Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Perskarner

#16
Tävlingar / SV: Line-up Mantorp
21 augusti 2017, 20:34
Håller med till 100% ! Grym kille, värd all respekt !
#17
Forumet / Hemsidan / SV: Fair Race
02 april 2017, 21:19
På förekommen anledning undrar jag om den angivna "regeln" fungerar som annat än enbart en vägledande instruktion ? Finns det ett åtgärdande inslag från SBF´s sida vid överträdelser? dvs kan man rapporterar till ngn instans. Jag har av medtävlare blivit både anklagad för div kränkande påståenden och kallad för fabulösa (och delvis roande) namn och beskrivningar på sociala medier. Det är givetvis direkt olämpligt, barnsligt och uppseendeväckande att en vuxen människa kan sänka sig till dylika nivåer. Inte direkt till gagn för vår sport. Borde väl finnas ngt forum inom RHK som kan korrigera sådant beteende!? En eloge dock till "författaren" för kreativa och roande epitet. Kom inte och säg att vuxna inte lär sig något genom att läsa serietidningar och spela tv-spel ! Hälsar Överdirektör af Dryghet von Falskhet 
#18
En fundering efter att Velodromloppet nu är genomfört; jag kanske är den ende som tycker att det var osedvanligt mycket dumdristiga körningar med många "plåtkontakter" som följd, och undrar nu om det inte är dags för ledningen inom RHK att fundera över hur detta ska stävjas ? eller är detta acceptabelt, och nivån av påkörningar rimlig enligt styrelsen ? Vid varje förarmöte, på varje deltävling, står tävlingsledaren och pläderar för juste och vårad körning, men vad gör man åt det när det händer ? Att ha regler och förmaningar utan repressalier är ju helt bortkastat !

Jag kunde på nära håll notera hur danskarna, i deras sista deltävling på Knutstorp i oktober förra året, attackerade problemet med "plåtkontakt". Vid minsta antydan till närkontakt blev de inblandade, direkt vid infart till parc fermé, uppkallade till domarna för att redogöra för händelseförloppet.

Det hade varit intressant att få någon form av respons från någon inom styrelsen hur man ser på detta ! Tackar på förhand !
#19
Tävlingar / Re: HMS DK
19 april 2016, 19:46
När man klickar på länken kommer följande:
Siden "/content/hms-tr%C3%A6ning-i-samarbejde-med-mscc" findes ikke
#20
Strålande !!! Tack för det RHK
#21
Tyvärr kan jag inte närvara på årets möte, men har ett önskemål till mötet. Tidigare år har det varit någon form av "planeringsmöte" inför nästkommande säsong. Om så är fallet föreslår jag att man diskuterar möjligheten att förlägga årets sista tävling på Falkenberg på en helg som inte kolliderar med Goodwood Revival. Jag utgår från att det finns fler än jag som gärna åker till Goodwood och gärna också deltar i RHKs alla tävlingar ?!
#22
Generell diskussion / Principfråga
10 juli 2015, 20:55
Jag har en fråga/or av principell art, och vore tacksam om någon i ledande ställning inom RHK kunde hjälpa mig att reda ut begreppen/frågorna !
Detta är definitivt ingen sakfråga (om än tagna ur verkliga livet) utan jag vill ha ett tydligt svar, utan "om" och "men".
Om man i parc ferme konstaterar att en bil väger 2 kg mindre än vad som stipuleras i bilens HTP, och en annan bil konstateras vara lägre än 10 cm. Vad händer? Blir någon diskvalificerad, eller skrivs det upp på "gula sidan" i HTP. Är något av fallen att anses som allvarligare än det andra? Alternativt; finns det "marginaler"' eller är det exakt som gäller ?
Tacksam för tydligt svar, så det inte finns några oklarheter !
#23
Generell diskussion / Dunlop R Däck
05 april 2015, 21:30
Liksom tidigare år är det alltid lite problematiskt att få tag på däck till klassen "upp till -65", dvs Dunlop R-däck.
Ett rykte sa att vi ev kunde köra på andra däck, och nu undrar jag om någon ansvarig inom RHK kan svara om det ligger någon sanning i detta rykte ?
#24
SÅLD ! till England !  :-X :'(
#25
Generell diskussion / Gammal tävlingsbil
25 januari 2015, 18:52
Någon som känner igen bilen ? Skulle vara kul att veta historien bakom min #42, 1293 ccm ! Ser ut som den har varit engagerad som tävlingsbil redan på 70-talet ? av bilden och bilarna i bakgrunden att döma. Någon som vet vem som rattade bilen ? och övrig historia ! Reg.nummer på bilen är DFU293. All information mottages tacksamt !
#26
Priset för bilen är 300.000:-
#27
Bilar Säljes / Re: Värsting till 1000-cupen
16 januari 2015, 17:30
Priset för "värstingen" är 280.000:-, vilket är avsevärt under byggkostnaden !
#28
Bilar Säljes / Värsting till 1000-cupen
12 januari 2015, 11:32
Om någon vill förvärva en riktigt rolig, snabb, tillförlitlig, påkostad och välbyggd koja till 1000-cupen kan jag tänka mig att sälja en sådan.
Den är byggd med de bästa komponenter som marknaden erbjuder, så byggkostnaderna blev ganska höga, men det bidde till slut en bil av högsta kvalitet.
Nedplockad i varje beståndsdel, plåtar bytta, och nylackad för ca 10 månader sedan. I princip allt nytt. Original 970S-block.Hopplockad av den verklige Mini-experten.
Ring för detaljerad information och pris. 0727 412476
#30
Generell diskussion / Re: GULFLAGG
23 oktober 2014, 15:15
Utdrag ur Anders inlägg (se nedan) skapar för mig ett antal frågor, (då svenska språket är onödigt tillkrånglat och svårbegripligt för mig):

1) Om nu tävlingsledningen kan bedöma ?? "om den tävlande inte uppfattar/respekterar" så ger man alltså flaggposteringen order att den får visas max 2 ggr ? och som jag läser det kan man också besluta att endast visa den en gång om den tävlande inte "respekterar" signalen ??

2) Av texten nedan innebär det således att det är OK för tävlingsledningen att endast visa svartflagg 1 gång/varv ?

3) Kan man inte skriva med annat språk än kanslisvenska, så att det blir begripligt och inte skapar frågor ?

4) Man kanske ska fundera på om det vore mer juste mot förarna att visa svartflagg i tre varv (som många tror är praxis). I detta (mitt) specifika fall regnade det som f-n och i tävlingshetsen, sprutet och blåröken bakom en SAAB är det inte helt enkelt att uppfatta en flagga som visas en gång. Alla försöker säkerligen följa de regler som finns, men då det i detta fallet inte var någon "akut fara" kanske man kan fundera på en mer pragmatisk och hjälpande hantering. Om det är som jag skriver ovan känns den mer stjälpande !

Om en tävlande av någon anledning inte uppfattar/respekterar flaggan/ljussignalen + skylten ska den aldrig visas under mer än totalt två (2) varv,