numera av säkerhetsskäl?
Förr fanns det ofta på SSK-tävlingarna bensin att köpa, men det var  ju på den gamla goda tiden ...
#35
Tack RHK och SSK för en väl genomförd tävling. Vädret kan vi väl inte beskylla er för!

MEN var är alla MGB, E-type och Porschar i vår klass? En Porsche (i o f s mer än vanligt!), men det borde vara 5-6 st, och minst lika många MG. Åtskilliga både Porschar och MG finns i raceskrud, mer eller mindre klara, det vet jag. Använd dem för tusan!

Och klasspappa Solman, var det för blött och kallt för Jaguaren, eller? Fegis!  Beer
Vi syns på Gelleråsen, oavsett väder!
#36
Tittade just på anmälningarna till Oldtimers på Anderstorp, anmälningstiden gick ut 1/5. Istället för de i marknadsföringen prognostiserade 300 bilarna får jag inte ihop det till mer än drygt 30, alla "klasser" räknade.
Tror det kan vara en signal till alla inblandade att innan vi är kanske 600 aktuella historiska ekipage i Sverige som åtminstone kör ett eller några race varje år, så är det koncentration som gäller, och då i första hand till våra RHK-initierade race.
Men tråkigt naturligtvis för hårt arbetande och satsande arrangörer i Anderstorp!
#37
??? Hittar inte ens domänen anderstorpraceway.se, än mindre RHK under/i den?? Varifrån kommer din information/upptäckt?
#38
Tävlingar / Re: Swedish oldtimer racing
16 mars 2016, 09:03
Håller med Frank och Kjell - vi måste prioritera/koncentrera så vi kan ha EN livaktig och fungerande serie för historiska bilar i Sverige. Vagnmaterial (och övriga resurser!) räcker inte till mer i vårt lilla land.

Och så länge RHK i varje fall gör minst ett hyfsat job, så är det RHK som gäller! Allt annat kan störa den fina utveckling vi de facto haft de senaste 10 åren, med fler bilar och et ökat intresse från publik och media.

Fast där är vi lite dåliga, en ännu mer aktiv pressdetalj inom RHK tror jag skulle göra susen. Då menar jag inte bara bearbetning av motor- och entusiasttidningar, utan den "vanliga" pressen. Visst finns det unga pensionerade journalister i våra led som skulle kunna ta det som sin uppgift!
#39
Generell diskussion / Re: Dunlop
26 januari 2016, 14:49
Enligt Roar i Danmark som är "agent" för Dunlop ska det inte vara några problem. Han förväntar sig leverans vilken vecka som helst. Men med danskar och engelsmän vet man ju aldrig... ;D
#40
Något som jag tror skulle bli trevlig både för oss själva och för åskådarna vore om vi äntligen kunde få till det så att vi i GT/GTS-heatet står samlade i depån. Skulle säkert dessutom underlätta för ev. nytillkomna förare, med det moraliska (och kanske tekniska?) stöd vi då kan ge. Vet av erfarenhet från vårt Healey Racing Team vilken nytta vi har av att vara samlade och samarbeta.

Enda (?) problemet är kanske att vissa har "närstående" som kör i andra klasser/heat, men då får de väl välja vilken grupp som är trevligast  ;D.

Kanske kan du Johan på ditt vanliga lågmälda sätt  :D se till att depåplaneringen görs med denna inriktning ...
#41
Generell diskussion / Re: Bilsport "LOTS"
02 december 2015, 23:42
Både "LOTS" (de har stulit mitt "namn"!) och Bilsport OnLine får de nog knåda lite till ... Flera funktioner fungerar inte, exvis att lägga in sin postadress eller närmast anhörig eller ladda upp bild. Eller är det jag som inte kan? Dessutom verkar de inte vara överens - i OnLine har jag Nationell Licens och i min egen sida (dvs LOTS!) har jag Internationell (vilket är rätt).

Anmälarlicens har de inte heller med

Verkar som att man lagt mer job på design än funktion. :-\
#42
Lade in nedan under Teknik för ngn månad sedan, men har inte fått ngt klargörande från "de som bestämmer". Hoppas ngn kan väcka frågan på Årsfesten och få ett besked! Ett besked är även att "det vet vi inte än, men xx/xx 201x kommer det att vara bestämt" är oxå ett besked!
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Är det klart hur det blir med däck 2016? Kommer Avon fortfarande att vara OK?
Någon som fått några garantier för att Dunlop kommer att kunna leverera? Eller hört några rykten?

Vem inom RHK bevakar frågan och håller oss "på golvet" (asfalten ...) informerade?
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
#43
Teknik / Re: Däck 2016???
23 september 2015, 19:38
Från vår danske Healeyracingkollega, tillika Dunlopleverantör, Roar Eriksen, Vantage, fick jag nedan mejl:(han hade glömt sin inloggning ...)

Dunlop:
Vi forventer ingen problemer med levering til 2016 sæsonen. Vi kan efterhånden levere det meste bortset fra 13" – men lidt sent, sæsonen er jo slut 

Avon:
I tørvejr er Dunlop normalt lidt hurtigere end Avon, og mere holdbart. I regnvejr er radialdækket fra Avon klart hurtigst.

Roar


_________________________
     Roar Eriksen
     Tlf. + 45 4828 1886
#44
Teknik / Däck 2016???
23 september 2015, 17:28
Är det klart hur det blir med däck 2016? Kommer Avon fortfarande att vara OK?
Någon som fått några garantier för att Dunlop kommer att kunna leverera? Eller hört några rykten?

Vem inom RHK bevakar frågan och håller oss "på golvet" (asfalten ...) informerade?

En fråga till de som kört på Avon nu i år: vad är era erfarenheter vad gäller prestanda i torrt resp vått och hållbarhet etc?
#45
GT/GTS / Trevlig blandning på Falkenberg ...
07 september 2015, 10:53
... men tyvärr lite få bilar (säger jag som inte själv kommer ...).

Tre MG, tre Lotus och tre Healey. Speciellt glädjande att MG dyker upp igen. Tror inte att mitt "gnäll" på MG-ägare på Mantorp har inverkat, men visst borde de alltid vara minst lika många MG som Healeys i heaten. Statistiskt historiskt sett egentligen dubbelt så många!

Kunde vi sedan få alla ägare av mer eller mindre racefärdiga Porschar att ställa upp lite mangrant så skulle det bli inte bara trevligare heat, utan också mer historiskt rätt blandning på bilar.
Hallå alla 356- och 911 SW-ägare, var är ni!?