Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - doc

#16
Generell diskussion / SV: HTP
13 februari 2011, 17:02
De två personer jag känner i utskottet är ju förståndige män så varför fattar ni så tokiga besslut????????????
#17
Hurgör man för att infoga bilder. När jag klickar på ikonen lägger den bara in en fåning kod men ingen bild kommer med
#18
Efter ganska mycket pyssel i kylan fungerar nu elsystemet. Återstår att installera manöverdelen i högra dörrfickan. Jag bifogar lite bilder. Även om det är kallt är en lyft en välsignelse
Tyvärr fick jag inte med några bilder
#19
Generell diskussion / SV: HTP
13 februari 2011, 09:36
Om nu historiska utskottet sorterar under SBF så har väl RHK säkert representanter där. Någon borde väl kunna motivera varför vi skall var femte år betala för ny HTP, nya bälten, nya stolar. Hjälm och overall. Att saker inom racing kostar är ju ingen nyhet, men att var femte år behöva lägga ut en sådär 15 20 tusen utan att det är motiverat känns bara heldumt. Jag har en stol som köptes 9. Den visar inga tecken till ålderdomssvaghet. ETT 6-punktbälte nytt i  kartong som har gått ut 008 men fortfarande är helt utan fel. Under de 20 år som jag kört historiskt , har jag aldrig varit med om att något beslut har varit positivt för sporten. Snarare har det mesta varit ren dumhet. Allt från hur man tolkar app k till kostnadsökande pålagor utan någon som helst positiv effekt. Vi aktiv strävar på gnölar lite men fortätter ändå. Det är dags att agera bröder och systrar. Även om FIA är en helt igenom odemokratisk organisation, kan inte SBF agera utan hänsyn till oss medlemmar. Vi är ju genom RHK betalande till SBF >:D >:D >:D
#20
Generell diskussion / SV: HTP
12 februari 2011, 08:55
5-årsregeln är befängd. När det gäller bälten, skickade knutspeed en länk till en australisk test av bälten. Där påpekar man att bälten i vanliga bilar som används betydligt mer än våra racebilar, inte ens efter 30 utgör någon fara. I tester visar det sig att 10 år gamla bälten håller samma värden som helt nya. När det gäller glasfiberstolar borde man kunna jämföra med båtar. Dessa utsätts ju i betydligt högre grad för ultravioletta strålar men ändå seglar det omkring mer än 30 år gamla båtar utan att de spricker och sjunker. Kanske är det båthandlarens dröm att man efter 5 år inte får sjösätta sin plastbåt. Det mest märkliga är att detta gäller också helt oanvända saker som legat förpackade i originalkartong torrt och i lagom temp.
Vilka utgör det historiska utskottet och på vilka grunder fattar de såna beslut. Träd fram och förklara er FF >:D
#21
1000cc / SV: Vinterarbete
03 februari 2011, 18:48
Sorry Anders, men det är svårt att låta bli nu när Tommy vinner varenda race. Jag tror vi är flera stycken som vill utmana honom med kortslagig cooper S. Om man kan få motorn att ge hästkrafter upp till 9000 rpm kan man nog få ut 90+ tror jag. Blir inte lika snabb som Zebans 1070 men det skall räcka till >:D
#22
Formel / SV: Vårtest & Licens
03 februari 2011, 18:44
Kolla ssk, dom brukar ha licenskurser på kullen racesmile
#23
Teknik / SV: Köpa ovanliga bultar
28 januari 2011, 22:24
sieverts järn i Stockholm har det mesta och har också stor kunskap men är inte särskilt billiga
#24
1000cc / Vinterarbete
26 januari 2011, 22:32
Jag har skrivit lite om min 970-koja på pre 65 forumet. Titta in där . Hoppas ha den gamla BMC-swedenkojan färdig till Danskarnas premiär på knutan. Lite plåt finns kvar av originalbilen som Picko och Sputnick körde i race och på backtävlingar i mitten av 60-talet. Den blev sedan Mennenbilen och jag köpte den i början av 90-talet av Nicklas J.
#25
Aktiviteten här under all kritik.  Kom loss och visa vad ni gör under vintern. Även lite diskussion om planer för nästa säsong vore kul. Jag håller visserligen på med att färdigställa min 970-koja. Bilen som jag o Lars Fritz körde 2 säsonger i europa med har återuppstått. Efter plåtrenovering i Bålsta hösten 09, med lack och bur från bröderna båge, hat Jana arbetat under hösten och i december körde vi ner ett rolling chassi till skåne. Nu sitter en motor i den och jag håller på med el o avgas. Lite bilder skall jag visa efter helgen. Så come on berätta vad ni håller på med
#26
Generell diskussion / SV: HTP
23 januari 2011, 21:10
Jag får ta mig en funderare. 19 är min dotters födelsedag och i år fyller hon jämt dvs 33 som ju också är mitt startnummer. Dock vet jag att Frank kommer. Han gick under sin långa karriär som HR-manager under namnet mr Death, och han är en mycket argsint liten man med mustasch. Om jag inte kommer kan jag dock lita på att han är elak
#27
Generell diskussion / SV: HTP
23 januari 2011, 18:24
Hej Lindman, jag ser att du tittar på ämnet. Varför kliuar det inte i dina tangentbordsfingrar ::)
#28
Formel / SV: FF1600 bilar stående
22 januari 2011, 10:14
Om man bara kommer för tiden på banan kan det tyckas mycket med tre dagar för en timmes körning. Så är det dock i många grenar. Jag åker med min svärson och dotter(som är proffsryttare) på hopptävlingar. Där är tiden på banan för varje ekipage ngn minut per klass och en häst kan tävla i max 3 klasser per helg. Dock tillkommer mycket annat vid ett meeting. Dert skall mekas, förberedas, ätas, snakas med mera. Om du bara är ute efter körtid, föreslår jag att köra på Karlskogas öppna träningar där det kan bli mycket körning per spenderad timme på banan. Jag tycker RHK:s tävlingar håller hög klass beträffande arrangemangen.
#29
Generell diskussion / SV: HTP
22 januari 2011, 10:05
Pähr, kan du förklara hur FIA fattar beslut om nya pålagor. Funkar det som i Vitryssland ungefär? Om Du inte kan, finns det väl någon inom klubben som på detta forum kan förklara hur det går till. Hittills, jag har ändå varit med från 1989, då allt var ganska enkelt och inte alls hade krånglats till så till den milda grad. Historisk racing var stort och i kraftig tillväxt. Ute i Europa kunde man köra ett europeiskt mästerskap där det på Monza startade 59 hundkojor i 1300, 1965-klassen. Nu finns det inte ens underlag alls för ett FIA-mästerskap i mer än ett par formelklasser. När nya pålagor har kommit har det gnölats en del men aldrig har något beslut ändrats. Det enda som sagts är att vi har en gång fattat beslut om att köra enl app k och katastrof och siluettbilar väntar om vi frångår en enda liten stavelse. Eftersom det enda riktigt viktiga argumentet för att köra enl FIA är de internationella mästerskapsserierna som ju knappast existerar kan man ju undra om man inte kan köra nationellt med dispenser som klubben kan bestämma om. Då gärna i samråd med klassrepresentanter tekniker och styrelse
#30
Generell diskussion / SV: HTP
21 januari 2011, 10:24
 :-* tack webmaster